The Matrix Awakens: An Unreal Engine 5 Experience is uitzinnig

Wil je een glimp opvangen van hoe interactieve verhalen er zullen uitzien in de toekomst met de Unreal Engine 5? The Matrix Awakens: An Unreal Engine 5 Experience (2021) is een nieuwe technische demo die laat zien wat er nu mogelijk is als je UE5 combineert met PlayStation 5.

Het is een gratis, geavanceerd filmische en interactieve open wereld demo die de kracht van PlayStation®5 combineert met UE5. Een origineel concept geschreven en filmisch geregisseerd door Lana Wachowski en James McTeigue, Keanu Reeves en Carrie-Anne Moss hernemen hun rollen als Neo en Trinity, terwijl ze zichzelf ook spelen met de vermenging van realiteit en onwerkelijkheid. Veel leden van het VFX-team van de originele film, waaronder John Gaeta, Kim Libreri, Jerome Platteaux, George Borshukov en Michael Gay, werken samen met de crew van Epic Games en partners zoals SideFX, Evil Eye Pictures, WetaFX (voorheen Weta digitaal) en nog veel meer.

De demo evolueert van adembenemend realistische film naar een snelle third-person shooter-ervaring met een auto-achtervolgingsscène boordevol actie en biedt de mogelijkheid om de rijke, zeer gedetailleerde open wereld in het ‘Matrix’-universum te verkennen. Het team gebruikte een Sequencer om de achtervolging op te nemen. Ze konden het gesimuleerde universum gebruiken om verschillende creatieve opties voor de filmische inhoud te verkennen, waarbij bemanningsleden in auto’s door de virtuele stad reden om spannende opnames te maken. Dit proces weerspiegelt de manier waarop makers van live-actiefilms een stad verkennen om de beste straten te vinden om hun verhaal te vertellen, maar zonder de fysieke beperkingen van de echte wereld.

The Matrix Awakens: An Unreal Engine 5 Experience is ontworpen om optimaal te profiteren van de technologie van PS5, inclusief de supersnelle SSD-schijf, CPU, GPU en console-raytracing. Om dat te doen, hebben de makers een enorme open wereldstad van 16 km² gebouwd, bestaande uit zevenduizend gebouwen gemaakt van duizenden modulaire onderdelen, elk opgebouwd uit miljoenen driehoeken en verbeterd met rekwisieten, bewegwijzering, puin en meer. Er zijn 1.248 gesimuleerde kruispunten, 45.073 geparkeerde auto’s (waarvan 38.146 berijdbaar), meer dan 260 km wegen en 512 km trottoir. Ik zou zeggen, download nu en ervaar de toekomst van interactieve verhalen en entertainment met UE5.


© Warner Bros. Entertainment / Unreal Engine

*** The Matrix Awakens: An Unreal Engine 5 Experience ***

7 Comments

  1. Anthony

    This shit is bonkers! Hopelijk maken ze er een GTA van met missies! Dit ziet er geweldig uit. Nu nog een ps5 aanschaffen ;D

    Reply
  2. AlphaSmurf

    Het eerste deel van de demo was een achtervolging op hoge snelheid met geweren, explosies en agenten die je achtervolgden en ik was nog meer onder de indruk in het vrij rondlopen, kijkend naar de details van het vochtige straatasfalt en het afval op de grond. Geniaal gewoon!

    Reply
  3. Janaïka

    Wat bij mij het meeste indruk maakte, waren de ramen. Vrijwel elk afzonderlijk venster op elk gebouw is functioneel en stelt u in staat een eenvoudige gegenereerde scène te bekijken. Gewoon te gek. Ik heb geen idee hoeveel uren werk met hoeveel mensen hier aan gewerkt is maar het is verbluffend. En dan die details zoals op kantoorgebouwen zie je kantoordingen zoals printers en bureaus en zo. Winkels zie je echte winkels. Een bar had krukken en je kon het zien zonder naar het bord te kijken. Een bank had loketten. Een paar cafés hadden de stereotiepe krijtmenuborden. Je kunt zien of de wolkenkrabber appartementen zijn door naar binnen te kijken. De zwarte ramen zijn gewoon kamers met uitgeschakelde lichten of getinte ramen, je kunt het licht manipuleren om naar binnen te kijken. Indien ze zoiets kunnen doen met echte steden hoef je zelfs niet meer op vakantie te gaan, gewoon een VR-bril opzetten en je kan gaan wandelen in Tokio.

    Reply
  4. Meekz

    De statistieken zijn te gek:
    – De stad is 4.138 km breed en 4.968 km lang, iets groter dan het centrum van Los Angeles
    – De oppervlakte van de stad is 15,79 km2
    – De omtrek van de stad is 14.519 km lang
    – Er is 260 km aan wegen in de stad
    – Er is 512 km trottoir in de stad
    – Er zijn 1.248 kruispunten in de stad
    – Er staan ​​45.073 geparkeerde auto’s, waarvan 38.146 rij- en vernietigbaar zijn
    – Er zijn 17.000 gesimuleerde verkeersvoertuigen op de weg die vernietigbaar zijn
    – 7.000 gebouwen
    – 27.848 lantaarnpalen alleen aan de straatkant
    – 12.422 rioolgaten
    – Er zijn bijna 10 miljoen unieke en gedupliceerde activa gemaakt om de stad te maken
    – De hele wereld wordt verlicht door alleen de zon, de lucht en emitterende materialen op mazen. Voor de tienduizenden straatlantaarns en koplampen zijn geen lichtbronnen geplaatst. In de nachtmodus komt bijna alle verlichting van de miljoenen emissievrije ramen van gebouwen
    – 35.000 gesimuleerde MetaHuman voetgangers

    Reply
  5. The Dude

    Wel, het is net zo verbluffend als het werd opgehemeld. Ik ben er nog mee bezig en dit is gewoon een demo 😮

    Reply
  6. Fran

    Dat ze er maar snel een game van maken !

    Reply
  7. Yates

    Het zou me niet verbazen mocht deze demo er realistischer uitzien dan bepaalde effecten in de film zelf. Ik ben wel benieuwd, trailer zag er veelbelovend uit.

    Reply

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.