Fox heeft zonet de Red Band trailer van The Predator (2018) online gezet, en ik moet zeggen, het is het meest interessante wat ik tot nu toe heb gezien van deze franchise. De film werd geregisseerd door Shane Black, de man die één van de soldaten speelde in de originele Predator (1987), nadien het actie-genre een nieuw gezicht gaf met het Lethal Weapon (1987) script, om dan uiteindelijk uit te blinken als regisseur in films als The Nice Guys, Iron Man 3 en Kiss Kiss Bang Bang.
Korte inhoud: Quinn McKenna (Boyd Holbrook) is een voormalige commando van de speciale eenheden die net het bestaan van de gewelddadige Predators heeft ontdekt. Niemand wil hem echter geloven. Zijn zoon Rory (Jacob Tremblay) heeft een vorm van autisme en is het mikpunt van spot op school. Hij ontdekt dat hij de taal van de aliens kan begrijpen en dit maakt hem een belangrijke aanwinst voor het team van zijn vader.
Het valt nog af te wachten of het script van Shane en Fred Dekker stand houdt want ze proberen hier echt wel iets nieuws. Met de casting zitten ze wel goed, Boyd Holbrook is zowat de nieuwe Brad Pitt en daarnaast zien we Thomas Jane, Olivia Munn (pic 01), Yvonne Strahovski (pic 01), Edward James Olmos en Alfie Allen.
Oorspronkelijk was het de bedoeling een soort reboot te maken, maar Robert Rodriguez had met dit idee al gespeeld in Predators (2010), en de film was niet meteen een hit. Shane heeft er dus min of meer een sequel van gemaakt. De meest dodelijke jagers van het universum zijn nu wel een stuk sterker, slimmer en dodelijker dan ooit tevoren, en zijn genetisch gemoderniseerd met DNA van andere soorten.
The Predator komt op 13 september 2018 in de bioscoop en het enige waar ik me nu een beetje zorgen over maak is de marketing campagne. Ik heb zelden zo’n spuuglelijke poster gezien en het mist gewoon volledig de spirit van deze franchise. Het lijkt een poster voor een kannibalen-exploitation film uit de jaren 70. Met een dergelijke cast moet je uw acteurs uitspelen op de posters. Hopelijk komen ze snel tot inzicht want de verkeerd ingeschatte marketing kan zwaardere gevolgen hebben aan de box-office dan de mening van 50 erkende filmrecensenten.