Ondertussen is er ook al een trailer van The Desperate Hour die op Imdb getiteld staat als Lakewood (2021). Ik snap niet goed vanwaar de titelwissel komt maar vermoedelijk lag Lakewood iets beter in de mond. Het is de nieuwe film van Phillip Noyce, een veteraan regisseur die we nog kennen van films als Blind Fury, Patriot Games, Sliver en Clear and Present Danger.
Korte inhoud: Terwijl in het dorp een lockdown wordt afgekondigd, is de weduwe Amy Carr (Naomi Watts) in alle staten. Op de school van haar zoon is een schutter aanwezig. De moeder snelt tegen de tijd en doet er alles aan om het leven van haar tienerzoon (Colton Gobbo) en jonge dochter (Sierra Maltby) te redden. Terwijl ze aan het rennen is in de buurt van haar huis, ontvangt Amy een angstaanjagend telefoontje van haar zoon waarin wordt onthuld dat hij is gegijzeld na een schietpartij op school.
De film lijkt gemaakt met een microbudget en de trailer heeft veel weg van een studentenfilm die ik ooit heb gemaakt tussen de soep en de patatten. Ik snap niet dat een dergelijke regisseur zo is kunnen afdalen naar de mediocriteit en nog minder van een Oscar-genomineerde actrice die hieraan deelneemt. Het script is wel van de hand van een talentvol scenarist genaamd Chris Sparling die met zijn Buried (2010) bewees dat je met een minimum aan acteurs toch een verdomd spannende film kon maken. Watts en Sparling zijn ook de twee initiatiefnemers om in Covid periode dit verhaal te verfilmen en Noyce een regisseur met ervaring die tegenwoordig vanalles wil maken.
Hoe dan ook, er zijn momenteel Bruce Willis B-films die er beter uitzien dan de trailer van deze prent. Anderzijds is het wel een interessant project voor filmstudenten die eens een resultaat willen zien van de nieuwe Blackmagic Ursa Mini Pro 12K camera in een bos, met veel bladeren en veel actie-scènes, weliswaar in beeld gezet door de tv-serie-DOP John Brawley die nu misschien niet de meest geschikte man was voor een dergelijke film, maar soit. De camera werd uitgerust met een set Arri/Zeiss Supreme Prime Lenses, wat nog steeds het meest wordt gebruikt voor langspeelfilms die iets meer “realisme” nastreven. De film is uitgebracht door de independent studio Vertical Entertaiment en zou vanaf 23 februari 2022 wereldwijd in de zalen moeten draaien, alsook op Video On Demand.