Een paar maanden geleden heb ik mijn licht geworpen op de Nike-spot ‘Take it to the Next Level’ van Guy Ritchie, nu is er een nieuwe tv-spot van de hand van niemand minder dan David Fincher. Fincher en Ritchie zijn eigenlijk elkaar tegenpolen en dat is zeker te zien in de spotjes. Om het zwart/wit te stellen wil Fincher verbluffen met zijn beelden (net zoals regisseurs als Michael Bay of Ridley Scott) en Ritchie is iemand met veel gevoel voor humor die met zijn beelden hip en stijlvol is (net zoals regisseur als Quentin Tarantino, Michael Gondry of Wes Anderson).
Toch valt op dat in tegenstelling tot de spot van Guy Ritchie, de auteur van deze “Fate” spot niet meteen herkenbaar is. Het kon evengoed gemaakt zijn door een populaire Franse reclame-regisseur met een voorliefde voor low-angle camera bewegingen. Maar het ziet er allemaal wel schitterend uit. Gedraaid op de nieuwe 4k Red Camera door Emmanuel Lubezki (Children of Men) en op een Bandini remix van Ennio Morricone’s Ecstasy of Gold uit The Good, the Bad and the Ugly (1966). Het is in ieder geval een verbetering op de Leave Nothing spot van Michael Mann. Enjoy!
***Related Post***
08/05/2008: Take It To the Next Level van Guy Ritchie
de spot van guy ritchie was beter. David Fincher heeft trouwens nog al een Nike spot gemaakt, … mooie beeldjes weinig inhoud.
vind eigenlijk wel een leuk spotje. Spot van Guy Ritchie is wel een ander genre, maar dat van Fincher is zo typisch voor Nike.
Herken gelijk de muziek ‘Ecstacy of Gold’ uit de soundtrack The Good, The Bad and The Ugly van Ennio Morricone. Of ik daar nou blij om moet worden weet ik niet.