Trivia

  • Nieuwe Tomb Raider poster met Alicia Vikander

    Pin it!

    Er is een nieuwe poster uit voor de opkomende Tomb Raider (2018), de zoveelste poging om eens een deftige poging te ondernemen voor een geslaagde game-adaptatie, nadat films als Warcraft (2016) een goede voorzet hadden geven. Ikzelf was toch niet meteen onder de indruk van de eerste trailer.

    tomb_raider_2018_poster02.jpg

    Korte inhoud: Het is inmiddels zeven jaar geleden dat de vader en excentrieke avonturier van de 21-jarige Lara (Alicia Vikander) verdwenen is. In plaats van het bedrijf van haar vader over te nemen, werkt ze als fietskoerier in de chaotische straten van Londen terwijl ze collegelessen volgt. Gezet om haar eigen pad te smeden en tegen de wil van haar vader, wordt ze uiteindelijk geïnspireerd om de verdwijning te onderzoeken en reist ze naar zijn laatst bekende locatie: een fabelachtig graf op een mythisch eiland ergens voor de kust van Japan. Maar haar missie zal niet makkelijk zijn en het bereiken van het eiland zal zeer verraderlijk zijn. En de inzet lijkt alleen maar hoger te worden.

    In de regisseursstoel zien we de Noorse regisseur Roar Uthaug, die indruk maakte met zijn actie drama The Wave (2015), en hier zijn eerste Hollywood film inblikt. Het scenario werd geschreven door Geneva Robertson-Dworet, die een beetje ervaring heeft en ondertussen het script aan het schrijven is van Sherlock Holmes 3 (2018) en de game-adaptatie Dungeons & Dragons (2018).

    Er komt binnenkort ook een nieuwe Lara Croft game uit, dat heeft Squaure Enix 3 dagen geleden aangekondigd, dus de franchise zou maar beter succes hebben. De film moet op 16 maart 2018 uitkomen. De marketing departement heeft volledig ingezet op hun academy award winning actrice Alicia Vikander met een stoere blik, misschien net iets beter dan de vorige poster waar ze wel een bijzonder lange nek had. Vreemd genoeg was Alicia niet de eerste keuze, en kwam eerst Daisy Ridley en Olivia Wilde in aanmerking.

    ***Related Posts***
    20/09/2017: Eerste Tomb Raider trailer overtuigt niet helemaal
    13/05/2017: Tomb Raider met Alicia Vikander als Lara Croft

     

    *** Tomb Raider trailer ***

  • Top 10 van de meest flagrante product placement in films

    Pin it!

    De film van het moment is zonder twijfel Blade Runner 2049 (2017), en voor zij die de film hebben gezien zullen weten dat op bepaalde momenten de product placement soms echt wel decadente vormen aanneemt (ook al is het in de meeste gevallen wel zo bedoeld) met reclame voor Peugeot, Atari, ... Soms is het storend, op andere momenten (zoals bij Blade Runner of Superman II) hoort de reclame volledig bij het universum die gecreëerd is.

    Soms is ‘product placement’ ook iets wat je niet kan ontwijken. Neem nu een automerk. Ik kan me niet inbeelden dat elke film een speciaal voertuig gaat ontwerpen om zo al te evidente reclame te vermijden. In de meeste gevallen worden heel wat films wel gesponsord door automerken. In GoldenEye (1995) werd bijvoorbeeld de gloednieuwe BMW Z3 Roadster voorgesteld (pic), iets waarvoor de automaker 3 miljoen dollar voor over had, en iets wat hen 240 miljoen in voorverkoop had opgebracht. Maar ook ALLE Fast and Furious films steken vol van product placement van voertuigen (Ford, Bentley, Mercedes-Benz, Dodge, Chevrolet, …) elk goed voor een sponsoring van een bedrag tussen de 1,7 en 16 miljoen dollar naargelang het gebruik. Hier is een Top 10 van de meest flagrante product placement in films (dit had evengoed een Top 100 kinderen zijn, maar we hebben er 10 leuke uitgepikt).

    Top 10 Movies with Blatant Product Placement

    10. E.T. the Extra-Terrestrial (1982) [Hershey]

    We zullen dit lijstje beginnen met een klassieker, met name E.T. the Extra-Terrestrial van Steven Spielberg. Hierin zien we Elliott die de alien lokt met snoepjes van Hershey. Eigenlijk hadden dit M&M snoepjes moeten zijn, maar een stel idioten binnen het marketing departement van het bedrijf wou het script eerst lezen, iets wat de studio niet wou. De deal sprong af en de Hershey Foods Corporation kwam op de proppen met zijn Reese’s Pieces, wat uiteindelijk ook in de film werd gebruikt. En met succes want het bedrijf noteerde een omzetstijging van maar liefst 65%.

    e_t_the_extra_terrestrial_product_placement.jpg
    © Universal Pictures Benelux

    9. Transformers (2007-2017) [Victoria Secret, Bud Light...]

    Michael Bay is in staat om gigantische budgetten voor zijn films te vergaren dankzij product placement. Zijn films zijn in vele gevallen simpelweg commercials voor Budweiser, Burger King, Pepsi en bovenal Victoria Secret. De filmmaker is bezeten met knappe modellen, en hij weet als geen ander om een stripclub in beeld te brengen. Lingerie is daarin een essentieel onderdeel. Ook al schrikt Bay er niet voor terug om een bus met Victoria Secret in zijn film te steken. En het is trouwens niet alleen in de Transformers films. Er is zelfs een leuke video met de 555 momenten van product placement in zijn films. Geen enkele Hollywood regisseur doet beter.

    transformers_product_placement.jpg
    © Paramount Home Entertainment

    8. Terminator 1 & 2 (2016) [Pepsi]

    Er is heel wat product placement in de Terminator films, maar één merk valt toch behoorlijk op, en dat is Pepsi. In de eerste film zagen we Pepsi in neon in een bar waar de Terminator op zoek was naar een gepaste klederdracht. In Terminator 2: Judgment Day passeerde hij naast een Pepsi automaat. Een beeld dat de helft van het scherm invulde en waar je niet naast kon kijken.

    terminator_two_judgement_day_product_placement.jpg
    © Universal Pictures Benelux

    7. Doctor Strange (2016) [Huawei]

    Product placement die uit de toon valt is deze die in geen geval klopt met de karakters. Neem nu Dr. Stephen Strange die in het begin van Doctor Strange rondreed in een Lamborghini Huracán Coupé van een slordige 240’000 dollar, maar dan belde met een Chinese smartphone van 399 dollar, inclusief het Huawei Y7 hoesje. Normaal heb je meestal Samsung of Apple phones, maar het Chinese bedrijf wou zijn visibiliteit vergroten in het Westren en ging een partnerschap aan met Marvel. Wees dus maar zeker dat we in de toekomst nog meer Huawei phones, al dan niet met hoesje in comic adaptaties zullen zien.

    doctor_strange_product_placement.jpg
    © Walt Disney Studios Home Entertainment

    6. Skyfall (2012) [Heineken]

    Bier lijkt nog steeds een top artikel voor product placement en hoezeer je een James Bond zou verwachten met een martini, was de verrassing groot om 007 te zien met een Heineken flesje. Wat mij betreft toch één van de betere product placement momenten, want dit was net een moment waarin Bond zowat aan de grond zat. Het Nederlandse biermerk moet hier tevens gouden zaken hebben gedaan want Skyfall was een schot in de roos, zowel inhoudelijk als aan de box-office met meer dan 1,1 miljard dollar omzet.

    skyfall_product_placement.jpg
    © Twentieth Century Fox Home Entertainment

    5. The Amazing Spider-Man 2 (2014) [Heineken]

    Dat The Amazing Spider-Man 2 een Sony product is, zal je meteen geweten hebben na het zien van de film. De Sony product placement is omni-present, gaande van laptops, tot fototoestellen en geheugenkaarten. En wanneer de marketing de focus weg haalt van het drama, dan gaat het de verkeerde kant uit. Tevens is het behoorlijk om overall Sony te zien opduiken, alsof de wereld nog nooit heft gehoord van Samsung of Apple.

    amazing_spiderman_2_product_placement.jpg
    © Sony Pictures Home Entertainment

    4. Cast Away (2000) [Fed Ex]

    In het geval van Cast Away hebben ze een gehele film gebouwd rond twee producten. Enerzijds Fed Ex en anderzijds Wilson Sporting Goods. Het is tevens ook een voorbeeld van flagrante product placement die helemaal niet stoort, omdat het deel uitmlaakt van het verhaal. Meer nog, het product wordt een karakter op zich. De twee desbetreffende firma’s hebben een paar miljoenen op tafel gelegd maar de return was van onschatbare waarde.

    cast_away_product_placement.jpg
    © Universal Pictures Benelux

    3. I Robot (2000) [All Stars]

    Regisseur Alex Proyas was ooit een beloftevolle filmmaker, maar na I Robot ging het wat de verkeerde kant uit en na de catastrofe Gods of Egypt (2016) . Misschien heeft hij zich iets teveel laten leiden door de commercie in Hollywood, want welke regisseur zou een gehele scene in zijn film volledig toewijden aan een schoenenmerk? In I, Robot kregen we dit echter te zien toen Will Smith zijn All Stars aantrok. Bekijk de hier, het lijkt wel een commercial.

    i_robot_product_placement.jpg
    © 20th Century Fox Home Entertainment

    2. Blade Runner 2049 (2000) [Atari]

    De beste product placement is deze die teruggrijpt naar oudere merken en deze op één of andere manier weer trendy maakt. Blade Runner 2049 is hiervan een mooi voorbeeld met Atari die op een gigantisch gebouw staat te blinken. Maar Blade Runner 2049 heeft ook momenten waar de product placement net iets te flagrant is, zoals deze waarin het merk Peugeot op het scherm wordt uitgesmeerd.

    blade_runner_2049_product_placement.jpg
    © Sony Pictures Home Entertainment

    1. Superman II (1980) [Malboro & Coca-Cola]

    Maar de best product placement blijft toch deze in Spiderman II waarin Superman het gevecht aangaat met Zod en zijn twee handlangers. Daarmee wordt Supêrman in een Malboro truck gesmeten en eindigt één van de handlangers in een Coca-Cola neon reclamepaneel. Tegenwoordig zou zoiets waarschijnlijk niet meer werken, maar toen was het wel een bijzonder gewaagde zet van de regisseur. Superman II heeft bijzonder veel zwaktes, maar dit gevecht blijft nog steeds nazinderen.

    superman_ii_product_placement.jpg
    © Warner Home Video

  • De Blood Drive campagne posters rond de Jigsaw film

    Pin it!

    Ik ben zelf geen al te grote fan van de Saw franchise, en van de nieuwe Jigsaw (2016). De film zou in oktober bij ons moeten uitkomen, ook al is er nog geen officiële releasedatum bekend.

    Korte inhoud: Overal in de stad worden lijken gevonden, elk op gruwelijke wijze overleden. Al het onderzoek wijst op slechts een mogelijke dader: John Kramer (Tobin Bell). Dat terwijl die toch echt dood zou moeten zijn...

    jigsaw_2017_blood_drive_poster01.jpgjigsaw_2017_blood_drive_poster02.jpgjigsaw_2017_blood_drive_poster03.jpgjigsaw_2017_blood_drive_poster04.jpg
    jigsaw_2017_blood_drive_poster05.jpgjigsaw_2017_blood_drive_poster06.jpgjigsaw_2017_blood_drive_poster07.jpgjigsaw_2017_blood_drive_poster08.jpg

    Anderzijds wordt de franchise ook wel gebruikt voor goede doelen, met name bloeddonaties overal in de States . Deze 'Blood Drive' actie wordt ook vergezeld van een heuse media-campagne met posters van knappe verpleegsters, geheel in Saw stijl. Bekijk zeker ook de campagnes van 2006, 2007, 2008 en 2009. In 2010 hebben ze blijkbaar geen actie gevoerd, maar nu hebben ze met Saw 8 opnieuw hun stoute schoenen aangetrokken. Eigenlijk vind ik het spijtig dat het Rode Kruis hier in België niet op dezelfde kar kan springen. Bij mijn weten is het trouwens de eerste keer dat ze een zwart model hebben gebruikt voor hun verpleegster, maar 'diversiteit' is tegenwoordig een vereiste geworden in Hollywood.

    Categories: Trivia 2 comments
  • Een terugkeer naar de praktische visuele effecten in Alien: Covenant

    Pin it!

    Met de release van Alien: Covenant (2017), 38 jaar verwijderd van de originele Alien (1979), heeft regisseur Ridley Scott de wereld van de visuele effecten toch heel wat zien evolueren. En toch zien we dat in de laatste 5 jaar de 'practical effects' (zonder gebruik van computers) steeds meer terrein terugwinnen op de Computer Generated Imagery of cgi die toch heel wat heeft overgenomen. CGI had zijn voordelen, denk maar aan zowat alle comic adaptaties - maar soms ook zijn nadelen wanneer de acteurs - én bijgevolg ook de kijkers - verloren lopen in de visuele effecten of de visuele effecten dermate slecht en fake waren dat je meteen uit het verhaal viel. Denk maar aan het vreselijke filmflop Gods of Egypt (2016).

    Covenant is een gezonde mix van beide ook al gebruikte Ridley vooral praktische effecten. En dat geldt niet alleen voor de aliens, maar ook voor de decors. Ridley koos er voor om te draaien in echte landschappen in Nieuw-Zeeland, en gebruikte gigantische groene/blauwe schermen (green/blue screen) op bepaalde achtergronden in post-productie te gaan bewerken. Ridley is verzot op grote sets, maar je moet er als set designer wel altijd rekening mee houden dat je werkt met een bepaald budget die niet overschreden kan worden. Ridley werkt gelukkig met gedetailleerde storyboards die precies verbeelden wat hij in zijn cameralens wil zien. De reden waarom hij grootser wil gaan is om alles iets meer episch en meer waarheidsgetrouw te maken. Hij gebruikt heel wat cgi (zoals de achtergrond in de proloog of de stofdeeltjes die in het oor of de neus van nietsvermoedende ruimtereizigers binnenwaaien), maar probeert deze toch altijd tot een minimum te beperken.

    alien_covenant_2017_pic008.jpgalien_covenant_2017_pic009.jpgalien_covenant_2017_pic010.jpg
    © 2017 Twentieth Century Fox Film Corporation. All rights reserved.

    Vroeger stonden we er minder bij stil dat bepaalde visuele effecten er niet zo "echt" uitzagen als nu. We waren dit aspect van de cinema ook nog niet zo gewend. In de jaren 30 was het fascinerend om King Kong te zien klimmen op de Empire State building, of in de jaren 70 Superman te zien wegvliegen. Deze iets houterige effecten van toen kan je vandaag de dag niet meer reproduceren, anders kan je je verwachten aan bakken kritiek op sociale media. Want iedereen is blijkbaar een kenner geworden. Ik kan er met een nostalgische bril op en mijn i-pad met mijn Happy Plugs oordopjes, nog wel van genieten tijdens mijn treinrit naar het werk, maar ik ben ook wel onder de indruk van het realisme van de nieuwe King Kong in Kong: Skull Island (2017). Het blijft echter een vaststaand feit: hoe dunner de grens tussen realiteit en film is, hoe overtuigender alles overkomt.

    De taak van een special effects supervisor op een filmset is ook een stuk belangrijker geworden. Hij moet ervoor zorgen dat de regisseur zoveel mogelijk - voor zover het budget het kan betalen - met praktische effecten kan worden en invullen waar er computer elementen moeten bijkomen. Let wel, computer-elementen kosten ook geld. Soms werken verschillende post-productie huizen tezamen voor de realisatie van één film. Het ene huis werkt dan aan de alien, terwijl de andere bezig is met matte painting van de decors. De practical effects kunnen gaan van het gebruik van prothesen make-up tot ingewikkelde animatronics of levensechte poppen al dan niet met animatronics. Met de komst van 3D-printing is het werk van bijvoorbeeld de Creature FX Supervisor ook een stuk eenvoudiger. Vroeger waren miniatuur-effecten enorm in trek, denk maar aan de originele versie van Clash of the Titans (1981) en in de jaren 80 en 90 waren dan weer de pyrotechnics (explosies meestal met vuur) felbegeerd in actiefilms. Tegenwoordig zijn ze er nog altijd ook al heeft cgi ze wat uitvergroot. Soms duiken ze nog wel eens op zonder visuele effecten, denk maar aan de laatste James Bond film Spectre (2015) waar het complex van Ernst Blofeld de lucht inging. Het kreeg zelfs de Guinness World Record voor de grootste explosie stunt ooit, gebruik maken van 33 kilo explosieven en 8,418 liters kerosine (wat vergelijkbaar is met bijna 70 ton TNT)

     Alien Covenant animated picture Alien Covenant animated picture Alien Covenant animated picture
    © 2017 Twentieth Century Fox Film Corporation. All rights reserved.

    Een ander 'practical effect' waar Ridley verzot of is zijn weersomstandigheden in de vorm van regen of mist of gewoon in de vorm van rook. Daar waar J.J. Abrams in elk frame een lensflare wil, ga je in heel wat films van Ridley regen of rook/mist zien opduiken. En soms heeft dit ook zijn nadelen, want indien je bijvoorbeeld regen hebt in een bepaald actie-shot - dan kan je het beeld niet zomaar gaan versnellen om de actie iets heftiger te maken, want dat zou je zien dat plots de regen sneller gaat vallen (idem voor rook-ontwikkeling). Soms kom je er ook wel mee weg. Regisseur James Cameron had op de set van Aliens (1986) een 'camera effect' (ook een practical effect) willen gebruiken op één van zijn facehuggers. In een scène waarin Ripley op de grond ligt in een afgesloten lab zien we dat de sprinklers in werking zijn getreden. Plots zien we de alien die zich een weg baant naar haar, en plots naar haar gezicht springt. De sprong van de facehugger werd echter achterstevoren gemonteerd in de film en weggetrokken van de camera-lens in plaats dat het beest naar de camera toesprong. Maar met de regen uit de sprinklers was dat geen evidente zaak want voor dit shot zou het water van beneden naar boven vallen. Toch hield Cameron het beeld stijf dat niemand dat zou zien, en hij had gelijk.

    In Covenant heb je een waaier van zowat alle 'practical effects' die je maar kunt bedenken, gemend met cgi en het resultaat is verbluffend. Ik blijf toch gemengde gevoelens overhouden aan de film. Het verhaal miste ritme en de karakters waren niet altijd even boeiend als deze van bij de eerste film. En zoals bij heel wat prequels, wanneer je iets teveel uitleg begint te geven over iconische figuren en monsters, verlies je wat van de mysterie. Toch ga ik nog geregeld rondlopen met mijn Weyland Yutani t-shirt en mijn zelfontworpen telefoonhoesje met het cocon van de Facehugger. En ook al hebben de Alien prequels heel wat narratieve problemen, dank zij de visuele kracht en de fascinerende wereld die wordt gecreëerd, zullen ze nog lange tijd blijven nazinderen.

  • Een blik achter de schermen van Disney

    Pin it!

    De laatste Disney Animation film die we hier hebben besproken was Vaiana (2016) en het zal nog even duren alvorens we een nieuwe loepzuivere Disney animatiefilm te zien krijgen. Ondertussen zijn er wel de Disney-Pixar films zoals Cars 3 (2017) en binnenkort Coco (2017), maar deze voelen toch net iets anders aan. Voor Disney's Frozen 2 (2019) moeten we spijtig genoeg nog 2 jaar wachten.


    © 1937 Walt Disney Pictures
    snow_white_and_the_seven_dwarfs_1937_poster.jpg

    Tegenwoordig is het allemaal Disney wat de klok slaat in Hollywood, gaande van de Marvel films (Avengers, Iron Man,...) tot Pirates of the Caribbean tot Star Wars sequels en spin-offs. Het is niet te verwonderen dat het de studio is die de grootste recettes maakt wereldwijd. Vroeger ging het er anders aan toe en was Disney voornamelijk bekend voor zijn romantische animatiefilms zoals Assepoester, Doornroosje en Dombo. En zo vond ik het wel eens leuk om op een druilerige zondag iets te schrijven over Disney.

    De eerste Disneyfilm die ooit gemaakt werd was Snow White and the Seven Dwarfs (1937), waarvan ondertussen al een live-action film werd gemaakt. Dit was tevens de eerste Amerikaanse animatiefilm die langer dan een uur duurde. Het sprookje zelf was afkomstig van de gebroeders Grimm. De makers van Disney zijn overigens echte romantici, want er is één groot verschil tussen het verhaal van de gebroeders Grimm en de Disney film: bij Disney wordt Sneeuwwitje uiterst romantisch wakker gekust door haar droomprins. In de originele versie van de gebroeders Grimm gaat dit echter minder romantisch, want daar schiet het stukje appel uit de keel van Sneeuwwitje bij het dragen van de kist. Ik had een paar maand geleden nog een Sneeuwwitje op de achterkant van mijn smartphone. Tegenwoordig pak ik uit met mijn Samsung Galaxy J5 2017 hoesje, wat me net iets minder commentaren oplevert op het werk.

    De bekende muis Mickey is natuurlijk hét symbool van Disney. Walt Disney had voor deze kleine vriend eigenlijk de naam Mortimer Mouse bedacht. Zijn vrouw vond dit echter veel te serieus klinken en bovendien niet representatief voor de minder bedeelden van de samenleving. Zij bedacht daarom de succesvolle naam Mickey Mouse. Overigens wordt deze naam niet in ieder land zo overgenomen. In het Deens heet hij bijvoorbeeld Mikkel Mus, in het Fins Mikki Hiiri en in het Italiaans hebben ze het veranderd naar Topolino. Het uiterlijk van de muis is door de jaren heen ook behoorlijk veranderd. Al relatief snel werd Mickey een vriendelijkere blik aangemeten en de rode broek met grote knopen die hij in het begin droeg werden na een tijdje vervangen door "normale" kleding. In Disneyland kreeg de muis onlangs nog een subtiele wijziging waarbij zijn ogen meer ovaal werden en dichter bij elkaar zijn geplaatst.

    Mickey werd bedacht in 1928 en was daarmee de eerste in het bekende rijtje van Disney figuren. De andere figuren volgden echter snel. Pluto is de trouwe viervoeter van Mickey sinds 1931 en zijn goede vriend Goofy leerde hij kennen in 1932. Donald Duck werd voor het eerst getekend in 1934 en sinds 1937 is zijn vriendinnetje Daisy (Katrien) erbij. De neefjes van Donald, Kwik, Kwek en Kwak, zitten sinds 1938 in de Disney films.

    Wereldwijd zijn er heel wat Disney parken, van Florida tot in Parijs. Die laatste is voor Belgen relatief dichtbij en daarom een echte must-go. Disneyland Resort in Parijs is maar liefst 1943 hectare groot, wat een vijfde van heel Parijs is! Overigens is er nog ruimte voor veel meer ontwikkeling, want er is kort geleden 900 hectare bij gebouwd. Zo’n megapark heeft natuurlijk ook een mega-organisatie. Er werken dan ook 15.000 mensen in het park, verschillend van acteurs tot naaisters en decorateurs tot verkoopmedewerkers. Want in Disneyland is alles verkrijgbaar in Disney versie: van oorwarmers, telefoonhoesjes, Frozen-jurken, oordopjes, sleutelhangers en nog veel meer. Voor alle acteurs worden jaarlijks bijna 5000 nieuwe kostuums gemaakt, een flink karwei dus! Zelf ambitie om Disney prinses te worden? Dan moet je in ieder geval tussen de 1.64 en 1.74 zijn, want anders kom je niet in aanmerking. Disney alleen voor kinderen? Eigenlijk hebben we allemaal een apart plekje in ons hart voor Disney.

    Categories: Trivia 1 comment
  • Alternatieve filmposters van Hitchcock tot Spider-Man

    Pin it!

    Deze posters zijn creaties uit eigen bodem. De professor aan de Brusselse school voor Reclame en Design, Laurent Durieux, heeft zijn versies gebracht van filmposters van bekende films. En er zitten echt wel een aantal pareltjes tussen. Van Hitchcock klassiekers tot popcorn films à la The Amazing Spider-Man. Het was voor ons in ieder geval de eerste keer dat we van deze designer hebben gehoord. Hopelijk kunnen we nog meer van zijn filmposters verwachten ... en wie weet ook voor films van bij ons.

    back_to_the_future_poster_laurent_durieux.jpgbuck_rogers_poster_laurent_durieux.jpgcharlie_brown_poster_laurent_durieux.jpgdie_hard_poster_laurent_durieux.jpg
    dracula_poster_laurent_durieux.jpgforbidden-planet_poster_laurent_durieux.jpgfrankenstein_poster_laurent_durieux.jpghellville_poster_laurent_durieux.jpg
    jacques_tati_francois_a_lamericaine_poster_laurent_durieux.jpgjaws_poster_laurent_durieux.jpgjourney_to_the_centre_of_the_eart_poster_laurent_durieux.jpgking_kong_2_poster_laurent_durieux.jpg
    king_kong_poster_laurent_durieux.jpgmetropolis_poster_laurent_durieux.jpgpeter_pan_poster_laurent_durieux.jpgpsycho_poster_laurent_durieux.jpg
    rear_window_poster_laurent_durieux.jpgthe_amazing_spider-man_poster_laurent_durieux.jpgthe_birds_poster_laurent_durieux.jpgthe_creature-of-the-black-lagoon_poster_laurent_durieux.jpg
    the_day_the_earth_stood_still_poster_laurent_durieux.jpgthe_iron_giant_poster_laurent_durieux.jpgthe_master_poster_laurent_durieux.jpgthe_mummy_poster_laurent_durieux.jpg
    the_wizard_of_oz_poster_laurent_durieux.jpgthe_wolfman_poster_laurent_durieux.jpgthings_to_come_poster_laurent_durieux.jpgvertigo_poster_laurent_durieux.jpg