Clip

  • Bekijk de nieuwe Haim clip in regie van Paul Thomas Anderson

    Pin it!

    Er is niet zo zot veel filmnieuws dat we al op één of andere manier niet in de aandacht hebben gebracht. En dan duikt een videoclip op van regisseur Paul Thomas Anderson (Inherent Vice,There Will Be Blood, Punch-Drunk Love) op. Op zijn filmproject met Daniel Day-Lewis moeten we nog even wachten. In tussentijd kunnen we genieten van de nieuwe clip van Haim.

    haim.jpg
    © Bella Lieberberg / Courtesy of the artist

    Haim, de pop rock band met drie zussen, heeft onlangs hun tweede studio album uitgebracht, genaamd ‘Something to Tell You’. Vlak voor het album werd vrijgelaten, bracht de band de kortfilm Haim: Right Now (2017) uit, die door niemand anders dan Magnolia-regisseur werd gemaakt. Een kortfilm die meer een soort achter-the-scenes film was van hoe de album tot stand kwam.

    In de videoclip krijgen we een aantal sequentieshots met onze drie zangeressen (Este Haim, Danielle Haim, and Alana Haim) die een poging ondernemen om te dansen. De clip is op zijn manier verfrissend omdat het in tegenstelling tot de Taylor Swift videoclips, allesbehalve afgelikt. De drie meiden zijn eenvoudige vrouwen die ook gekleed zijn in heel bescheiden outfits, want zelfs doet vermoeden dat deze clip werd gemaakt met een kleine filmploeg. Toch voel je wel de stempel van de regisseur die alles desondanks een heel natuurlijke cinemalook geeft.

     

    *** HAIM - Little of Your Love ***

    Categories: Clip 0 comments
  • Spike Jonze pakt uit met indrukwekkende spot voor Kenzo World

    Pin it!

    Als we denken aan parfum campagnes, hebben we meestal een beeld van een bekend model of Hollywood actrice in slo-mo beelden met een prachtige fotografie. Deze clip is exact het tegenovergestelde. Het is heel veelzijdig en anders; het neemt de toeschouwer ook bij verrassing.

    De nieuwe spot is voor het parfummerk Kenzo World. Regisseur Spike Jonze (Her, Being John Malkovich, Where the Wild Things Are) heeft de danser en actrice Margaret Qualley gecast. De spot heet 'My Mutant Brain' en het draagt duidelijk de stempel van de regisseur. We zien een jonge vrouw zich doodvervelen op één of ander opgekleed buffet terwijl iemand een speech afsteekt. Ze kan toch van tafel glippen en éénmaal in de gang wordt ze overmeesterd door een onweerstaanbare drang om te dansen...en wat voor een dans. Het is uiteraard geen gloednieuw concept, en dat hebben we eerder al gezien in videoclips zoals Fatboy Slim - Weapon Of Choice met Christopher Walken, maar ook DJ Snake, Lil Jon - Turn Down for What en avicii levels. En zo zijn er nog ontelbare clips.

    kenzo_spot_pic01.jpgkenzo_spot_pic02.jpgkenzo_spot_pic03.jpg

    De spot isl heerlijk om naar te kijken, ook al is het gedurende minuten niet duidelijk dat het om een parfum commercial gaat. Enkel op het einde zien we het merk. De choreograaf van de spot is Ryan Hueffington, die ook al een aantal clips van Sia heeft verzorgd. Geniet hieronder van het filmpje.

     

    *** Kenzo trailer ***

    Categories: Clip 2 comments
  • Bad Blood clip van Taylor Swift in regie van Joseph Kahn

    Pin it!

    Ik moet toegeven dat ik niet meteen weg ben van Taylor Swift, of nog maar met het idee speelde om een single van haar te kopen op i-Tunes, maar ik moet toegeven dat haar clips er echt wel vet uitziet. Haar laatste clip, Wildest Dreams lijkt het te zoeken in de Hollywood glamour van de jaren '50, terwijl haar vorige clip, Bad Blood, het meer in de futuristische neo-noir zag met een mengeling van Tron Legacy, Fight Club en The Matrix.

    En het is de Bad Blood clip die ik toch nog even in de aandacht wil brengen ondanks zijn bijna 600 miljoen views. Een enorm hoog cijfer, maar nog niet zo astronomisch als haar Blank Space clip die meer dan 1,2 miljard views haalde, en Katie Perry's Dark Horse met zijn 1,1 miljard views voorbij stak. De teksten van Bad Blood beschrijven het verraad van een goede vriend. Kwatongen beweren dat de song Bad Blood zou gaan over een vete die Swift zou hebben met Katie Perry. Volgens insiders zou Katie haar concert tournee hebben willen saboteren door personen in te huren die normaal voor haar werkten. Swift ontkent echter in alle talen dat de clip over een welbepaald persoon zou gaan.

    Taylor Swift Bad Blood animated pictureTaylor Swift Bad Blood animated picture

    Het verhaal van de clip werd bedacht door Swift, maar de clip werd zoals gewoonlijk gedraaid door Joseph Kahn, één van de meest gerespecteerde videoclipmakers van het moment, die ondermeer voor Britney Spears, U2, Sisqo, Moby, DMX, Backstreet Boys, Brandy, Monica, Destiny's Child, Enrique Iglesias, Foxxy Brown, Ice Cube, Jennifer Love Hewitt, en Eminem heeft gewerkt. De remix versie van Bad Blood heeft een passage van de Amerikaanse rapper Kendrick Lamar, en hij heeft volgens de meeste critici ook de song beter gemaakt met een herwerking van de beats en de lyrics. De clip kwam dit jaar online op 17 mei 2015 en staat ondertussen op de 55ste plaats van de best beken videoclip op YouTube.

    De clip brak het 24u record met zowat 20,1 miljoen views op You Tube, en won op de 2015 MTV Video Music Awards zowel 'Best Collaboration Award' voor het duo Swift en Lamar, maar ook de Video of the Year Award. De song werd ook in verschillende landen nummer 1, en dat was het derde nummer van het album 1989 die zo hoog kon scoren. In vergelijking deed de clip Pretty Girls van Britney Spears die op hetzelfde moment werd gereleased (13 mei 2015) het een pak minder goed, en dat ondanks de collaboratie met Iggy Azalea. De song werd 29ste in de States. Toch valt op dat Bad Blood veel weg heeft van de Britney Spears clips Toxic en Womanizer, ook al in regie van Joseph Kahn.

    Taylor Swift Bad Blood animated pictureTaylor Swift Bad Blood animated picture

    De videoclip speelt zich af in Londen in 2015, maar werd gedraaid in Los Angeles. Het leuke aan deze girlpower videoclip is dat we een waslijst krijgen van bekende koppen die allemaal optreden onder een zelfgekozen pseudo. Zo zien we in het begin van de clip Catastrophe (Taylor Swift) die een groep mannen van zich af weet te slaan in een kantoor in Londen. Het doel lijkt een mysterieus koffertje te zijn. Haar partner Arsyn (Selena Gomez), gekleed met hoge hakken en zwarte panty's lijkt al even gewelddadig tekeer te gaan tegen de aanvallers. Wanneer alle mannen zijn verslagen, zien we dat Arsyn het koffertje steelt van Catastrophe en haar met een stamp door een raam schopt. Het nummer begint met Catastrophe liggend op een kapotte auto, en dit is tevens ook de intro van Welvin da Great (Kendrick Lamar) met de sigaren-rokende Lucky Fiori (Lena Dunham). Catastrophe wordt weer op de been gebracht door 3 verpleegsters genaamd The Trinity (alle drie gespeeld door Hailee Steinfeld), en daarna is ze klaar om haar training te beginnen en de vendetta in te zetten.

    Daarna krijgen we een toevloed aan sterke vrouwen die blijkbaar allemaal meehelpen om Catastrophe weer vechtklaar te maken. En zo krijgen we een waslijst te zien van bekende koppen; zoals Dilemma (Serayah), Slay-Z (Gigi Hadid), Destructa X (Ellie Goulding), Homeslice (Martha Hunt), Mother Chucker (Cara Delevingne), Cut-Throat (Zendaya), The Crimson Curse (Hayley Williams), Frostbyte (Lily Aldridge), Knockout (Karlie Kloss), Domino (Jessica Alba), Justice (Mariska Hargitay), Luna (Ellen Pompeo) en Headmistress (Cindy Crawford). Na de training zien we Catastrofe die met haar assassin-collega's de strijd aanbinden met Arsyn en haar handlangers. De twee groepen naderen mekaar met een grote explosie als gevolg. De twee vrouwen slaan elkaar in het gezicht. Wat opvalt is dat Swift in de eindscène wel heel veel weg heeft van Britney Spears uit Toxic, ik laat jullie zelf oordelen met deze afbeelding.

    Taylor Swift Bad Blood animated pictureTaylor Swift Bad Blood animated picture

    Vermoedelijk heeft de clip tussen de 1 en 3 miljoen dollar gekost, wat een behoorlijk prijskaartje is voor een clip van 3 minuten, maar toch een stuk lager dan de prijs die betaald werd voor bijvoorbeeld Madonna's Die Another Day clip die een kleine 10 miljoen dollar heeft gekost. Maar de business is niet meer zoals het geweest wordt en net zoals dat bij ons de videoclip zenders verdwijnen, krijgen de clips ook in de States steeds minder coverage op televisie.

  • Demi Lovato en Robert Rodriguez copy-pasten The Rock van Michael Bay

    Pin it!

    Ik ga het niet hebben over 'Hello' de nieuwe clip van Adèle, want hierover kan ik eigenlijk weinig over vertellen, buiten het feit dat de clip geregisseerd werd door het Canadese filmtalent Xavier Dolan (Mommy) en bepaalde shots opgenomen werden et een 70mm camera, ook al zie je nauwelijks het verschil. Het idee was ook een half-retro achtig verhaaltje te vertellen met Adele die geen bereik heeft met haar versleten gsm. Anderzijds zal het nummer wel in heel wat landen op de eerste plaats staan, ze heeft een prachtstem en haar nummers zijn buitengewoon emotioneel. Ik wil het wel even hebben over de nieuwe clip van Demi Lovato, getiteld 'Confident'.

    Ik wil dit nummer bespreken, niet omdat ik van de muziek hou (verre van zelfs) maar wel omdat de clip werd geregisseerd door Robert Rodriguez (Sin City, Machete). En hier op De FilmBlog stond er al een artikel over de opkomende Alita: Battle Angel en het feit dat Rodriguez misschien niet meteen de beste keuze is om de film te regisseren. Deze clip lijkt dit een beetje te bevestigen. Robert Rodriguez is passé, en zijn filmstijl die hij bij elke film lijkt te recycleren werkt niet meer zo goed als in zijn Desperado-periode.

    the_rock_1996_vs_confident_demi_lovato_pic.jpg

    Veel van de scènes uit de clip zijn tevens ge-copy-pasted van The Rock (1996) van Michael Bay. Ik heb eens wat frames uit The Rock gehaald en naast de clip gelegd, en het is duidelijk dat ze echt wel frame voor frame het zaakje gekopieerd hebben. Wellicht is de nieuwe manier is om plagiaat te voorkomen het zodanig overduidelijk kopiëren dan het aanzien wordt als een soort hommage. Hoewel, als men spreekt over hommage dan had een kleine cameo van Michael Bay wel op zijn plaats geweest, of nog maar een filmposter van The Rock. Ik heb meer het gevoel dat het luiheid is van de inspiratieloze makers.

    De dure videoclip heeft na meer dan 2 weken al 19 miljoen hits op You Tube VEVO. Lijkt behoorlijk veel te zijn, maar in vergelijking met andere artiesten valt dit toch wat tegen. Lovato heeft op Twitter 31,4 miljoen volgers, wat een pak meer is dan Adele met haar 23,6 miljoen volgers. Toch slaagt Adele erin om met haar clip na één week al een kleine 105 miljoen hits te sprokkelen. Uiteraard moet je geen muziekkenner zijn om meer kwaliteiten te zien in het nummer van Adele, maar dat de actieclip van Lovato niet meer populair is op YouTube dan het sepia getinte snore fest van Adele is toch wel verbazingwekkend. Het valt nog af te wachten of Confident een al even grote hit zal worden als Cool for the Summer van videoclipmaaksters Hannah Lux Davis, met zijn 110 miljoen hits, maar ik vrees er een beetje voor.

    Confident Demi Lovato animated pictureConfident Demi Lovato animated picture

    Het verhaal van de clip lijkt onversneden Rodriguez materiaal, met Lovato in een maximaal beveiligde gevangenis, waar ze gratie krijgt indien ze een WANTED figuur (Michelle Rodriguez) kan klissen. Lovato gaat akkoord met de deal die de US Marshall haar voorstelt en maakt zich klaar voor de strijd. Maar al snel merkt ze dat haar rivale haar een stapje voor is en zien we dat Lovato opnieuw in de boeien wordt geslaan. Tijdens de rit terug naar de gevangenis kan ze op mysterieuze wijze ontsnappen en werpt ze zich op de wagen van haar rivale die blijkbaar de gevangenisbus aan het volgen was. Er ontstaat een fistfight en beide dames beginnen in te zien dat ze eigenlijk werden opgezet door de US marshall. En deze heer krijgt de rekening gepresenteerd op het einde van de clip.

    Confident Demi Lovato animated pictureConfident Demi Lovato animated picture

    Het was Demi Lovato zelf die Rodriguez had gevraagd om de clip te regisseren, nadat ze een klein rolletje had in het tweede seizoen van "From Dusk Till Dawn", waarin ze de rol speelde van Maia (zie afbeelding). Ik hoop dat deze vertolken wel iets beter in beeld gebracht zal worden dan in deze clip, waar de vechtscènes toch maar lullig overkomen, ook al hebben ze deze clip gemaakt met minder middelen en in slechts 2 draaidagen. Demi Lovato is ook geen Taylor Swift, en met haar 1m61, veel rondingen en platte schoenen heb je soms moeite om haar te zien als een geloofwaardige actieheldin, ook al is en blijft het een aantrekkelijke dame. Met een betere regie had alles er misschien veel beter uitgezien. Lady Gaga is slechts 1m55, maar ik heb me die opmerking over lengte nog nooit gemaakt in haar clips.

  • Knappe Coco de Mer "X" campagne in regie van Rankin

    Pin it!

    Eén van de beste lingerie reclamecampagnes van het afgelopen jaar is zonder twijfel deze voor Coco de Mer. De X-rated spot werd gemaakt door het reclame-agentschap TBWA, in regie van John Rankin Waddell. En het moet één van de gekste filmpjes zijn. De tekst die jullie in de post lezen luidt: "They say you think about sex every six seconds. We can help you think about sex even more."

    Dat seks verkoopt, mag duidelijk zijn, want deze spot heeft veel geld gekost. Maar het zijn dan ook luxe lingeriesetjes die kunnen oplopen tot 900 euro het stuk met zelfs gouden vibrators die voor een kleine 17'000 euro verkocht worden. En het resultaat mag gezien zijn. De makers mengen de lingerie met suggestieve beelden die op ons gemoed werken, net zoals de soundtrack van deze 2min30 lange artistieke kortfilm. De spot werd volgens mij niet vertoond op televisie, maar wel in de bioscoop.

    x_coco_de_mer_pic01.jpgx_coco_de_mer_pic02.jpgx_coco_de_mer_pic03.jpg
    x_coco_de_mer_pic04.jpgx_coco_de_mer_pic05.jpgx_coco_de_mer_pic06.jpg

    De regisseur had in ieder geval al wat ervaring met dergelijke fast-edit films. De film heet "X" en is een collage van erotische beelden en vignettes die opbouwen naar een climax. Meisjes in lingerie, mannen die een blauw pilletje krijgen toegediend, een piano de wordt getrokken aan een touw, een uil, een hond, een kat, spankings en ga zomaar door. De regisseur zei over de film het volgende: "De bedoeling van deze film was het creëren van een ervaring. We zetten het op een ander niveau. We willen dat de toeschouwer hiervan kan genieten. Mensen noemen het 'content marketing', maar het is gewoon de realisatie van iet wat de mensen willen zien." Het resultaat is een soort film die mensen aanzet om dieper te graven in hun erotische verlangens en seksuele lusten en fantasieën.

    Voor de film heeft Rankin samengewerkt met Walter Campbell, de auteur van de vreemde science fiction prent Under the Skin (2013). Ook regisseurs en fotografen Vicky Lawton, David Allain, Damien Fry, Joe Hunt, Trisha Ward en Bronwen Parker-Rhodes hebben aan deze film gewerkt. Elk van hen kreeg 1 tot 2 shootingdagen om een bepaalde scene op te nemen. Vicky Lawton heeft trouwens nog zijn eigen directors cut gemaakt van het filmpje.

     

    *** Coco de Mer "X" commercial ***

    Categories: Clip 2 comments
  • Dure kortfilm The Audition is reclamespot voor casino resort in Macau

    Pin it!

    Regisseur Martin Scorsese staat bekend om met select groepje van acteurs te werken, en om hem te zien opduiken in een kortfilm met Robert De Niro, Leonardo DiCaprio en Brad Pitt is dan ook geen verrassing. Martin heeft eerder al samengewerkt met De Niro en DiCaprio, en Pitt was producer op zijn The Departed (2006).

    De kortfilm waarin deze 4 mannen opduiken is uiteindelijk een lange reclamespot voor het nieuwe Melco-Crown casino resort in Macau en City of Dreams in Manila van James Packer. Melco is één van de oudste bedrijven van Hong Kong en Crown is één van de machtigste casino groepen uit Australië. Het resort zou volgens sommige bronnen een kleine 3,8 miljard dollar hebben gekost. En voor deze kortfilm, in regie van Scorsese, zou 70 miljoen dollar gekost hebben, waarvan de 3 acteurs tot 13 miljoen dollar hebben gekregen voor een shoot van 2 dagen. Met de overgebleven miljoenen werd de kortfilm gemaakt, wat uiteindelijk nog een gigantisch bedrag is.

    leonardo dicaprio,robert de niro,brad pitt,martin scorsese,Terence Winter,The Wolf of Wall Street,The Departed,brett ratnerstudio_city_macau_pic01.jpgstudio_city_macau_pic02.jpg

    De kortfilm werd geschreven door Terence Winter, die ook al het scenario schreef van The Wolf of Wall Street (2013). De productie van de kortfilm is in handen van Brett Ratner. In tegenstelling tot die dure Chanel n°5 campagnes zou dit filmpje nog wel eens de moeite kunnen zijn.

    Het filmpje heet The Audition (2015) en gaat over twee acteurs, De Niro en DiCaprio, die beide solliciteren voor dezelfde film. De film werd opgenomen door het pub-productiehuis van Ridley Scott, met name RSA. De volledige kortfilm zal midden 2015 worden voorgesteld. Om één of andere mysterieuze reden worden bijna alle linkjes naar de trailer verwijderd.