Guinness Brings it to Life met duurste spot

En terwijl de ene langspeelfilm het doet met 15’000 euro zien we hoe een biermerk miljoenen dollars pompt in een reclamespot van 90 seconden, genaamd Bring it to Life. In tegenstelling tot waspoeder-fabrikanten of meubelverkopers hebben grote biermerken hun reputatie hoog te houden als het op originaliteit aan komt. Als je op zoek bent naar geslaagde, heroïsche reclamefilmpjes moet je dus niet zoeken naar frisdrank-spotjes, maar wel naar die (meestal buitenlandse) biertjes. Echte mannen weten immers altijd waarom. En dat mag ook iets kosten.

De nieuwste Guinness verlegt echter op dat vlak weer grenzen en brengt zijn duurste tv-spot uit, geschat op een slordige 2 miljoen dollar. Crisis. Welke crisis? Voor de tv-spot werden ook de grote middelen in gezet alsook de grote namen. Zo nam de Oscar-winnende production designer Grant Major (The Lord of the Rings, King Kong) de set-design voor zijn rekening en werd niemand minder dan de DoP van Christopher Nolan, Wally Pfister (The Dark Knight, The Prestige, Batman Begins), ingeschakeld om de fotografie van de film op zich te nemen. De regie van de film was in handen van reclame-regisseur Johnny Green voor het agentschap BBDO.

Green zei het volgende over de spot: “This was one of the toughest and most exciting shoots I have worked on. The locations were so remote and extreme that it took days to even get to the site. From high altitudes to underwater shoots, freezing temperatures of -30 combined with the burning glare of the sun off of the snow, every element brought its own unique challenge. With only three weeks of shooting the team pulled together to create this incredible piece of work.”

Mooi, dat zeker, maar toch denk ik niet dat de film zal bijblijven zoals bijvoorbeeld die spotjes met die schotten en hun William Lawson’s blended scotch whisky. Toch moet het een leuke shoot geweest zijn voor de filmmakers. Ik denk trouwens ook aan die mensen die hun dagen hebben gesleten om een gigantisch tapijt te maken van echt gras. Spijtig genoeg kan je niet alles in cgi maken wil je alles die grauwe realistische look geven. De vraag waar ik nog steeds mee zit is; “wat in hemelsnaam heeft dit met bier te maken?”

4 Comments

  1. Gaby

    hewel merci… Als ik volgende keer nog eens een Guinness aan mijn lippen zet… ga ik daar wellicht aan denken… ! Wat mij betreft… heeft dat heerlijke biertje die reclame niet écht nodig… maar smaken verschillen uiteraard… Het is echter de vraag of die reclame de smaak van het bier zal beïnvloeden.. you never know.

    groetjes
    Gaby M.

    Reply
  2. yves

    weg gesmeten geld. de link met bier is er niet. Bij wiliam lawson en martini is het nog grappig maar dit slaagt op niets.

    Reply
  3. govert

    ik vind hem geweldig, ik krijg zin in een biertje ,….
      Hoezo niks met bier te maken

    Reply
  4. J-P

    Vind het wel wat lang duren voor een tv-spot. Toch wel knap. Spijtig dat we die Amerikaanse spots hier zo weinig te zien krijgen in België.

    Reply

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *