Laatste berichten

Wolverine krijgt oscarwinnende regisseur

De Wolverine (2009) prent heeft een regisseur – en dan nog wel een Oscarwinnaar – Gavin Hood die het weinig bekende Tsotsi (2005) (gangster) regisseerde. Een bangelijke prent die het verhaal traceert van de impulsieve en gewelddadige 19-jarige Tsotsi, in de straten van Johannesburg. Samen met een aantal anderen leeft hij van de straatmisdaad. De prent neemt een onvoorziene wending wanneer de jonge gangster op de vlucht slaat van zijn eigen bende. We zien hem een vrouw van haar wagen beroven en dan merkt hij iets ongewoons; er blijkt een baby van drie maanden in te zitten. De baby brengt…
Read more

Lethal Weapon 5 hangt af van Mel Gibson

Het is een regel geworden dat succesvolle Hollywoodprenten een sequel krijgen. Kijk maar even naar de box-office cijfers. Een knappe formulefilm zoals Lethal Weapon kon zeker rekenen op heel wat sequels. Momenteel bekleden ze de 22e plaats van de meest winstgevende trilogies tot nu toe. Dat een mogelijke Lethal Weapon 5 er zit aan te komen, zeker na de mooie bioscoop-recette van Lethal Weapon 4 (1998) (zo’n slordige 130 miljoen dollar in de Sates), had men wel kunnen voorspellen. Maar Mel Gibson, de spilfiguur van de films, heeft zo op zijn manier het vervolg op de lange baan geschoven. Enerzijds…
Read more

Paramount te krenterig voor The Godfather IV

Francis Ford Coppola heeft het nog altijd moeilijk volgens Starpulse dat Paramount hem de kans ontnam om zijn Godfather-trilogie te voorzien van een 4de luik, zoals ik al eerder vermeld had. De studio was namelijk niet bereid om Mario Puzo, die ziek was en zijn sterfbed tegemoet ging, te betalen voor het script. Coppola zei het volgende: “Mario en ik bedachten een verhaal voor The Godfather IV, gingen er mee naar Paramount en zeiden: ‘luister, het gaat niet goed met Mario. Huur hem in om The Godfather IV te schrijven en ik zal hem gratis helpen.’ Mario wilde zijn kinderen…
Read more

Ratatouille (2007) ****½ Blu-ray review

Eén van de meest indrukwekkende en postmoderne animatiefilms van de laatste jaren was zonder enige twijfel de retro-futuristische The Incredibles (2004). Nu trekt Oscarwinnaar Brad Bird (The Iron Giant) opnieuw de aandacht met Ratatouille (2007), naar het typische Franse gerecht van gestoofde groetjes. Ratatouille zal de achtste Pixar-film worden. Niet meteen te vergelijken met het aantal Disney-prenten, maar Pixar staat wel garant voor kwaliteit (Toy Story 1 & 2, A Bug’s Life, Monsters & Co, Finding Nemo). Hoewel, hun vorige prent Cars (2006), toch maar een teleurstellende bedoening was. Korte inhoud: Remy (stem van Patton Oswalt) is een rat die…
Read more

3:10 to Yuma met Russell Crowe en Christian Bale

Ligt het aan mij of worden de affiches beter met de dag? Neem nu deze kick-ass poster van de western 3:10 to Yuma (2007), de nieuwe prent van James Mangold (Walk the Line, Identity, Cop Land) met niemand minder dan Christian Bale en Russell Crowe. En het mooie aan deze poster is dat ze niet speciaal uitpakken met Bale of Crowe’s gezicht, maar eerder kiezen voor een typisch Sergio Leone-shot. Ik koop weinig filmposters, maar deze stoere vintage poster wil ik wel zien pronken in mijn inkomhal…en zo ook mijn vreselijke behang verdoezelen. Korte inhoud: Dan Evans (Christian Bale) is…
Read more

I Know Who Killed Me met Lindsay Lohan

Het zou wel eens kunnen dat I Know Who Killed Me (2007) (2007) van Chris Sivertson, de nieuwste Lindsay Lohan film is misschien ook wel haar laatste. Om eerlijk te zijn, als haar carrière zou afhangen van de kwaliteit deze prent, dan mag deze meid inpakken en definitief haar intrek nemen in de afkick-kliniek waar Britney Spears en haar vriendinnen zitten. De producenten willen toch de film van de hand doen als een intrigerende psychologische thriller, maar de prent blijkt geen intrige, noch enige psychologische diepgang te hebben. Wow, big surprise! I Know Who Killed Me moet het vooral hebben…
Read more

01-18-08, The Blair Witch hits Manhattan

Voor een efficiënte promotiestunt hoeft J.J. Abrams (“Lost”, Mission: Impossible III) geen bijscholing te volgen. Ik heb er al een tijdje mee gewacht om hierover iets te berichten, voor de simpele redenen dat slechts een handvol mensen iets afwisten over deze thriller, Cloverfield (2008) (ook nog bekend onder de fake titels Slusho of Clover of 01-18-08). De info komt mondjesmaat binnen, zoals de plot. De film zou draaien rond een “monster” die New York aanvalt en wij zouden dit gebeuren van dichtbij volgen via een aantal jongeren. Het wordt dus geen Godzilla (1998)-achtige blockbuster, zoveel is duidelijk, maar eerder een…
Read more

Confession of Pain (2006) *** review

Wat heeft een filmfreak nodig om filmjaar door te komen zonder veel kleerscheuren? Wel, enerzijds een abonnement bij een bioscoop-complex en een lidkaart van een videotheek die wekelijks nieuwe alternatieve Aziatische films weet op te kopen. Dé videotheek bij uitstek in Brussel is Excellence, in de Anspachlaan nabij het Beursgebouw. Daar kan je nog eens ontdekkingen doen zoals de Hong Kong film Confession of Pain (2006) (Seung Sing), de nieuwe prent van het regisseurs-duo Wai Keung Lau en Siu Fai Mak. Hun vorige prent, de gemotoriseerde Tau man ji D (2005) (Initial D) viel wat tegen, maar deze film maakt…
Read more

Rebecca Romijn in Punisher: War Zone

Ik heb al eerder op deze filmblog iets gebracht over Punisher: War Zone (2008) van regisseur Lexi Alexander (Hooligans), en blijkbaar worden de geruchten bevestigd over de casting van een nieuwe hoofdacteur. Thomas Jane zal vervangen worden door Ray Stevenson, de acteur die velen zullen kennen als ‘Pullo’ uit de geweldige serie “Rome”. Thomas had er gewoon geen zin meer in (…of hij vond het scenario slecht) en liep van de sequel weg. Dit is wat hij zei op AICN: “Punisher fans are already fighting an uphill battle as it is. And I’ve always felt a responsibility to fight that…
Read more

Transformers (2007) ** Blu-ray review

Het gebeurt niet vaak dat ik bij een tweede visie een film ‘slechter’ of ‘beter’ vind, maar bij Transformers (2007) was dat wel het geval, en nog wel in positieve zin. Bij mijn eerste bezoek in de bioscoop had ik zoiets van WTF, waarom de science-fiction inruilen voor doelloze-clichévolle-bombastische-Michael-Bay-melo voor pubers, en die bovenop nog eens veel te lang duurt voor wat het maar te vertellen had? Waarom een (min-of-meer) stevig actie concept verwateren tot een met kartonnen figuurtjes gevulde commercial voor speelgoed? De stemmen van de bots vond ik maar idioot en het geheel was nogal ‘saai’ te noemen….
Read more