Laatste berichten

5 redenen waarom The Crow flopt

Het stond in de sterren geschreven dat The Crow (2024) zou floppen maar niemand had verwacht dat de film amper 4,6 miljoen zou opleveren na zijn eerste openingsweekend in de States en op de 9de positie staat achter films die al meerdere weken in de bioscopen draaien zoals Deadpool & Wolverine, Twisters en It Ends With Us. Despicable Me 4 doet zelfs beter nadat deze animatiefilm al bijna 2 maanden in de bioscoop te zien is én Coraline (2009) die 2 weken geleden opnieuw in de bioscoop kwam! © Lionsgate Films / The PR Factory 2024 is een dramatisch jaar…
Read more

Unforgiven (1992) **** Blu-ray review

De tijd is rijp om de oscarwinnende film Unforgiven (1992) van en met Clint Eastwood nog eens in de aandacht te brengen op zjn 23ste verjaardag. In 1990 was Dances with Wolves zowat de enige (halve)western van belang in een periode waar het genre eigenlijk van de kaart was geveegd. Maar Eastwood, de acteur die doorbrak met zijn spaghetti-western films, zette dit recht. En hoe! Een verrassend drama met geweldige cast en een anti-held als hoofdpersonage, een ondubbelzinnige boodschap en een défilé van onorthodoxe karakters van vlees en bloed. Korte inhoud: In het dorpje Big Whiskey wordt een meisje van…
Read more

The Crow (2024) * recensie

En hier is dan de langverwachte The Crow (2024) onder de vleugels van Lionsgate. Oh wacht…NIEMAND zat hier op te wachten. De originele film gebaseerd is op de gelijknamige stripreeks van James O’Barr, is nog steeds een degelijke film om te zien. De film uit 1994 is tevens de tweede beste film van Alex Proyas na Dark City (1998). De regisseur heeft sindsdien compleet de pedalen verloren en na de stinker Gods of Egypt (2016) maakt hij alleen nog maar kortfilms. Maar de nieuwe regisseur Rupert Sanders (Snow White and the Huntsman en Ghost in the Shell) is eigenlijk niet…
Read more

Sony ontslaat Phil Lord & Chris Miller van Spider-Noir

Phil Lord & Christopher Miller zijn alweer ontslaan door een studio, nadat Lucasfilm onder Kathleen Kennedy deze twee heren al had ontslaan – VIER EN EEN HALVE MAAND in productie – omdat ze van Solo: A Star Wars Story (2018) teveel hadden afgeweken van het scenario en er een komedie van hadden gemaakt en Ron Howard werd opgertommeld om de brokken te lijmen. Nu zouden ze van de opkomende “Spider-Noir” serie met Nicolas Cage zijn gesmeten. Het duo tekende in 2019 een vijfjarig tv-contract met Sony, met het idee dat ze toezicht zouden houden op een reeks Spider-Man-projecten. En dat…
Read more

Lionsgate excuseert zich voor laatste Megalopolis trailer

Het rommelt een beetje bij Lionsgate, want zij hadden recentelijk een trailer uitgebracht met een litanie aan verzonnen negatieve commentaren van beroemde filmcritici over cultfilms, en dit voor de promotie van hun film Megalopolis (2024) van Francis Ford Coppola. Vermoedelijk als een tegengewicht op de vele negatieve commentaren op de film. Lionsgate roept nu onmiddellijk hun trailer terug en bieden hun oprechte excuses aan de betrokken critici en aan Francis Ford Coppola en American Zoetrope voor deze “onvergeeflijke fout” in hun controleproces. Ze zeggen letterlijk: “Wij hebben het verpest. Het spijt ons.” Volgens eerdere berichten had de trailer, die woensdagochtend…
Read more

The Acolyte seizoen 2 per direct naar de prullenmand

We hadden dit al voorspeld maar deze week heeft Disney ook de knoop doorgehakt en er komt dus geen tweede seizoen van “The Acolyte” en de showrunner Leslye Headland is woedend en overweegt nu zelfs naar de rechter te stappen, … good luck with that. The Acoliet deed het goed met de critici, maar verschrikkelijk bij het publiek. Met een RT score van 16% was het duidelijk dat de overgebleven Star Wars fan er genoeg van hadden. Uiteraard werden hun reacties omschreven als trol-gedrag – en ook al zullen er trollen zijn geweest – de serie was de minst bekeken…
Read more

IF / Fantasievriendjes (2024) **½ Blu-ray recensie

John Krasinski bewees al zijn acteertalent in “The Office” en overtrof zichzelf als regisseur en scenarist in A Quiet Place (2018). Met IF (2024)) heeft hij nu de sprong gewaagd naar een familiefilm, in samenwerking met Ryan Reynolds. Deze film roept herinneringen op aan de betovering van Pixar-klassiekers als Monsters, Inc. (2001) meets Toy Story 3 (2010) meets Inside Out (2015), maar weet uiteindelijk niet dezelfde hoogten te bereiken. Korte inhoud: Een jong meisje (Cailey Fleming) zit momenteel in een moeilijke situatie. Ze duikt in haar fantasie en heeft de gave om met verzonnen wezens in contact te komen. Deze…
Read more

Godzilla x Kong: The New Empire (2024) ** 4k UHD recensie

Godzilla x Kong: The New Empire (2024) biedt een spektakel van monsterlijke proporties, maar faalt op vrijwel elk ander vlak. De film leunt zwaar op zijn belangrijkste aantrekkingskracht: de verbluffende gevechten tussen Godzilla en Kong, waarbij de twee titanen het opnemen tegen nieuwe dreigingen. Deze actiescènes zijn visueel adembenemend en leveren een overvloed aan explosies, mostergevechten, en stad-verwoestende chaos die liefhebbers van het genre zeker zullen bekoren. Helaas blijven de menselijke personages oppervlakkig en weinig boeiend, enkel aanwezig om de monsters van het ene gevecht naar het andere te begeleiden. Korte inhoud: De film volgt het epische team van de…
Read more

It Ends with Us (2024) ***½ recensie

Het is nagenoeg ondenkbaar om een film te creëren die het thema van huiselijk geweld behandelt zonder diep in de ziel van individuen door te dringen. Elk slachtoffer zal zulke gebeurtenissen door een persoonlijke lens bezien, hun eigen oordeel vellen, en soms zelfs hard oordelen of bekritiseren. Het zal me daarom niet verbazen als de meningen over It Ends with Us (2024) sterk uiteenlopen. Desalniettemin ben ik dankbaar dat films als deze bestaan, al is het slechts om een enkel aspect van het geweld bloot te leggen: de immense uitdaging om de vicieuze cirkel te doorbreken, vooral wanneer liefde zo…
Read more

Godzilla vs. Kong (2021) *** 4k UHD recensie

Godzilla vs. Kong (2021) is het soort film waarin het verhaal eigenlijk van ondergeschikt belang is op het visuele spektakel. Maar er zijn grenzen aan deze formule en wat mij betreft heb ik er eigenlijk steeds minder belangstelling in. Ik ga deze opgeblazen visuele FX showreels wel bekijken vanuit een gezonde technische interesse, maar narratief of dramatisch hebben deze films niks te bieden. Erger nog, ze vertellen niets nieuws dan datgene wat we al gezien hebben, maar deze keer hebben ze er meer middelen tegenaan gesmeten. De beste monsterfilms blijven voor mij die films waar het monster nauwelijks zichtbaar is…
Read more