Top 10 Duurste Netflix Films

Als we Netflix mogen geloven pakken ze binnenkort uit met de duurste Netflix film ooit gemaakt. De eer kwam eerst toe aan Red Notice met 200 miljoen dollar maar dit bedrag zou een klein beetje overschreden worden door The Gray Man (2022), een heftige actiethriller, met Ryan Gosling en Chris Evans in de hoofdrollen. De film wordt geregisseerd door niemand minder dan de gebroeders Russo, de mannen van Infinity Wars en Endgame. En voor de gelegenheid hebben we eens een Top 10 lijst gemaakt van de Duurste Netflixfilms tot nu toe.

Top 10 Duurste Netflix Films

10. Bright (2017) van David Ayerbudget: 90 miljoen dollar

Deze film was het paradepaardje voor Netflix 5 jaar gelden. De sci-fi Will Smith film Bright was een megasucces, ondanks het feit dat de film – laten we eerlijk zijn – eigenlijk maar een zwak beestje was. Alles wat Will Smith aanraakte (althans pre-Oscar slap) verandert in goud, hoe dom de film in kwestie ook moge zijn (cf. Hancock of Hitch). Ik denk dat Netflix plannen had voor een Bright 2, maar ze zullen nog heel even de bood afhouden tot het stof rond de acteur gaan liggen is.

9. Army of the Dead (2021) van Zack Snyderbudget: 90 miljoen dollar

Zack Snyder’s Army of the Dead (2021) is geen slechte film maar ook geen schot in de roos. Het duurt 90 minuten en is wel snel voorbij. En ook deze film zal binnenkort een sequel krijgen met Planet of the Dead, en deze film zal zonder twijfel een pak duurder worden.


8. Midnight Sky (2020) van George Clooneybudget: 100 miljoen dollar

En van zwakke films gesproken, deze Midnight Sky was zelfs gewoon slecht. Ik hou wel van een goede apocalyptische thriller, maar dit was een compleet snorefest. Er gebeurt letterlijk niets op een bevroren en verbrande aarde – zonder dat we ooit te weten komen wat de apocalyps heeft veroorzaakt. De meest interessante scène was een droom waarin een meisje op een potentieel bewoonbare maan van Jupiter is en het schip vertrekt zonder haar. Dat zou een interessante film zijn geweest, maar het was al gedaan met de veel betere The Martian. Hier zijn geen plannen voor een sequel.

7. The Mitchells vs. The Machines (2021) van Michael Rianda
budget: 110 miljoen dollar

The Mitchells vs. The Machines is een animatiefilm die vermoedelijk geen kat heeft gezien, maar die zeker niet slecht was. Het had een innovatief plot dat zeker wel kon concurreren met Pixar-producties. Het succes van deze animatiefilm ligt bij de personages en de algehele verhaallijn die niet het gevoel heeft dat het vastzit in een typisch cliché-structuur. En de stemvertolkingen waren top (Abbi Jacobson, Danny McBride, Olivia Colman, Maya Rudolph en Eric André). Er is hier een rijk universum en het zou leuk zijn geweest als deze film in alle bioscopen had gedraaid zoals voorheen de bedoeling was.

6. Triple Frontier (2019) van J.C. Chandorbudget: 150 miljoen dollar

Van de regisseur van Margin Call en A Most Violent Year verwacht je gewoon veel en na het zien van Triple Frontier was ik toch wat ontgoocheld. Het verhaal draait rond gepensioneerde Special Forces-mannen die verzuurd door het leven lopen nadat ze het gevoel hebben dat ze door hun land zijn gebruikt en nadien uitgespuwd. Ze besluiten om de regels te breken en een een drugsdealer in Zuid-Amerika te beroven en het geld voor henzelf te houden. Een klassieke heistfilm. Er zijn scènes van spanning, maar het geheel voelt ongelijk en onsamenhangend aan. Er is knappe fotografie en Oscar Issac levert een behoorlijke prestatie, maar de rest van de cast is inwisselbaar. Het is erg om te zeggen maar dit had een betere film geweest met de cast en dynamiek van The Expendables cast.

5. Outlaw King (2018) van David Mackenziebudget: 120 miljoen dollar

Dit was een ambitieuze prent voor Netflix en je zou denken dat dit wel iets meer zou hebben gekost dan 120 miljoen maar ze hebben alles heel strak in het harnas gehouden. De film is in ieder geval geen voltreffer. Chris Pine is geen slechte acteur maar ik vind hem heel beperkt in zijn acteerwerk en niet zo overtuigend als Robert the Bruce in deze Outlaw King. Maar het is niet alleen zijn acteerwerk, ook zijn postuur. Geef deze rol aan een Chris Hemsworth en veel van de scènes zullen beter werken. Aaron Taylor-Johnson vond ik dan wel een goede casting en steelt zelfs een beetje de show als Lord of Douglas.

4. The Irishman (2019) van Martin Scorsesebudget: 150 miljoen dollar

The Irishman is een knappe film die verprutst werd door de cgi op de gezichten van de drie hoofdacteurs (Pacino, De Niro, Pesci). Het is om van te huilen! Het de-aging procédé werkt, maar bepaalde zaken voelen fake aan wanneer je iets te extreem gaat verjongen. Een oude man beweegt niet als een jonge man en je voelt overal wel de mechaniek en dat zorgt meteen ook voor een grote afleiding. Ik had deze film nog wel eens willen terug zien waarbij de jonge acteurs vertolkt werden door andere en jongere acteurs, want ik ben en blijf wel een fan van het werk van Scorsese.

3. 6 Underground (2019) van Michael Baybudget: 150 miljoen dollar

Deze 6 Underground was het antwoord van Netflix op Fast & Furious. Ik hou van Bay van de jaren 90 maar de laatste jaren is hij iets te wild met zijn camera bezig dat ik er gewoon koppijn van krijg. Het zijn altijd wel stoere films maar ze zijn amper het bekijken waard. Ik herinner me nog het incident van Michael Bay toen hij werd gevraagd een paar woorden te zeggen tijdens de reveal van de gloednieuwe curved Samsung televisie. Maar om één of andere reden werkte de teleprompter niet en moest de blockbuster acteur improviseren. Wel dat lukte niet en hij liep gewoon te midden van de presentatie weg. Dat is precies mijn gevoel wanneer ik naar zijn films kijk.

2. Red Notice (2021) van Rawson Marshall Thurberbudget: 200 miljoen dollar

Red Notice was tot voor kort de duurste Netflix film en had ook een leuke sterrencast (Dwayne Johnson, Ryan Reynolds, Gal Gadot). Echter, elk plotpunt en elke draai lijkt te bestaan ​​om een ​​soort adrenaline-shot in een steeds saaier verhaal te injecteren. Alles is gewoon beat na beat een montage van onzinnige boef-grapjes en ongeïnspireerde actiescènes. Je kan veel kritiek hebben op een doorsnee James Bond film, maar deze films hebben op z’n minst een verhaal. Deze frivole high-budget actiefilms hebben nauwelijks nog de intentie om iets intelligent te vertellen of nog maar personages uit te werken die we als kijker willen volgen.

1. The Gray Man (2022) van Joe & Anthony Russobudget: 200 miljoen dollar

Maar de duurste Netflix zou The Gray Man moeten worden. The Gray Man is gebaseerd op de gelijknamige roman van auteur Mark Greaney en gaat over CIA-agent Court Gentry, gespeeld door Gosling, alias Sierra Six. Gentry wordt in diskrediet gebracht door zijn eigen bureau. Vervolgens wordt hij gedwongen om als voortvluchtige door het leven te gaan. Hierin wordt hij onder andere achtervolgd en opgejaagd door Lloyd Hansen (Chris Evans), een voormalige collega van de CIA, die tot het uiterste zal gaan om hem uit te schakelen.Vanaf 13 juli 2022 is de film te zien in een beperkt aantal bioscopen, en op 22 juli zal de film dan verschijnen op Netflix. Ik kijk gewoon uit om Chris Evans te zien als de schurk. Voor de rest zien we ook nog Ana de Armas, Regé-Jean Page, Billy Bob Thornton en Jessica Henwick.

*** The Gray Man trailer ***

2 Comments

  1. Brechten

    Veel van die films zouden geflopt zijn mochten ze een bioscoop-release hebben gehad…

    Reply
  2. Notorious

    Ik keek hier behoorlijk naar uit, maar die trailer was pijnlijk generiek. Ik zal in ieder geval veel plezier beleven aan Chris Evans als een villain maar tja, het is Netflix.

    Reply

Een reactie achterlaten op Notorious Reactie annuleren

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *