Van Looy moet Hollandse Loft remake redden

Het is een echt zootje aan het worden op de set van de Loft remake (2011). De Nederlandse regisseuse Antoinette Beumer (pic) is er na een paar dagen draaien al afgevoerd met twee gebroken armen en een gebroken kaakbeen. Ook de Belgische cameraman Danny Elsen is naar het hospitaal met een verbrijzelde hiel. Die twee zijn met hun klieken en klakken, tezamen met 4 andere crewleden, van een stelling gedonderd in een opnamestudio in het Brusselse.

loft_2010_poster.jpg

De cameraman zal voortaan vanuit een rolstoel aanwijzingen moeten geven aan zijn tweede cameraman Jan Dellaert, die zelf ook al wat ervaring heeft als Director of Photography in een aantal kortfilms. Maar tot overmaat van ramp moet nu ook Erik Van Looy opgetrommeld worden. Hij moet alle scènes met hoofdacteur Marwan Kenzari (aka. Chico Kenzari) gaan draaien in een haastje. De acteur heeft contractuele verplichtingen op een andere film en kan dus op een latere datum niet meer beschikbaar zijn. Vervolgens zou de productie een week stil komen te liggen. De opnames zouden dinsdag 10 augustus worden hervat, al dan niet met een invalide Beumer met twee armen in het gips en tanden met ijzerdraadjes aan elkaar gesnoerd. Dat wordt lachen geblazen op de set.

Toch wel vreemd dat Van Looy dan toch weer opnieuw verzeilt op de set van deze Hollandse remake terwijl hij eerder te kennen gaf te druk te zijn met zijn Amerikaanse remake. Of hij er een Vlaamse zwier zal aan geven valt nog af te wachten, want de eerste beelden zagen er behoorlijk onderkoeld en typisch Hollands uit. Mocht zoiets gebeuren in de States (maar zo’n dwaze accidenten gebeuren zo goed als nooit) dan was de regisseur al meteen vervangen door de 1e assistent regisseur, in dit geval Gerrit Martijn. Maar blijkbaar hebben de producers weinig vertrouwen in zijn acteursregie-capaciteiten.

De originele Loft (2008) had een productiebudget van 3,2 miljoen euro. Deze remake lijkt met veel minder middelen gemaakt. Ik hoop het althans voor de productie, want het heeft er alle schijn van dat dit een tv-film zal worden van geen belang die weinig in het laatje zal brengen.

5 Comments

  1. Brechten

    Het stond in de sterren geschreven dat deze remake er nooit had moeten komen.

    Reply
  2. Kris

    Ik vraag me dan altijd af hoe je zoiets kan doen. Zomaar op een filmset binnenstappen en de regie gaan overnemen. Een regisseur bepaalt toch de sfeer en stijl van de film. Ondertussen is de helft al gedraaid en kan je moeilijk alles opnieuw beginnen met een andere regisseur…

    Reply
  3. govert

    je kan je natuurlijk ook afvragen hoe VEILIG de belgische fasciliteiten zijn

    Reply
  4. Stefaan

    Het was in ieder geval niet in Eye Lite, de grootste en beste studio uit Brussel, want ik was er nog vorige week. Toch is het meestal wel de ploeg die verantwoordelijk is voor de stellingen, en met name de grip mensen, en gezien het een nederlandse ploeg is, zou ik de schuld niet zo snel steken op ‘de belgische faciliteiten’. Is trouwens de eerste keer dat ik hoor dat een cameraman en regisseur van een stelling vallen.

    Reply
  5. Jurgen

    haha, ik herinner me nog het filmpje op De Rode Loper waar ze allemaal nog zo positief waren over de film, het was bijna ontroerend om te zien. Ik hoop dat ze daar iemand op de set hadden die een making-off aan het draaien was.

    Reply

Leave a Comment

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *