- Page 2

  • Shia LaBeouf speelt John McEnroe in Borg/McEnroe

    Pin it!

    Ik ken geen betere acteur om John McEnroe te vertolken dan de opvliegende en lichtjes excentrieke Shia LaBeouf, maar het is vooral Sverrir Gudnason in de rol van Björn Borg die alle aandacht opeist in de biografische film Borg/McEnroe (2017) het regie-debuut van de Deen Janus Metz Pedersen.

    borg_mcenroe_2017_pic.jpg
    © Nordisk Film

    Korte inhoud: Het verhaal volgt de rivaliteit tussen de tennissterren Bjorn Borg (Sverrir Gudnason) en John McEnroe (Shia LaBeouf), in de jaren zeventig en tachtig. Beide spelers stonden bekend als technisch begaafde tennissers. Maar waar Borg koel en bijna emotieloos op de baan stond, was McEnroe het enfant terrible van de tenniswereld. Hun rivaliteit kende zijn hoogtepunt met de legendarische Wimbledon-finale van 1980. Het was een ware clash tussen vuur en ijs en de rivaliteit was torenhoog.

    De coach en vaderfiguur van Borg, Lennart Bergelin, wordt gespeeld door Stellan Skarsgård. Het script is van de hand van Ronnie Sandahl. Buiten Shia is dit echt wel een Scandinavische bedoening, en één ding waar ze in het Noorden sterk in zijn, is menselijk drama. Hier vinden jullie tevens een leuke filmpje van één van de meest memorabele outbursts van McEnroe en hier is een documentaire over die twee legendes. De film komt in september uit in een paar landen, maar op dit ogenblik nog geen releasedatum voor België.

     

    *** Borg/McEnroe teaser trailer ***

  • Event Horizon (1997) *** Blu-ray recensie

    Pin it!

    Horror in space, het is een gekende formule, en deze Event Horizon (1997) is misschien wel de enige film van Paul W.S. Anderson die ik nog de moeite vond.

    event_horizon_1997_blu-ray.jpg

    Korte inhoud: In het jaar 2047 wordt een groep astronauten eropuit gestuurd om het verloren gewaande schip Event Horizon te gaan onderzoeken. Dit schip verdween 7 jaar eerder onder mysterieuze omstandigheden, maar het is nu weer verschenen in ons zonnestelsel. De Event Horizon is ooit uitgerust met een experimenteel voortstuwingsmechanisme (de zogenaamde gravity drive ofwel "zwaartekracht-motor") dat snelheden groter dan het licht zou kunnen bereiken. Bij de eerste test van de aandrijving verdween het schip van de radar en was sindsdien spoorloos.

    Het ruimteschip "Lewis and Clark" met aan boord de astronauten bereikt de Event Horizon die zich nu in een baan rond de planeet Neptunus bevindt. Als de astronauten aan boord komen van het verlaten schip wordt duidelijk dat de bemanning op gruwelijke wijze om het leven is gekomen. Langzaam maar zeker wordt de afgrijselijke waarheid onthuld: het experiment zeven jaar geleden is niet mislukt, het is juist gelukt. Beter dan ooit kon worden gehoopt. De Event Horizon heeft zover in de ruimte gereisd dat het is teruggekomen met iets kwaadaardigs aan boord. Een van de astronauten is de ontwerper van de gravity-drive: Dr. William Weir (Sam Neill), een hoogbegaafde geleerde en tevens de enige persoon ter wereld die exact weet hoe de mysterieuze motor werkt. Astronaut Justin (Jack Noseworthy) onderzoekt de motor wanneer ze aan boord zijn. Ineens schakelt de motor zichzelf in en Justin wordt erin "gezogen". Later wordt hij teruggevonden, in catatone toestand.

    Vervolgens worden de astronauten één voor één geconfronteerd met hun diepste innerlijke angsten en een aantal komen daarbij op afschuwelijke wijze om het leven. De kwaadaardige entiteit die deze psychosen veroorzaakt lijkt zich achter in het schip te bevinden, waar ook de gravity-drive is. Kapitein Miller (Laurence Fishburne) weigert aanvankelijk het gevaar in te zien, maar wanneer ook hij "gekweld" wordt door een diepliggend verdrongen angstbeeld dat hem bijna zijn eigen leven doet benemen, besluit hij de Event Horizon te vernietigen. De wetenschapper Dr. Weir verzet zich hiertegen, in diens ogen worden de gebeurtenissen veroorzaakt door een fenomeen dat zo uniek is dat ze de gelegenheid niet voorbij mogen laten gaan om het nader te onderzoeken.

    event_horizon_1997_blu-ray_pic01.jpgevent_horizon_1997_blu-ray_pic02.jpg
    © Paramount Home Entertainment

    Sam Neill is een geweldig acteur en hij is ook perfect gecast voor dergelijke films. De massa zal hem wel kennen uit Jurassic Park (1993), maar een horrorfilm waar hij echt in uitblonk was toch In the Mouth of Madness (1994) van John Carpenter. In deze film speelt hij de rol van een lichtjes krankzinnige geleerde die erin geslaagd is om aan de begrenzing van tijd en ruimte te ontsnappen en zo een ruimteschip in een nieuwe dimensie te slingeren. Het eerste uur van Event Horizon is een beproeving voor vele hartklep patiënten, maar nadien valt het script van Philip Eisner, die zich klaarblijkelijk liet inspireren door Clive Barker, een beetje in mekaar. Het werd één gore-fest die Paramount na het zien van de eerste cut drastisch liet inkorten. Aan het einde van de rit blijken clichés en voorspelbaarheid de enige resterende ingrediënten van deze horror.

    Anderson wou achteraf nog een director's cut uitbrengen maar blijkbaar waren de rushes op slordige manier bewaard en is deze cut er nooit echt van gekomen, maar er kwam wel een DVD en Blu-ray op de markt met als bonus wat deleted scenes is mindere kwaliteit. Hoe dan ook kan ik niet geloven dat de director's cut er nog niet is gekomen, zeker met al die software tegenwoordig waar men een zwart-wit film kan omtoveren in een kleuren versie, of pellicule krassen en onscherptes kan verhelpen. Mijn vermoeden is dat de cut er nog niet is gekomen omdat ze waarschijnlijk nogal ver gaan in de gore - iets wat de echte horrorfans misschien wel eens willen zien. De gruwel in Event Horizon werd in eerste instantie getest op een testpubliek, en deze waren dermate geschokt door de verschrikkelijke grafische content dat Paramount de schaar in de montage heeft gezet, en dat is uiteindelijk de bioscoopversie geworden. Het werd geen box-office succes maar wel een culthit op op DVD, en bij gevolg speelde de studio met het idee om een nieuwe cut uit te brengen , maar tot op heden is het er niet van gekomen.

    Het is een B-film geworden met een toch wel knappe production design en een creepy verhaallijn, maar de executie valt soms wel te wensen over en het einde vervalt echt wel in de monster-clichés in plaats van het verder slim af te wikkelen. Hier zat veel meer in.

    rating

    Beoordeling: 3 / 5
    Recensie door op 18 januari 2017

     

    *** Event Horizon trailer ***

  • Sleepless (2017) * recensie

    Pin it!

    Een remake gebaseerd op een slechte Franse film is meestal niet veelbelovend. Als voorbeeld, de The Tourist (2010) remake was zelfs zo slecht dat de veelbelovende regisseur van Das Leben Der Anderen, Florian Henckel von Donnersmarck, met zijn klikken en klakken uit Hollywood vloog en het is ondertussen 7 jaar geleden dat hij nog een film heeft gemaakt.

    sleepless_2017_poster.jpg

    Ditzelfde lot zou wel eens te beurt kunnen vallen bij de Zwitserse regisseur Baran bo Odar, die met zijn Sleepless (2017), een remake van de Franse actiefilm Nuit Blanche (2017), zowaar de meest idiote actiefilm heeft gemaakt van de laatste 2 jaar. Ik heb de eerste 40 minuten gezien van de originele Franse film, en heb deze afgezet want ik begon een migraine te ontwikkelen. Gezien de interessante casting was ik nog hoopvol dat de makers van de Amerikaanse versie slim genoeg waren om alles te herschrijven tot een meer coherente en spannende film, ... maar niet dus. Scenariste Andrea Berloff heeft zich beperkt tot het vertalen van het Franse script en de regisseur was dermate onbekwaam om van deze puinhoop iets beters te maken.

    Korte inhoud: Vincent (Jamie Foxx) lijkt een corrupte politieagent te zijn, die samen met zijn partner een lading cocaïne van een drugsbaron weet te stelen. Maar de zaken lopen uit de hand wanneer bekend wordt dat deze drugs toebehoren aan Rob Novak (Scoot McNairy), de zoon van een machtige maffia-baas. Zijn zoon wordt gekidnapt door Casino-baas Rubino (Dermot Mulroney) en zijn handlanger McFerrin (Tim Connolly), die onder het gezag staan van Novak, en vastgehouden in de Casino. De enige manier om zijn zoon te redden is om de drugs terug te brengen. Maar Vincent wordt op de hielen gezeten door Internal Affairs. Agent Bryant (Michelle Monaghan) en haar partner Dennison (David Harbour) hebben de zak met de drugs kunnen bemachtigen, en dat brengt Vincent in een behoorlijk lastig parket.

    De film begint met een wilde achtervolging in het hartje van Las Vegas ... in zowaar lege straten! Neen, het was geen aliens invasie waarbij alle mensen werden opgezogen. Toch een bizarre keuze van de regisseur. En vanaf dit punt ging alles nog meer bergaf, met een onbegrijpelijk plot en scènes die gewoon geen steek houden. Alles draait ook om een zak met drugs van 25 kilo! Ik daag jullie uit eens een zak te vullen van 25 kilo. Dat zijn 12 plastic 2 liter waterflessen. Dat zwier je niet zomaar in het rond alsof het niets is, zelfs voor een gespierde flik. Wel in deze film lijkt de drugs twee keer niks te wegen. Er is ook een goocheltrucje met twee zakken met drugs, één met suiker en één met de echte drugs. Wel plots verdwijnt er een zak en niemand lijkt zich erom te bekommeren. En ik daag jullie verder uit vier hand-to-hand gevechten aan te gaan met getrainde mannen en vrouwen, nadat je zonet een dolk in je ribben hebt gekregen. Voor Jamie Foxx is dat allemaal geen probleem. Zijn dat geen details? Tuurlijk, maar gezien dit flutverhaaltje nauwelijks mijn interesse kon wekken begin je te letten op details die de slordigheid van deze productie in de verf zetten. En oh ja, er is ook nog een vuurgevecht in een overvolle Casino - vandaar waarschijnlijk de lege straten - maar niemand raakt gewond en de security grijpt op geen enkel moment in. Het deed wat denken aan die andere scène met traangas waarbij niemand echt hinder ondervindt.

    sleepless_2017_jamie_foxx.jpgsleepless_2017_dermot_mulroney.jpgsleepless_2017_scoot_mcnairy.jpg
    © Kinepolis Film Distribution

    Wat betreft de vertolkingen is het moeilijk om te bepalen of het slecht acteerwerk te wijten was aan de idiote scènes en dialogen, de desinteresse van de acteur of de foute regie-aanwijzingen. Ik vermoed alle drie. Het meest idiote personage is Novak, de zoon van de maffia-baas, die rondloopt met een bakje met een tong van één van zijn slachtoffers, als afschrikmiddel. Hij vertelt er nog bij: "Dat gebeurt er als je denkt dat je slimmer bent dan ik". Die kerel neem je voor geen moment ernstig. Was deze film gemaakt in de jaren 80, had dit nog wel zijn publiek kunnen vinden. Het hedendaags publiek legt de lat toch iets hoger.

    Niets in deze film houdt steek. Geen enkele karakter-motivatie klopt, en wanneer er sprake is van een rat binnen het politiecorps weet je meteen wie zonder veel moeite. Het meest krankzinnige is dat de film eindigt met een open einde alsof ze de deur willen open zetten voor een sequel. What were they thinking? Het productiebudget lag op 30 miljoen en de film heeft slechts 29,5 miljoen dollar opgebracht en moest minstens 60 miljoen ophalen voor een break-even, iets wat het niet meer zal halen en dus mogen we spreken van een flop. En ze mogen al blij zijn dat deze prent nog zoveel heeft kunnen vergaren. Ik begrijp dat niet elke film een meesterwerk kan zijn, maar de verantwoordelijken van deze prent verdienen een schop onder hun viool. Mensen die hiervoor 12 euro betalen verliezen 90 minuten van hun leven die ze nooit meer terug krijgen. De film loopt ondertussen in de Belgische bioscoopzalen.

    rating

    Beoordeling: 1 / 5
    Recensie door op 18 mei 2017

    ***Related Post***
    08/10/2016: Jamie Foxx slaat er op los in Sleepless

     

    *** Sleepless trailer ***

  • Friday the 13th: The Game uit op PS4 en XBOX

    Pin it!

    Voor de fans van Friday the 13th (wie deze ook moge zijn) is er goed nieuws. De seriemoordenaar met de hockeymasker, heeft na de remake binnenkort ook zijn eigen game. Het zijn de mensen van Gun Media die geld hebben ingezameld via een kickstarter programma in 2015 en blijkbaar was het succes dermate groot dat het een volwaardig game is geworden rond het getormenteerde personage van Jason Voorhees. De studio had 700.000 dollar nodig en wist ruim 823.000 dollar op te halen.

    Vier maand geleden was er al een Beta versie online, maar op 26 mei 2017 komt het game eindelijk uit op Xbox One, PlayStation 4 en Windows. Vorig jaar nog werd de release nog uitgesteld omdat de makers nog extra functies wilden toevoegen. Zo werd besloten dat er naast de 1-vs-7-multiplayermodus ook een singleplayer-mode komt met missies die overeenkomen met scènes uit de films. Dit onderdeel van de game wordt echter pas in de zomer van dit jaar opgeleverd. Daarnaast zullen multiplayer-games ook met bots te spelen zijn. Een goede zaak want je wil natuurlijk ook nog steeds een platform hebben voor je game binnen x aantal jaren en als niemand meer on-line is kan het wel wat triestig gaan worden. De single-player missies zouden naar verluidt pas later aan het game worden toegevoegd via download.

    friday_the_13th_the_game.jpg

    Het missie is simpel: overleef zolang mogelijk. Een enkele speler neemt de rol van Jason Voorhees op zich en heeft als taak de zeven andere spelers is stukken te hakken of te te wurgen. Aan de zeven anderen is het de taak om te ontsnappen uit het gebied, te voet of met de auto. Of het er op wagen om te kamperen in een huis en Jason in een hinderlaag lokken. Jason is wel geen doetje en het zal geen gemakkelijke klus worden.

    Sean S. Cunningham, de licentiehouder en regisseur van de originele horrorklassieker uit 1980, heeft zijn goedkeuring gegeven voor de ontwikkeling. De gamemuziek wordt gemaakt door Harry Manfredini, die verantwoordelijk was voor de soundtrack van de film. Acteur Kane Hodder, die in de film Jason X uit 2001 de rol van moordenaar Jason Voorhees op zich nam, verzorgt de animaties in de game via motion capturing.

    Het zou me verbazen mocht "Friday the 13th: The Game" (2017) al evengoed zijn als Alien: Isolation (2014), die ook al gebaseerd was op een film-franchise, maar de Beta zag er al leuk uit. Vooral die 80'ties look en die typische VHS-beeldstoringen, sleurt je zo terug in de tijd toen die Friday the 13th films furore maakten. Het game komt nu wel uit op 26 mei, vreemd dat ze niet hebben gewacht op een vrijdag de 13de, maar dat zou de release verder geduwd hebben naar oktober.

     

    *** Friday the 13th: The Game trailer ***

  • 5 redenen waarom King Arthur dit weekend flopte

    Pin it!

    Trump zou zeggen dat het de schuld is van 'the crooked press' dat King Arthur: Legend of the Sword (2017) van Guy Ritchie niet kon overtuigen aan de box-office dit weekend. Met een recette van 43 miljoen wereldwijd scoort deze 175 miljoen dollar prent ondermaats en lijkt het nu al de 350 miljoen break-even lat niet te halen. Heeft dit te maken met Charlie Hunnam die niet zo "bankable" is als acteur? Nee, niet echt. Vin Diesel heeft evenveel flops als mega-successen. Mocht King Arthur gecast worden door een nobele onbekende, dan was dit een andere zaak geweest. Charlie Hunnam is geen onbekende en Jude Law al evenmin.

    king_arthur_legend_of_the_sword_2017_pic10.jpgking_arthur_legend_of_the_sword_2017_pic13.jpg
    king_arthur_legend_of_the_sword_2017_pic11.jpgking_arthur_legend_of_the_sword_2017_pic12.jpg
    © 2017 20th Century Fox, All rights reserved.

    Nochtans is King Arthur niet zo 'rot' als Rotten Tomatoes ons wil wijsmaken. Wat is dan de reden achter deze koele ontvangst? Het is een samenloop van verschillende factoren, die uiteindelijk allemaal weinig te maken hebben met de film op zich. Ik blijf het herhalen, een box-office heeft niks te maken met de kwaliteit van een film. De Transformers films brengen vrachtwagens vol met geld op, en nochtans zijn ze niet om aan te zien. Anderzijds moet je maar eens een discussie voeren met iemand die King Arthur slecht vond. Je zal weinig argumenten vinden die echt de kwaliteit van deze prent onderuit halen, en overblijven met "alle ja, ik vond het wa cliché". Ja, het is geen meesterwerk en kreeg hier een 3/5 sterren. Toch hebben we ervan genoten, en wij staan niet alleen. Op Rotten Tomatoes is de rating van 9% naar 27% gestegen (ook al is de gemiddelde rating op 46%), maar de reviews van de 17,122 users lijkt met 79% toch een compleet ander beeld te schetsen dan de 102 rotten reviews van journalisten. Reden genoeg voor een post over mogelijke redenen van deze ontsporing. Want ja, hoe kon het publiek een oordeel vellen over de film zonder deze gezien te hebben?

     

    5 redenen waarom King Arthur flopt

     

    1. Negatieve reviews bij niet-franchise films

    De impact van de pers op de uiteindelijke box-office is minimaal, om niet te zeggen vrijwel onbestaand. De reden is dat er 'verschillende meningen' zijn. De impact vergroot wanneer de meningen gelijklopend én negatief zijn bij een niet-franchise film. The Lost City of Z (2016) - ook al met Charlie Hunnam - werd op handen gedragen door voltallige pers (kreeg zelfs een 88% fresh rating op RT), maar geen kat heeft deze film gezien. Anderzijds vond iedereen Resident Evil: The Final Chapter (2016) een garbage film maar het is een franchise en met zijn productiebudget van 40 miljoen haalde het 312 miljoen op aan de box-offce en dus een mega-succes. King Arthur was geen franchise film (en heeft dus geen fan-base), en wanneer de eerste lichting van de reviews allemaal schreeuwend slecht zijn, lijkt de trend moeilijk te stoppen en hebben journalisten ook zoiets van wat ik in het puntje 5 zal aanhalen.

    2. De pers rook bloed

    Journalisten haten embargo's! Er blijft altijd een sluimerend gevoel dat de distributeur hen monddood wil maken. En dat was zeker het geval bij deze King Arthur. Embargo's zijn nuttig om ervoor te zorgen dat belangrijke plotwendingen niet worden gelekt naar het publiek, zoals bij Star Wars: The Force Awakens (2015), maar zijn anderzijds een compleet van de pot gerukte remedie om alsnog "de mogelijke schade" te beperken. Hier had je een historische prent van een iconisch figuur die in een hedendaags kleedje werd gezet, en dus was er wel een beetje goodwill nodig van de pers. Komt daar nog bij dat de productie een paar keer werd uitgesteld (had in 2016 moeten uitkomen), wat al heel wat wenkbrauwen deed fronsen. En dus heb je een deel van de journalisten die tot op heden zelfs nog geen review hebben gepost en een ander deel die met een kritisch gevoel deze film is gaan zien en ook nog eens de mond werd gesnoerd tot de dag van de release.

    3. De marketing sloeg de bal mis

    Ik heb zelden zo'n slechte marketing gezien als bij deze prent. Mensen wisten niet waarin ze terecht gingen komen. Was het een historische film, een actieprent, een sarcastische Guy Ritchie film, ...? Ook de mengeling van GoPro beelden met fotografisch epische beelden van Jude Law die met zijn hand de menigte onderdrukte, staat als een tang op een varken in een korte trailer - ook al zit er een zekere esthetische logica in wanneer je de film in zijn totaliteit aanschouwt. Narratief is een trailer van 90 seconden iets compleet anders als een verhaal van 120 minuten. Het doel moet zijn zo min mogelijk te verklappen en zoveel mogelijk bezoekers warm maken om een filmticket te kopen. Wat je niet moet doen is teveel vragen oproepen of de kijker achterlaten met het gevoel dat hij niet weet wat voor soort film dit uiteindelijk is. En deze poster of deze ruikt naar B-film materiaal, ook al was de ambitie de epische toer op te gaan in de stijl van The Hobbit. De posters kwamen tevens van Art Machine, diezelfde kerels die de Hobbit campagne hebben verzorgd. Deze film is geen LotR en ook geen Game of Thrones en het daarmee vergelijken heeft evenveel zin als Kick-Ass (2010) te vergelijken met Batman Begins (2005)

    4. De figuur van King Arthur is niet zo sexy

    Ritchie heeft deze wel sexy gemaakt met de gespierde Charlie, maar de figuur op zich is niet zo aantrekkelijk. Deze prent is eigenlijk meer bestemd voor een jong publiek, maar daar waar Sherlock Holmes nog enigszins bekend in de oren klinkt moet men voor King Arthur terug gaan naar het sterk verouderde Excalibur (1981) - die geen enkele jongere heeft gezien. Zelfs de meer recente King Arthur (2004) was een miserabele prent. Wat Robert Downey Jr. deed met Sherlock heeft Hunnam een beetje kunnen brengen met deze ridder van de Ronde Tafel, toch liep hij wat in de schaduw van de vele andere personages en leek het bij momenten op een soort gang-film dan over een King Arthur zelf. Eigenlijk ging deze prent zelfs niet alleen over de bende van King Arthur, maar werd het een Guy Ritchie film, en zijn stempel is overheersend. Mensen die niets afwisten van King Arthur waren enerzijds al niet aangesproken en zij die het personage wel kenden, vonden hem niet terug in de trailers.

    5. Geen mond-aan-mond reclame

    "Ik hou van de film, maar ik zal zwijgen omdat mijn mening niet overeenstemt met wat de anderen denken". Dat was zowat de teneur van heel wat collega filmbloggers met wie ik sprak en zal zich ook wel weerspiegelen in de slechte mond-aan-mond reclame bij het publiek. Soms wordt een film neergesabeld door de pers maar is er een vrij goede mond-aan-mond reclame, en dat zorgt ervoor dat een Suicide Squad (2016) nog voldoende scoort aan de kassa (cf. een franchise film mét horden fans). Laat ik dus duidelijk zijn voor iedereen: Je hoeft geen schaamte te voelen omdat je mening afwijkt van de massa. Los van de mening van een recensent of de score op Rotten Tomatoes heb je het recht op uw eigen mening en deze is niet meer of minder waard dan dat van een ander. Films zijn en blijven subjectief en ook al begrijp ik niet waarom X,Y, Z uiteindelijk Transformers goed vonden, hebben ze wat mij betreft het recht dat te denken. Rotten Tomatoes heeft de Ghostbusters (2016) remake een fresh rating gegeven met 73% daar waar de users slechts 53% gaven. Denk daar maar eens over na.

    De grote verantwoordelijke voor deze flop aan de businesskant is zonder twijfel de studio-executive die dacht dat 175 miljoen dollar voor dergelijke film zijn geld wel zou terug winnen. King Arthur had 80 miljoen moeten kosten. Maar los van dit alles, ga zeker kijken naar King Arthur: Legend of the Sword en vorm uw eigen mening. Ik ben er zeker van dat 3/4 dit een leuke prent zal vinden.

    ***Related Posts***
    10/05/2017: King Arthur: Legend of the Sword filmbespreking
    24/01/2017: King Arthur: Legend of the Sword draagt de Guy Ritchie stempel

  • David O. Russell neemt afstand van zijn Accidental Love

    Pin it!

    Met deze film duiken we even in de tijd, meer precies in 2008 wanneer de prent nog de titel van Nailed had. We weten ondertussen allemaal wel dat regisseur David O. Russell niet de beste reputatie heeft wanneer het over ‘werken met acteurs’ gaat. De man ging op de vuist met George Clooney op de set van Three Kings (1999) en ging compleet door het lint op de set van I Love Huckabees (2004). Het laatste slachtoffer van Russell’s charme-offensief zou gevallen zijn op de set van de politieke-komedie Accidental Love (2015), waar acteur James Caan de set zou hebben verlaten.

    accidental_love_2015_poster.jpg

    De reden van het dispuut draaide rond een koekje. Volgens de Hollywood Reporter speelde Caan een man die zich verslikte op een koekje. Nu wou Russell dat hij enerzijds zich verslikte maar anderzijds ook nog eens aan het hoesten was om alles waarschijnlijk veel dramatischer te maken. Caan repliceerde dat dit niet kon. Als iemand stikt op een koekje gaat deze niet staan hoesten. Russell wilde niet toegeven en zei de twee versies op te nemen, met als gevolg dat Caan de set verliet, overtuigd dat de regisseur zijn eigen versie zou kiezen en niet de interpretatie van de acteur.

    De filmproducer zou nog getracht hebben om de meningsverschillen te verhelpen, maar zonder succes. Blijkbaar zou er een onderliggend conflict zijn tussen de twee mannen. Volgens de producer zou Russell zich wel professioneel hebben gedragen en is de toestand niet ontaard in irrationele uitspattingen. Caan had echter maar een klein rolletje van twee dagen shoot en de schade van de her-casting zou minimaal zijn.

    Accidental Love is het verhaal van een naïeve serveerster Alice Eckle (gespeeld door Jessica Biel) die per ongeluk in het hoofd wordt geschoten door een onhandige klusjesman en zijn spijkerpistool. Door het incident lijkt ze emotioneel onstabiel te zijn en constant hunkerend naar seks. De niet verzekerde Alice besluit vervolgens voor haar rechten op te komen en vertrekt naar Washington. Daar ontmoet ze het immorele congreslid Howard Ryder (Jake Gyllenhaal), met wie ze al snel in bed belandt, maar die haar toch helpt om haar eigen politieke carrière van de grond te krijgen.

    In de film is ook een rol weggelegd voor James Marsden, Catherine Keener, Olivia Crocicchia en Tracy Morgan.

    Jessica Biel met een overdreven seksuele appetijt, lijkt mij al een voltreffer te zijn. Hoewel, net als Black Snake Moan (2006) - een film met een oversekste Christina Ricci – flopte ook deze prent aan de box-office.

    Maar de grootste reden waarom deze film uiteindelijk een flop was - en stilaan komen alle tongen los en krijgen we steeds meer te weten over deze gefaalde productie - is dat de producers niet "solvabel" waren. Acteurs zoals Jake Gyllenhaal en Jessica Biel zijn op een gegeven moment opgestapt omdat ze niet zeker waren ooit betaald te worden voor hun prestaties. Meer nog, de vakbonden hadden iedereen opgeroepen om deze film te boycotten omdat de makers geen geld hadden om de ploeg te betalen. Producer David Bergstein heeft dan een poging ondernomen om de film alsnog af te werken en nam een monteur onder de arm. Er werden zelfs reshoots gepland met Jessica Biel and Tracy Morgan (die contractuele verplichtingen hadden) zonder de aanwezigheid van de regisseur.

    De uiteindelijke final cut werd gepresenteerd aan David, maar hij wou er niks mee te maken hebben. Op de affiche van de film staat dan maar een pseudoniem als naam, "Stephen Greene" ipv. David O. Russell. Logisch ook want de film werd gedraaid in 2008, nog vóór er iets wat over ObamaCare, maar ondertussen is de film eigenlijk niet meer relevant. Mocht iemand deze film ooit hebben gezien, laat ons iets weten in de commentaren wat jullie ervan vonden.

    ***Related Post***
    04/02/2009: Christian Bale werpt F-bommen op Terminator Salvation set
    03/04/2007: David O. Russell flipt op de set van I Love Huckabees

     

    *** Accidental Love trailer ***