Twee films zetten massaal in op hun marketing. Enerzijds is er Kong: Skull Island (2017) van Jordan Vogt-Roberts. Het productiebudget van de film zou liggen op 190 miljoen dollar. Reken daar nog een dikke 150 miljoen bij aan promotiekosten en je weet dat deze prent 340 miljoen moet opbrengen voor een break-even. En dat is een pak geld voor een regisseur die pas aan zijn tweede bioscoopfilm toe is.
De verwachtingen zijn in ieder geval hoog gespannen en Warner Bros wil er zich van verzekeren dat iedereen op de hoogte is van zijn release met tal van affiches gemaakt door verschillende grafische huizen. De film komt bij ons uit op 8 maart 2017.
Anderzijds is er Beauty and the Beast (2017) van Bill Condon, een regisseur met een pak meer ervaring maar ook wel met een hit-and-miss reputatie. Disney heeft ook heel wat middelen vrij gemaakt voor deze prent, ook al kan ik nergens het productiebudget achterhalen. Maar gezien hun vorige sprookjes-adaptaties vermoed ik dat het budget tussen de 100 en 150 miljoen ligt. Neem daar nog 100 miljoen bij van de marketingkost en ook deze film zal tot 250 miljoen moeten opbrengen voor een break-even.
De poster-campagne heeft iets weg van een Lord of the Rings film, maar heeft ook wel iets sprookjesachtig. BLT Communications is zowat één van de grote design bedrijven in Hollywood en zij hebben al heel wat namen op hun resumé staan van Pirates of the Caribbean tot Avengers en Transformer films. Beauty and the Beast komt bij ons uit op 22 maart 2017.
Nogal gave posters van King Kong, vooral die Apocalypse Now achtoge posters.