Til Death Do Us Part (2023) is een independent thriller met een eenvoudig concept van ‘de runaway bride’ naar een ‘Kill Bill’ achtig actie-festijn. De regie van de film was in handen van de B-regisseur Timothy Woodward Jr. die elk jaar wel een actie, horror of westernfilm uitbrengt. Geen enkele van zijn films zijn echt de moeite, maar deze trailer lijkt wel leuk. De film brengt niet alleen Cam Gigandet (Never Back Down, Twilight) op de voorgrond maar ook Jason Patric (Narc, Speed 2), twee acteurs die ooit werden gezien als beloftevolle acteurs en dan gaandeweg in het B-circuit zijn verzeild. En daar is op zich niets mis mee. Als een acteur een acteur wil blijven moet hij soms projecten aanvaarden die misschien geen Oscars gaan winnen maar die de rekeningen kan betalen. En wie weet kan een B-film wel voor een springplank zorgen naar iets hoger op de entertainment ladder.
Korte inhoud: Het moet het mooiste moment van haar leven zijn maar de bruid (Natalie Burn) heeft zich bedacht op de dag van het huwelijk en maakt zich uit de voeten. Maar dit gaat niet zonder slag of stoot want ze zal een overlevingsstrijd moeten leveren tegenover haar ex-bruidegom (Ser’Darius Blain) en zeven brutale en moordzuchtige bruidsmannen. Het zal een lange en bloederige nacht worden.
Het script werd geschreven door B-film scenaristen Chad Law en Shane Dax Taylor. Fun fact, Shane brengt dit jaar ook een B-film actiefilm uit genaamd The Best Man (2023) met Luke Wilson en Dolph Lundgren, over terroristen die een resort hotel kapen waarin een huwelijk aan de gang is, en het is aan de bruidegom en de bruidsmannen om de aanval af te slaan. Ik heb de indruk dat die allemaal in een fase van hun leven zitten waar ze aan al dan niet overwegen om in het huwelijksbootje te stappen maar toch met grote twijfels zitten.
Natalie Burn’s echte naam is Natalia Guslistaya en is van Oekraïense afkomst, geboren in Kyiv. Ze werd als model/actrice eerder al opgemerkt door Sylvester Stallone en gecast in The Expendables 3 (2014). De actrice heeft samen met de regisseur van de film ook een producenten-functie. En dat heb je wel vaker met films waarvan het productiebudget bengelt rond de 2 miljoen dollar en de filmmakers allemaal verschillende petjes hebben. Zijn B-films dan winstgevend? Uiteraard. Wanneer de productiekost relatief laag gehouden kan worden kunnen deze producties voldoende winst maken om nieuwe films te financieren. Het zijn ook vaak films die inspelen op een ‘niche-publiek’ van mensen die verzot zijn op dergelijke fastfood vendetta of survival films. Er is een enorm streamers-circuit voorhanden waar films voor een paar dollars bekeken kunnen worden, naast allerhande contracten met tv-zenders en de verkoop van DVD’s en Blu-ray’s. Meer nog, wanneer de film goed is kan deze zelfs opgepikt worden door een grote studio voor een remake en dan kunnen auteursrecht-contracten héél véél geld genereren.
De film heeft een kleine bioscooprelease in de States vanaf 4 augustus 2023 en wie weet waait deze over tot bij ons.