- Page 4

  • François Ozon brengt erotische thriller terug met L'Amant Double

    Pin it!

    In een ver verleden hadden we een genre genaamd 'erotische thrillers' met Paul Verhoeven (Sliver, Basic Instinct) en Adrian Lyne (Nine 1/2 Weeks, Fatal Attraction) die zowat de toon hadden gezet. Maar tegenwoordig is de Hollywood cinema een stuk braver geworden. Gelukkig zijn er nog Europese filmmakers. De Franse cineast François Ozon wil het genre in ere herstellen met zijn opkomende L'Amant Double (2017).

    lamant_double_2017_poster.jpg

    Korte inhoud: Chloé Fortin (Marine Vacth) is een fragiele, jonge vrouw die kampt met een depressie en buikklachten. Ze besluit om psychotherapie te volgen en wordt vervolgens verliefd op haar psychiater, Paul Meyer (Jérémie Renier). Een paar maanden later besluiten de twee samen te gaan wonen, maar Chloé ontdekt echter dat haar geliefde een deel van zijn leven voor haar verborgen heeft gehouden.

    Films waarin vrouwen vallen voor de charmes van hun therapeut, dat is lang geleden. In het genre was er Final Analysis (1992) maar dat is ondertussen al een eeuwigheid geleden. In deze film speelt Jérémie Renier een dubbelrol, want zo blijkt heeft hij een tweelingbroer die ook therapeut is. Dus je kunt al raden naar waar deze romance naar toe wil gaan. Paul en Louis mogen dan wel tweelingbroers zijn, hun karakter zijn compleet verschillend. Paul lijkt een iets grotere rokkenjager te zijn dan Louis, maar beiden vinden dat therapie tussen de lakens tot de beste resultaten leidt. En driehoeksrelaties is ook iets wat vaak voorkomt in therapeut romances.

    Ozon is wel een talentvol regisseur dus kunnen we er zeker van zijn dat deze prent het cliché zal overstijgen, ook al is het ook wel een regisseur die zijn publiek wil verwennen en ontspannen, en de man omringt zich altijd wel met talentvolle acteurs, zoals bijvoorbeeld een Jérémie Renier of een Jacqueline Bisset. Het script is gebaseerd op een roman van Joyce Carol Oates. Deze Frans-Belgische productie werd in mei vertoond op het filmfestival van Cannes en zou binnenkort ook bij ons moeten uitkomen.

     

    *** L'Amant Double trailer ***

  • Mother! is Darren Aronofsky's versie van Rosemary's Baby

    Pin it!

    De trailer van de horrorfilm Mother! (2017) kwam gisteren online, de nieuwe film van en geschreven door Darren Aronofsky. Het is meteen dé film waar ik naar uitkijk in het najaar.

    mother_2017_poster.jpg

    Korte inhoud: 'Mother' volgt een stel (Jennifer Lawrence en Javier Bardem) dat een rustig bestaan leidt. Als er op een dag onuitgenodigde gasten hun huis binnenkomen, wordt dat bestaan ernstig verstoord. Het gevolg is dat de relatie van het stel danig op de proef wordt gesteld.

    Vanaf nu wil ik ook niets meer lezen of zien van deze prent. De trailer heeft volstaan mijn interesse op te wekken en nu wil ik deze kost wat kost zien in de bioscoop zonder al teveel voorkennis. Aronofsky's laatste film Noah (2014) was een beetje van een teleurstelling, maar zo te zien heeft hij zijn mojo teruggevonden met een onversneden genrefilm. En wat voor een cast heeft hij kunnen samenbrengen. Naast de hoofdacteurs zien we ook nog eens Ed Harris, Michelle Pfeiffer, Domhnall Gleeson en Kristen Wiig. Het verhaal lijkt zo bijzonder dat actrice Pfeiffer eerder in een interview te kennen gaf dat ze in het begin het script niet volledig had begrepen en het omschreef als iets esoterisch. Later werd ze compleet gefascineerd door haar karakter.

    Het is tevens een film die werd opgenomen op 16 mm filmpellicule, een formaat die eigenlijk zo goed als niet meer wordt gebruikt in Hollywood. Er zijn zelfs nog maar een paar regisseurs die het privilege hebben om te draaien op pellicule (Nolan, Tarantino, ...) gezien de kost - ook al is digitaal draaien niet noodzakelijk goedkoper. Het is tevens de eerste keer dat Darren de muziek liet schrijven door iemand anders dan Clint Mansell, met name Jóhann Jóhannsson.

    Paramount had zoveel vertrouwen in het project dat ze de productie van hun Friday the 13th op standby hadden gezet. Ook Jennifer heeft een filmproductie laten vallen voor deze film (en papte zelfs aan met de regisseur). De film lijkt een soort moderne adaptatie van Rosemary's Baby te zijn, waar de gruwel net iets meer naar de oppervlakte komt. Maar uiteraard wordt dit niet met zoveel woorden gezegd want de film van Roman Polanski is een cultclassic en dat zou op zich al een duivelszonde zijn hieraan te willen knoeien. En ja hoor, er is een tijd geleden al een remake geweest, in de vorm van een 4 uur durende mini-serie, en dit was niet om aan te zien. Mother! komt bij ons uit op 1 november 2017.

     

    *** Mother! trailer ***

  • 5 redenen waarom The Dark Tower flopt aan de box-office

    Pin it!

    In een vorige post hadden we het over de pijnlijke box-office flop van The Dark Tower (2017), vandaag gaan we eens proberen de mogelijke redenen achter deze mislukking te achterhalen. Sony had nochtans het productiebudget niet hoger dan 60 miljoen gezet maar de film kreeg nauwelijks 31 miljoen binnen in zijn eerste week wereldwijd.

    the_dark_tower_box-office_flop.jpg
    © 2017 Sony Pictures

    De film moet tussen de 125 tot 160 miljoen opbrengen om nog maar break-even te zijn - en het ziet er naar uit dat dit niet gehaald zal worden. Verwacht wordt is dat deze film zal stranden op 60 miljoen.

     

    5 redenen waarom The Dark Tower flopt

     

    1. The summer of 2017

    Misschien vreemd om te openen met een reden die los staat van de film, maar deze zomer is bijzonder brutaal voor heel wat potentiële blockbuster films. Heel wat producties, gaande van Valerian, The Mummy, Alien: Covenant tot King Arthur , hebben moeite om nog maar break-even te zijn. Iets wat in een recent verleden vrijwel onmogelijk leek, want een filmster + indrukwekkende visuele effecten + groot budget, draaide meestal uit op een box-office succes los van de kwaliteit van de film. Dit is niet meer het geval. En dan zie je films als Dunkirk (2017) - die eigenlijk in de winter had moeten uitkomen en ontdaan van grote filmsterren in de hoofdrol - die de nummer 1 positie domineren.

    2. Ingewijden vs niet-ingewijden

    Dat is een reden dat ik al in een vorige post heb aangesneden maar de film nam een immens risico te beginnen daar waar de boeken van Stephen King waren beëindigd. Enerzijds zal je zo heel wat teleurgestelde fans hebben die de boeken hadden gelezen en eigenlijk hiervan een filmversie wilden zien, en anderzijds de overgrote massa die geen fluit afweten van de saga en met de trailer een heel verwarrend verhaal zagen waar ze niet meteen vat op kregen. Dit is een beetje zoals Lord of the Rings willen verfilmen en je verhaal beginnen bij de laatste battle in Minas Tirith. Anderzijds had het ook niet slim geweest om 'alle' boeken in één film te gieten. Er is voldoende materiaal voor een solide prent waarin het fundament van de mythologie uiteengezet kon worden. Tot overmaat van ramp is de duurtijd van The Dark Tower amper 95 minuten. Dan weet je meteen - als ingewijde in de wereld van Stephen King - dat de makers het bronmateriaal zonder veel respect hebben behandeld.

    3. Negatieve reviews

    Wanneer een franchise onderuit wordt gehaald door de pers, zal de impact minimaal zijn bij de bioscoopbezoekers, want zij weten waarover het gaat en willen met hun eigen ogen zien hoe slecht deze film wel is (cf. Suicide Squad, Batman vs Superman, Transformers,...). Deze Dark Tower is nog GEEN franchise en bijgevolg komt kritiek van de pers véél zwaarder aan (cf. The Mummy, King Arthur,...). En het was niet alleen een beetje slecht, de film kreeg nauwelijks 18% op Rotten Tomatoes. De commentaren waren ook zeer hard, in de stijl van "Het enige goede aan deze film zijn de acteurs, als je ze al kon zien in de vreselijk slechte belichting". Of nog "Inconsistent, incoherent, teleurstellend, cheesy".

    4. Slechte mond-aan-mond reclame

    Dit is een reden die aanleunt bij het derde puntje, ook al heeft het marketing department niets ondernomen om het tij te keren. Toch was de slechte mond-aan-mond reclame al aanwezig nog voor de persvisies, en een studio die zijn producties in bescherming neemt zou deze trein van negativiteit al lang hebben kunnen keren. Sony trok er zich blijkbaar niet teveel van aan. Een paar maanden geleden waren er al geruchten over een drietal test-screenings die niet meteen veel geruststelling bood, over 6 miljoen dollar reshoots, over Sony die twijfelde aan de capaciteiten van regisseur Nikolaj Arcel tot zelfs berichten dat ze overwogen om een andere regisseur aan boord te brengen om de film alsnog een betere montage te geven en het feit dat de 2 studio's (Sony Pictures en Media Rights Capital) blijkbaar niet op dezelfde golflengte waren. Samen met de releasedatum die verschoven werd (van januari tot februari tot juli en uiteindelijk augustus) ontstond er bij het publiek het gevoel dat deze trein aan het ontsporen was.

    5. Te weinig ambitie

    Je zou denken, deze film heeft teveel gekost. Hadden ze het met 20 miljoen gemaakt dat had deze film nog redelijk winstgevend kunnen zijn. Fout! Sony heeft deze potentiële franchise op een totaal verkeerde manier aangepakt. Dit had een saga kunnen worden, meer dan dan King Arthur kon zijn. Maar dan hadden ze aan hun mythologie moeten werken en een plan hebben uitgewerkt voor verschillende films. En misschien mocht de eerste film ook wel 100 miljoen dollar kosten en konden ze misschien ook een regisseur aantrekken van een zeker kaliber. Ron Howard en J.J. Abrams waren op een gegeven punt betrokken bij het project, en de redenen voor hun vertrek zijn uiteenlopend. Toch lijkt er mij één reden cruciaal: te weinig geld. Wanneer je een ambitieuze film wil maken, kan dat véél geld kosten. Sony had Abrams een blanco cheque moeten geven en zich teruggetrokken van het creatief proces. Nu hebben ze hun energie gestoken in een verstandige boekhouding en kijk naar het resultaat.

    ***Related Posts***
    03/08/2017: 'Gunslinger' film The Dark Tower lijkt complete 'misfire'
    20/03/2017: The Dark Tower trailer

  • The Fate of the Furious (2017) *** Blu-ray recensie

    Pin it!

    Volgende week komt de DVD en Blu-ray van The Fate of the Furious / Fast & Furious 8 (2017) uit, de 8ste Fast & Furious prent die zoals verwacht opnieuw de box-office heeft kunnen domineren. Deze keer zonder Paul Walker, maar wel met de rest van de crew. De film was wel gemaakt in respect met de wensen van de overleden acteur.

    the_fate_of_the_furious_2018_poster.jpg

    Toen we de film zagen in persvisie was er toen een lang embargo die ons verbood om iets te schrijven over de film tot een paar dagen voor de effectieve bioscooprelease. En na het zien van de film had ik meteen ook begrepen waarom er een embargo was. De film valt toch wat tegen en deze prent moet gigantisch veel geld opbrengen om nog maar break-even te zijn. Deze grens heeft deze prent wel ruimschoots overschrijden met een recette van 1,2 miljard dollar en daarmee de tweede beste F&F film uit de reeks. Enkel de vorige film deed beter met een wereldwijde box-office van 1,5 miljard dollar.

    Korte inhoud: Nu Dom (Vin Diesel) en Letty (Michelle Rodriguez) op huwelijksreis zijn, Brian (Paul Walker) en Mia (Jordana Brewster) met vervroegd pensioen zijn gegaan en de rest van de crew vrijgesproken is, lijken de leden van het team normale levens te leiden. Maar als een mysterieuze vrouw (Charlize Theron) Dom verleidt om terug te keren naar het misdaadleven en hij degenen om zich heen bedriegt, wordt de hechte vriendschap van de groep op de proef gesteld. Van de kust van Cuba, langs de straten van New York City, en de ijsvlaktes van de Arctische Barentszee, moet onze elite-eenheid wederom plankgas de wereld rond om een anarchist te belemmeren in het ontketenen van wereldwijde chaos... En om de man die hen tot een familie maakte thuis te brengen.

    De film is geregisseerd door F. Gary Gray (A Man Apart, The Italian Job, Law Abiding Citizen, Straight Outta Compton) die toch al wat ervaring heeft opgebouwd en zeker wel een interessante kandidaat was voor deze franchise. Ook al is dit eigenlijk een Vin Diesel film en wijkt deze niet zo zot af van de vorige edities. De vervanger voor Paul Walker leek de zoon van Clint te worden maar niet dus. Scott Eastwood speelde een man in een pak die de crew al snel op de zenuwen begon te werken. Naast de bovenvermelde acteurs krijgen we ook een terugkeer van de moordmachine Deckard Shaw (Jason Statham) die *** spoiler*** voor deze aflevering aan de kant staat van Hobbs (Dwayne Johnson) en zijn handlangers *** end spoiler ***. We krijgen ook een terugkeer van Mr. Nobody (Kurt Russell) en Elena (Elsa Pataky). Zelfs Helen Mirren en Game of Thrones acteurs Nathalie Emmanuel en Kristofer Hivju zijn van de partij.

    Ik was ook benieuwd of we iets van de animositeit zullen zien tussen Vin Diesel en Dwayne Johnson, nadat deze twee heren op de set toch een opstootje hadden. Naar verluidt zou Diesel een aantal scènes geschrapt hebben met Dwayne Johnson en dat vond deze laatste niet zo leuk. Hij schreef dan maar een uitbundige Instagram tekst die niemand is ontgaan:

    "This is my final week of shooting #FastAndFurious8. There's no other franchise that gets my blood boiling more than this one. An incredible hard working crew. Universal has been great partners as well. My female co-stars are always amazing and I love 'em. My male co-stars however are a different story. Some conduct themselves as stand up men and true professionals, while others don't. The ones that don't are too chicken shit to do anything about it anyway. Candy asses. When you watch this movie next April and it seems like I'm not acting in some of these scenes and my blood is legit boiling - you're right. Bottom line is it'll play great for the movie and fits this Hobbs character that's embedded in my DNA extremely well. The producer in me is happy about this part. Final week on Fast 8 and I'll finish strong. ;/ #IcemanCometh #F8 #ZeroToleranceForCandyAsses"

    the_fate_of_the_furious_2018_pic01.jpgthe_fate_of_the_furious_2018_pic03.jpgthe_fate_of_the_furious_2018_pic02.jpg
    the_fate_of_the_furious_2018_pic04.jpgthe_fate_of_the_furious_2018_pic05.jpgthe_fate_of_the_furious_2018_pic06.jpg
    © Universal Pictures International

    En blijkbaar zouden de twee spierbundels elkaar hebben ontmoet een week voor het einde van de shoot voor een babbel. Naar verluidt werden de plooien niet gladgestreken, maar Diesel zei recent nog dat daar niks van aan was en dat hij nog steeds Dwayne beschouwd als een goede vriend. Hij voegde er nog aan toe dat slechte publiciteit ook publiciteit is. En dat moeten we hem toch gunnen, hij weet een film te verkopen als geen ander.

    Qua pluspunten hebben we een film met Charlize Theron als vrouwelijke villain en zij is geknipt voor dergelijke rollen (ook al ligt er geen beetje diepgang in haar vertolking). Daarnaast zijn er ook een paar leuke actie-sequenties in de straten van Cuba en op een Russische ijsvlakte met een duikpoot. De beste scène speelt zich af in New York waarbij hackers auto's van op afstand gaan bedienen om een gouvernementele escorte klem te rijden.

    De negatieve punten is dat er slijt begint te komen op de franchise en draait alles iets te nadrukkelijk op platvloers volksvertier dat geld in het laatje moet brengen. Het verhaal is al zo doorzichtig als iets en de plot is eigenlijk te krankzinnig om na te vertellen. De villains zijn zelfs zo vernuftig in hun werkmethodes dat je je eigenlijk afvraagt wat het masterplan is. Ze kunnen alles bekomen wat ze willen, waarom moeten ze dan al die moeite doen *** spoiler *** om een nucleaire duikboot te stelen. *** end spoiler *** De franchise leek in het begin nog iets te zijn voor carfreaks, maar met deze laatste editie lijkt het steeds meer op een franchise voor teenagers die zich niet afvragen of een Lamborghini wel het meest geschikte voertuig is op een ijs-landschap of nog dat het voertuig voldoende tractie zou hebben. En ik heb het dan nog niet over de scene waarin Vin Diesel met een wagen rijdt waarvan de motor in brand staat. Er zit ook een actie-scène in met een baby die meer zou passen in een komedie dan in een Fast & Furious film. En mijn laatste puntje van kritiek ... ik mis de bro-mance uit de vorige films en er blijkt geen vervanger voor Paul Walker. En toch zitter er nog een paar Furious films aan te komen, hopelijk beter dan deze versie.

    De film duurt 136 minuten lang , wat toch wel heel lang is voor een actiefilm. Er mocht heus wel een half uur vanaf. Het is uiteindelijk geen slechte film in die zin dat deze nooit echt verveelt, maar de kwaliteit zit met deze editie in reverse. Op de DVD en Blu-ray van The Fate of the Furious / Fast & Furious 8, die op 16 augustus 2017 te verkrijgen is, staan een boel making of filmpjes waaronder Extended Fight Scenes en interessante video's over hoe de car-stunts zijn gedaan. Spijtig genoeg staat er geen audio-commentaar op van Vin Diesel en/of regisseur over de gehele film.

    rating

    Beoordeling: 3 / 5
    Recensie door op 9 augustus 2017

     

    *** The Fate of the Furious trailer ***

  • Ghost in the Shell (2017) *** Blu-ray recensie

    Pin it!

    We hebben er lang op moeten wachten maar toen Ghost in the Shell (2017) van regisseur Rupert Sanders uiteindelijk in de zalen kwam was er niet meteen veel enthousiasme. En dit omwille van een toch wel heel bizarre reden: de verfilming van de anime van Mamoru Oshii en Masamune Shirow leek wel een shot-voor-shot remake van Ghost in the Shell (1995) ontdaan van zijn ziel.

    ghost_in_the_shell_2017_poster.jpg

    Korte inhoud: 'Ghost in the Shell' volgt een unieke hybride cyborg, bekend als de Major (Scarlett Johansson), die leiding geeft aan de politie-eenheid Task Force Section 9. Deze eenheid heeft als doel de meest gevaarlijke criminelen en extremisten uit te schakelen. Ze worden vervolgens geconfronteerd met een vijand die het gemunt heeft op Hanka Robotic's cybertechnologie en deze probeert te vernietigen.

    Het is het eerste wat opvalt bij het zien van deze prent. Alles leunt heel dicht aan bij de visuals van de anime. Het heeft zelfs iets weg van Blade Runner. Je kunt onmogelijk niet onder de indruk te zijn van de beelden en Rupert Sanders, de man achter Snow White and the Huntsman (2012), is het soort regisseur die alles inzet op zijn visuele stijl. Vraag hem echter niet om te vertrekken vanuit de karakters want dat is niet zijn sterkte. Het is een film die behoorlijk wat actie-scènes heeft en speciale effecten, in een visueel verbluffende omgeving. Alles van de production design tot de art direction lijkt te kloppen en de fans van de anime zullen in ieder geval tevreden zijn met de gelijkenissen. Ik ben in ieder geval behoorlijk onder de indruk van het resultaat, ook al kan je de teleurstelling niet wegmoffelen op het einde van de rit.

    Tegenwoordig is het allemaal girl power wat de klok slaat met films als Wonder Woman (2017), Miss Sloane (2016) en Atomic Blonde (2017), maar deze is niet meteen van hetzelfde kaliber en leunt iets dichter aan bij Aeon Flux (2005).

    De kritiek dat de film aan white washing deed met de casting van Scarlett vind ik zelf naast de kwestie. Je neemt de beste acteur voor een rol en welke huidskleur hij of zij heeft zou in principe geen doorslaggevende rol mogen zijn. Mijn probleem lag bij het script van Jamie Moss, William Wheeler en Ehren Kruger, die zich bij aanvang van het verhaal niet konden losmaken van de al te evidente cliché sci-fi dialogen en de overdaad aan expositie. Ook de montage stak te slordig in mekaar en de opvolging van bepaalde scènes voelde vaak heel stroef. Na verloop van tijd kwam er geleidelijk meer schwung in. Het leek wel dat ze de regisseur van de tweede helft van de film hadden vervangen met een meer bekwaam persoon.

    ghost_in_the_shell_2017_pic01.jpgghost_in_the_shell_2017_pic02.jpgghost_in_the_shell_2017_pic03.jpg
    © 2017 Paramount Pictures & DreamWorks Pictures

    Uiteindelijk krijgen we een verhaal van zelfontdekking verwoven in een misdaadverhaal, die rijkelijk gebruik maakt van heel wat sci-fi-elementen. Visueel is alles prachtig in beeld gezet, maar net als bij Kong: Skull Island (2017) kan mooie fotografie soms te veel gaan afleiden. Toch moeten we eerlijk toegeven dat de originele animatiefilm ook niet meteen een filosofische reflectie was van een existentieel debat. Iets meer diepzinnigheid had deze nieuwe adaptatie toch kunnen gebruiken.

    Ghost in the Shell werd een gigantische financiële flop voor Paramount, die met een productiebudget van 110 miljoen dollar en een gelijkaardige marketing en distributiekost nog geen 170 miljoen kon ophalen wereldwijd. Ook hun Transformers: The Last Knight (2017) deed niet zoals verwacht, ook al heeft deze film wel voldoende winst geboekt om deze GITS-put toch enigszins te vullen. Laten we hopen dat deze flop geen schaduw zal werpen op de verfilming van Akira die keer op keer wordt uitgesteld.

    Ghost in the Shell komt nu woensdag 9 augustus 2017 uit op DVD, Blu-ray en 4K Ultra HD. Het zal jullie waarschijnlijk niet verbazen dat er geen audio-commentaar te bespeuren was van de regisseur, maar er staan wel een aantal interessante making of filmpjes. Al bij al is het geen slechte film, ook al had het met een andere regisseur misschien wel een betere film had opgeleverd.

    rating

    Beoordeling: 3 / 5
    Recensie door op 8 augustus 2017

     

    *** Ghost in the Shell trailer ***

  • The Boss Baby (2017) **½ Blu-ray recensie

    Pin it!

    De DreamWorks Animation film The Boss Baby (2017) van Tom McGrath mocht dan wel koeltjes onthaald zijn door de pers, toch heeft deze 125 miljoen dollar animatiefilm een kleine 500 miljoen dollar opgebracht, wat meteen zal resulteren in The Boss Baby 2 (2021). En gezien de baby wel veel weg heeft van een Donald Trump denk ik dat ze de komende jaren nog wat inspiratie kunnen opdoen.

    the_boss_baby_2017_blu-ray.jpg

    Korte inhoud: Als de zevenjarige Tim Templeton (Tobey Maguire) een klein broertje krijgt, valt hij abrupt van zijn roze wolk. De aandacht van zijn ouders (Jimmy Kimmel en Lisa Kudrow) gaat vanaf dat moment namelijk volledig uit naar de bijzondere baby in pak met aktetas - vanaf nu is hij de baas. Tim komt erachter dat de Boss Baby op een geheime missie is. Met lichte tegenzin gaat hij samen met zijn broertje het avontuur aan dat de wereld wel eens voorgoed zou kunnen veranderen!

    En gezien de gelijkenissen met Donald Trump is het wel grappig dat de baby vertolkt wordt door Alec Baldwin, die de laatste maanden toch vooral in de aandacht kwam door zijn voortreffelijke Trump vertolkingen in "Saturday Night Live". De baby heeft het oranje haar, het babyachtige gedrag en natuurlijk die kleine handjes van Trump. The Boss Baby is in eerste instantie bestemd voor de allerkleinsten en ik denk niet dat zijn alle referenties volledig zullen snappen en voor de iets oudere generatie ontbreekt het toch wel wat aan humor. Het script van Michael McCullers behandelt het bizarre gegeven van de 'boss baby' niet overtuigend genoeg en bij momenten heb je de indruk dat deze animatiefilm een verlengstuk is van Baldwin's parodie op Trump.

    Over het algemeen zijn de vertolkingen wel goed, zeker ook deze van Jimmy Kimmel en Lisa Kudrow. Voor een animatiestudio die ons Shrek, How to Train Your Dragon en Kung Fu Panda bracht, verwacht je echter wel iets van een hoger niveau. Ook hun vorige Trolls (2016) was meer een promotoer voor de song van Justin Timberlake ('Can't Stop the Feeling'), dan wel een geslaagde animatiefilm, en ik denk dat er niemand ooit gehoord heeft van de animatiefilm daarvoor genaamd Home (2015). DreamWorks Animation heeft dringend nood aan een nieuwe wind.

    the_boss_baby_2017_blu-ray_pic01.jpgthe_boss_baby_2017_blu-ray_pic02.jpgthe_boss_baby_2017_blu-ray_pic03.jpg
    © 2017 Twentieth Century Fox Film Corporation. All rights reserved.

    The Boss Baby is geen slechte animatiefilm, maar ik had er gewoon net iets meer van verwacht. Voornamelijk het gebrek aan echt geslaagde humor is een immens pijnpunt. Anderzijds zullen de allerkleinsten dit best wel een grappige film vinden en heeft het alle gezonde waarden die Disney ons jarenlang met de paplepel ingegoten, met name het belang van broederschap, vriendschap, samenwerking en familie.

    The Boss Baby is vanaf 6 september 2017 verkrijgbaar op 4K HD Blu-ray, (3D) Blu-ray en DVD en vanaf nu beschikbaar via Digital HD. Jullie vinden er ook veel leuke extra’s zoals ‘De Forever Puppy-infomercial’, ‘De Boss Baby en Tims schattenjacht door de tijd heen’ en nog veel meer.

    rating

    Beoordeling: 2,5 / 5
    Recensie door op 7 augustus 2017

     

    *** The Boss Baby trailer ***