Laatste berichten

It Ends with Us (2024) ***½ recensie

Het is nagenoeg ondenkbaar om een film te creëren die het thema van huiselijk geweld behandelt zonder diep in de ziel van individuen door te dringen. Elk slachtoffer zal zulke gebeurtenissen door een persoonlijke lens bezien, hun eigen oordeel vellen, en soms zelfs hard oordelen of bekritiseren. Het zal me daarom niet verbazen als de meningen over It Ends with Us (2024) sterk uiteenlopen. Desalniettemin ben ik dankbaar dat films als deze bestaan, al is het slechts om een enkel aspect van het geweld bloot te leggen: de immense uitdaging om de vicieuze cirkel te doorbreken, vooral wanneer liefde zo…
Read more

Godzilla vs. Kong (2021) *** 4k UHD recensie

Godzilla vs. Kong (2021) is het soort film waarin het verhaal eigenlijk van ondergeschikt belang is op het visuele spektakel. Maar er zijn grenzen aan deze formule en wat mij betreft heb ik er eigenlijk steeds minder belangstelling in. Ik ga deze opgeblazen visuele FX showreels wel bekijken vanuit een gezonde technische interesse, maar narratief of dramatisch hebben deze films niks te bieden. Erger nog, ze vertellen niets nieuws dan datgene wat we al gezien hebben, maar deze keer hebben ze er meer middelen tegenaan gesmeten. De beste monsterfilms blijven voor mij die films waar het monster nauwelijks zichtbaar is…
Read more

Demi Moore ondergaat een enorme transformatie in The Substance

Blacksmith Pictures en Universal hebben de trailer onthuld van de wilde en gedurfde horrorprent The Substance (2024), die in mei van dit jaar met een meeslepende première op het filmfestival van Cannes werd voorgesteld. Het is de tweede speelfilm geregisseerd door de Franse horrorfilmmaakster Coralie Fargeat, die eerder de zeer bloederige Frans-Belgische Revenge had gemaakt met Kevin Janssens. Ondanks dat Universal op de affiche staat en we Demi Moore zien, voelt deze film nog wel aan als een independent film. Korte inhoud: De vervagende beroemdheid Elisabeth Sparkle (Demi Moore) ziet dat haar ster aan het doven is nu ze 50…
Read more

Met Kraven the Hunter heeft de MCU een nieuwe anti-held

Sony Pictures en Marvel hebben de eerste trailer vrijgegeven van hun nieuwe bad-ass, die vermoedelijk ook zal opduiken in verschillende Marvel films. Het gaat om Kraven the Hunter (2024), die in de comics eigenlijk een rivaal is van Spider-Man. En na het zien van de eerste beelden denk ik wel dat deze R-rated film beter zal zijn dan die Madame Web (2024) of Venom rotzooi. Korte inhoud: Kravens (Aaron Taylor-Johnson) complexe relatie met zijn meedogenloze vader, Nikolai Kravinoff (Russell Crowe), zet hem op een pad van wraak met brute gevolgen, wat hem motiveert om niet alleen de grootste jager ter…
Read more

Alien: Romulus (2024) ***½ recensie

Een regisseur die komediefilms kan maken is in staat een duister psychologisch drama te verfilmen, maar de horror-regisseurs die uitblinken in een ander genre is een ander verhaal. Sam Raimi, David Cronenberg of Peter Jackson hebben de overgang probleemloos doorstaan, maar herinneren jullie zich nog Wes Craven’s Music of the Heart (1999)? M. Night Shyamalan’s After Earth (2013)? William Friedkin’s Deal of the Century (1983)? Of nog meer recentelijk Eli Roth en zijn miserabele Borderlands (2024)? De regisseur van Alien: Romulus (2024) is horror-regisseur Fede Alvarez (Evil Dead, Don’t Breathe) en zijn thriller The Girl in the Spider’s Web (2018)…
Read more

Joaquin Phoenix verlaat Todd Haynes film 5 dagen voor productie

We hebben het hier al vaker gehad van filmsterren die hun macht gebruiken om reshoots af te dwingen tot zelfs producties compleet willen overnemen, maar filmsterren die een filmproject verlaten 5 dagen voor de eerste draaidag is ongezien. Wel dat gebeurde met de de titelloze homo-romantiekfilm van Todd Haynes wanneer Joaquin Phoenix zich ging terugtrekken voor de opnames in Mexico, en de film bijgevolg in mekaar laat stuiken. Phoenix had het scenario ontwikkeld voor het detective-liefdesverhaal met Haynes en Jonathan Raymond, maar volgens THR zou de acteur toch twijfels hebben gehad om de hoofdrol te spelen en dit tot net…
Read more

De Frans-Belgische Largo Winch 3 met Koen De Bouw flopt zwaar

Er zijn betere momenten om een film uit te brengen dan in de periode waarin Deadpool & Wolverine (2024) op de affiche staat en Ryan Reynolds’ vrouw ook nog eens een drama uitbrengt genaamd It Ends with Us (2024). Largo Winch 3 of minder bekend met de belachelijke officiële titel The Price of Money: A Largo Winch Adventure (2024) of nog Largo Winch: Le Prix de l’Argent, want ja de film is in twee talen (Frans en Engels), heeft na een week in de bioscoop nauwelijks een half miljoen opgebracht en dat wanneer de film een productiekost heeft van 17…
Read more

Snow White heeft zijn eerste teaser trailer

We hebben er lang moeten op wachten, maar hier is dan de eerste trailer van de opkomende live action Disneyfilm Snow White (2025) van Marc Webb. En de eerste beelden zien er “sprookjesachtig” uit en dit zou wel eens een aardige verfilming kunnen zijn. Webb heeft ervaring met dergelijke films en heb er wel vertrouwen in. Maar ik heb minder vertrouwen in Disney. Dat merk heeft de laatste jaren de ene na de andere verkeerde keuze gemaakt. De reden van de reshoot had alles te maken met het feit dat Peter Dinklage kritiek had op het gebruik van dwergen en…
Read more

Clash tussen Blake Lively en Justin Baldoni op It Ends with Us set

Een paar maanden geleden hebben we hier nog een verhaal onthult over hoe Jack Gyllenhaal een debuutfilm liet ontsporen in 4 dagen en dat hij zelfs een poging heeft ondernomen om de productie over te nemen, wat uiteindelijk niet is gelukt. Een ego-clash als je wil. Wel, dit lijkt er nu ook te zijn geweest op de set van It Ends with Us (2024), waarin actrice én producer Blake Lively ging samenspannen met haar man Ryan Reynolds – die overigens niet direct betrokken was bij deze film – om bepaalde scenes te herschrijven tegen de zin van regisseur én acteur…
Read more

Borderlands (2024) * recensie

Gameverfilmingen had met “The Last of Us” (2023) – los van animatiefilms – zijn eerste echt geslaagde live-action adaptatie, na het eerste seizoen van “The Witcher” en films als Resident Evil en Silent Hill. Maar met deze Borderlands (2024) zijn we terug naar af. De film is een ware puinhoop op zoveel vlakken en ik heb geen idee wie hier plezier aan zal beleven. Zeker geen bioscoopbezoekers ouder dan 25, en ook al geen gamers. Ik ga niet zeggen dat het van Uwe Boll niveau is, maar we zitten er niet zo ver van verwijderd. Enkel een criticus als Grace…
Read more