Eén van de beste lingerie reclamecampagnes van het afgelopen jaar is zonder twijfel deze voor Coco de Mer. De X-rated spot werd gemaakt door het reclame-agentschap TBWA, in regie van John Rankin Waddell. En het moet één van de gekste filmpjes zijn. De tekst die jullie in de post lezen luidt: “They say you think about sex every six seconds. We can help you think about sex even more.”
Dat seks verkoopt, mag duidelijk zijn, want deze spot heeft veel geld gekost. Maar het zijn dan ook luxe lingeriesetjes die kunnen oplopen tot 900 euro het stuk met zelfs gouden vibrators die voor een kleine 17’000 euro verkocht worden. En het resultaat mag gezien zijn. De makers mengen de lingerie met suggestieve beelden die op ons gemoed werken, net zoals de soundtrack van deze 2min30 lange artistieke kortfilm. De spot werd volgens mij niet vertoond op televisie, maar wel in de bioscoop.






© Coco de Mer – Rankin – Walter Campbell
De regisseur had in ieder geval al wat ervaring met dergelijke fast-edit films. De film heet “X” en is een collage van erotische beelden en vignettes die opbouwen naar een climax. Meisjes in lingerie, mannen die een blauw pilletje krijgen toegediend, een piano de wordt getrokken aan een touw, een uil, een hond, een kat, spankings en ga zomaar door. De regisseur zei over de film het volgende: “De bedoeling van deze film was het creëren van een ervaring. We zetten het op een ander niveau. We willen dat de toeschouwer hiervan kan genieten. Mensen noemen het ‘content marketing’, maar het is gewoon de realisatie van iet wat de mensen willen zien.” Het resultaat is een soort film die mensen aanzet om dieper te graven in hun erotische verlangens en seksuele lusten en fantasieën.
Voor de film heeft Rankin samengewerkt met Walter Campbell, de auteur van de vreemde science fiction prent Under the Skin (2013). Ook regisseurs en fotografen Vicky Lawton, David Allain, Damien Fry, Joe Hunt, Trisha Ward en Bronwen Parker-Rhodes hebben aan deze film gewerkt. Elk van hen kreeg 1 tot 2 shootingdagen om een bepaalde scene op te nemen. Vicky Lawton heeft trouwens nog zijn eigen directors cut gemaakt van het filmpje.
*** Coco de Mer “X” commercial ***
Knappe clip ! Ik vraag me wel af of de verkoopcijfers hiermee zullen stijgen, maar wel moedig van de keten om te investeren in iets controversieel.
waar is die director’s cut van Vicky Lawton?