Dit jaar gaan we Amber Heard niet alleen zien in Aquaman 2, maar ze zal ook te zien zijn de de R-rated low-budget thriller In the Fire (2023), geproduceerd, geschreven en geregisseerd door B-regisseur Conor Allyn, een ambitieuze kerel die elk jaar wel een film maakt maar die nauwelijks het bekijken waard zijn. De films gaan ook straight to streaming ook al zou deze film toch een beperkte bioscoop-release krijgen, vermoedelijk omwille van de naambekendheid – ten goede of kwade – van Amber.
Korte inhoud: Een arts uit New York (Amber Heard) reist in de jaren 1890 naar een afgelegen plantage om voor een gestoorde jongen te zorgen die over onverklaarbare capaciteiten lijkt te beschikken. Ze begint het kind te behandelen, maar ontketent daarmee een oorlog van wetenschap tegen religie met de plaatselijke priester die gelooft dat de jongen bezeten is door de duivel en de reden is voor alle ellende in het dorp.
Ik moet de eerste film nog zien waarin ik Amber Heard goed vond, en hopelijk wordt het deze wel, ook al val ik niet omver van het palmares van de regisseur. De film duurt zelfs nog geen 90 minuten dus mocht het een kwelling zijn, is het van korte duur. De trailer van de film verklapt wel heel veel van het verhaal, maar los van de cliché geluidseffecten in de trailer moet ik zeggen dat ik toch benieuwd ben naar haar vertolking. De vrouw heeft ondertussen ook al wel veel meegemaakt en wie weet heeft Amber ook een evolutie ondervonden in haar acteerwerk. Het lijkt ook een echt dramatische rol te zijn, ook al wordt het gemaakt door een bende zondagsfilmers die een script van Steven Zaillian zouden kunnen omtoveren straight-to-streaming B-film.
Amber Heard heeft in Hollywood ook heel veel look-alike concurrenten, variërend van Blake Lively tot Margot Robbie en Samara Weaving, allemaal met meer acteertalent in hun pink dan Amber op dit punt in haar carrière. Wat Amber nu echt nodig heeft, zijn meer intieme films, bij voorkeur geregisseerd door onafhankelijke filmmakers die niet alleen maar pulp produceren, maar streven naar filmprijzen in Cannes. Natuurlijk is het een risico om te werken met iemand die vooral bekend is om haar uiterlijk en die geen goede naam heeft door haar betrokkenheid bij de affaire met Johnny Depp. Maar laten we eerlijk zijn, John Travolta was ook nooit echt een groot acteertalent, en toch heeft hij enkele onvergetelijke films op zijn naam staan. Als je echt een gedenkwaardige film wilt maken, moet je risico’s durven nemen.
De film is deels gemaakt met Italiaans geld en dus zijn er ook wat nieuwe Italiaanse gezichten, zoals de jonge acteur Lorenzo McGovern Zaini die een beetje Damien lijkt te spelen uit The Omen (1976). Daarnaast zien we nog Eduardo Noriega, Luca Calvani en Sophie Amber opduiken. Op 13 oktober 2023 zou de film moeten uitkomen.
Dit ziet er nog wel ok uit voor een B-film. Ruikt inderdaad wel naar The Omen.