- Page 2

  • Netflix pakt uit met Amanda Knox documentaire

    Pin it!

    Dit is nu eens een documentaire die ik wil zien! Amanda Knox (2016) is een figuur die me al een tijdje had geïnspireerd. Ofwel was het meedogenloze koele psychopate, ofwel een dom wicht die zichzelf zodanig in nesten heeft gewerkt dat mensen haar als verdachte zagen, ofwel een doodgewoon meisje met 'bad luck'. In ieder geval is het een gebeurtenis die niemand onberoerd zal laten.

    Amanda Knox,Amanda Knox,Rod Blackhurst,Brian McGinn,Matthew Hamachek

    Korte inhoud: Amanda Knox werd tweemaal veroordeeld voor moord op haar roommate Meredith Kercher, maar uiteindelijk vrijgesproken. Rod Blackhurst en Brian McGinn onderzoeken de beruchte zaak die de krantenkoppen wereldwijd haalde. Is zij een koudbloedige psychopaat die op brute wijze haar kamergenoot vermoordde of een naïeve buitenlandse student die terecht kwam in een eindeloze nachtmerrie?

    De film werd geregisseerd door Rod Blackhurst en Brian McGinn, twee filmmakers die uit de kortfilm wereld komen. Ze weten dus wel hoe je een verhaal moet vertellen in weinig woorden. Hopelijk hebben ze niet gekozen voor het effect en de mooie shots maar raken ze inhoudelijk ook de juiste snaren. Het script werd geschreven door McGinn en Matthew Hamachek, die ook al wat ervaring heeft met documentaires.

    Maar het meest belangrijke van een documentaire is niet de regisseur (met misschien als uitzondering Michael Moore) maar wel de inhoud, en hier hebben ze toch wel een vette kluif van intrige waar we tot op de dag van vandaag niet met zekerheid kunnen zeggen of Amanda al dan niet schuldig is. Het enige spijtige is dat de film gemaakt werd door 3 Amerikanen en deze misschien wel iets teveel de zijde van Amanda hebben gekozen. Ik geloof wel in de onschuld van Amanda, ook al zijn er heel wat zaken die voor mij absoluut nog niet opgehelderd zijn. Dat de Italianen er een soepje van hebben gemaakt is ontegensprekelijk, maar toch blijven een aantal zaken onbeantwoord. En waarom komt Rudy Guede niet aan het woord in deze documentaire. Is het een evenwichtige en doordringende docu of de zoveelste PR stunt gefinancierd door de vader van Amanda?

    De film wordt uitgebracht op Netflix op het einde van de maand. DE film is wel al vertoond geweest op het Toronto filmfestival en de eerste geruchten zijn wat gemend. Enerzijds worden de gebeurtenissen op een boeiende manier verteld maar zou er niks niets te rapen zijn. Het zou hoofdzakelijk een soort herkauwings-proces zijn van feiten die door iedereen al bekiend zijn. Geen nieuwe onthullingen dus die ons misschien een compleet andere kijk geeft op de gebeurtenissen. De film lijkt ook iets teveel de aandacht te leggen op de media in plaats van de details van het onderzoek. Als dit waar blijkt te zijn zal ik in ieder geval zwaar ontgoocheld zijn. Want ik wacht al een tijdje op een Amanda Knox docu - of zelfs een film.

     

    *** Amanda Knox trailer ***

  • Sisters (2015) ** Blu-ray recensie

    Pin it!

    Okee, ik beken, ik heb een zwak voor Tina Fey en Amy Poehler. "30 Rock" en "Parks and Recreation" zijn heerlijke staaltjes televisie en je weet dat er altijd gelachen wordt met deze twee. Hun vorige gezamenlijke filmprojecten vond ik heel (Mean Girls) tot gewoon goed (Baby Mama). Het valt me dan ook redelijk zwaar om te melden dat Sisters (2015) niet helemaal bracht wat ik ervan verwachtte. Meer zelfs, ondanks enkele sterke scènes is deze film behoorlijk flauw en weinig verrassend.

    sisters_2015_blu-ray.jpg

    Korte inhoud: Maura en Kate Ellis zijn twee zussen die erg goed overeenkomen maar toch elk een heel ander leven leiden. Kate (Tina Fey) is de oudste en meest rebelse van de twee. Ze heeft een tienerdochter Haley (Madison Davenport), is uit haar huis gezet en sukkelt van het ene waardeloze baantje van schoonheidsspecialiste of nagelstyliste in het andere. Maura daarentegen is verpleegster, verantwoordelijk en gescheiden.

    Wanneer hun ouders Bucky (James Brolin) en Deana (Dianne Wiesr) Maura via Skype vertellen dat ze hun huis in Florida gaan verkopen en inruilen voor een kleiner appartement, vragen ze Maura het nieuws te vertellen aan de temperamentvolle Kate. Uiteindelijk belanden de twee zussen zelf in Florida waar ze van hun ouders hun oude kamer moeten opruimen.

    Tijdens het opruimen komen de twee echter op het geweldige idee om nog een laatste keer een beruchte Ellis Island-party te organiseren. Deze feestjes waren twintig jaar eerder dé place to be voor hun vrienden. Ze nodigen al hun oude schoolvrienden uit in het lege ouderlijke huis in de hoop nog één keer hun jeugd te mogen meemaken. Onnodig te zeggen dat het feestje niet helemaal zoals gepland verloopt.

    Het verhaal van Sisters is helemaal niet origineel en ook de uitwerking kan je verre van vernieuwend noemen. De makers betreden enkel platgetreden comedypaden en de film wordt nergens scherp. Hoewel cast en crew in de extra’s op het schijfje jubelt over het scenario van Paula Pell, ben ik hier toch minder enthousiast over. De film voelt als een langgerekte sketch en eigenlijk is dat niet verbazingwekkend aangezien Pell vooral als scenariste van het bekende "Saturday Night Live" werkte.

    Sisters lijkt dan ook een beetje een uit de hand gelopen grap van enkele medewerkers van "SNL". Naast Pell zijn immers ook Fey en Poehler bekend geworden door het zaterdagse laatavondprogramma en ze hebben ook enkele van hun voormalige collega’s in bijrollen in de film gesmokkeld, zoals Maya Rudolph, Rachel Dratch of Chris Parnell. Ook scenariste Paula Pell speelt trouwens een excentrieke bijrol.

    Ergens vind ik het jammer dat Tina Fey niet zelf het scenario schreef, dan had de film veel spitser en origineler geweest. Wat mij betreft is het scenario van Mean Girls dat Fey schreef, één van de meest verfrissende scenario’s uit het genre en zelfs nog maar een beetje van Feys inbreng zou deze Sisters naar een veel hoger niveau tillen.

    sisters_2015_blu-ray_pic01.jpgsisters_2015_blu-ray_pic02.jpg

    Voor Sisters speelt Fey enkel de rol van producent en actrice. Dat het samenspel met Amy Poehler zeer natuurlijk oogt, is niet verrassend. De twee kennen elkaar al jaren, zijn ook in het echte leven goede vriendinnen en zijn perfect op elkaar ingespeeld (zo presenteerden ze al meermaals de Oscar ceremonie). In tegenstelling tot in Baby Mama zijn de rollen nu omgedraaid en speelt Fey de losbol en is Poehler het verantwoordelijke personage.

    Regisseur van dienst is Jason Moore die eerder het genietbare Pitch Perfect draaide en daar een beter scenario had om mee te werken. Moores regie is vrij onopvallend en verdwijnt mee in het zinkgat dat het scenario creëert. De bijrollen zijn karikaturaal, bv. de klasgenoot die van zichzelf denkt dat hij ongelooflijk grappig is maar eigenlijk op iedereens zenuwen werkt, de bitch met te weinig zelfvertrouwen, de upper class people die na wat alcohol zwijnen blijken te zijn… Je hoeft niet veel films in het genre te hebben gezien om het rijtje aan te vullen.

    Toch is het niet allemaal kommer en kwel en zitten er toch enkele sterke scènes in de film, zoals Kate en Maura die in de supermarkt de niet uitgenodigde Brinda (Rudolph) tegenkomen wat een leuk verbaal steekspel oplevert, of de verantwoordelijke dochter die haar avontuurlijke moeder op het matje moet roepen. Maar al bij al kan je stellen dat de humor in deze film voorspelbaar en flauw is. Hier is zeker een publiek voor, maar van een film met Tina Fey en Amy Poehler verwacht ik veel meer spitsvondigheid. En dan moet je helaas concluderen dat deze Sisters gewoon een jammerlijke waste of talent is.

    De blu ray van Sisters ligt inmiddels in de winkels. Op het schijfje staan een hoop extra’s waaronder een audiocommentaar, extended en deleted scenes en bloopers. Pijnlijk om te zien is hoe vrijwel alle acteurs een enorm improvisatievermogen hebben en dezelfde scene op verschillende manier uitvoeren. Waste of talent dus.

    rating

    Beoordeling: 2 / 5
    Recensie door op 19 september 2016

     

    *** Sister trailer ***

  • Jessica Chastain wil strengere wapenwet in Miss Sloane

    Pin it!

    De Franse filmstudio EuropaCorp van Luc Besson staat voornamelijk bekend voor zijn harde macho actiefilms, gaande van Taxi, The Transporter tot Taken, maar nu pakken ze de laatste jaren steeds meer uit met heldinnen. Het is begonnen met Zoe Saldana in Colombiana, nadien was er Scarlett Johansson in Lucy, en nu hebben we Jessica Chastain in Miss Sloane (2016). Hoewel het eerder een politieke thriller zal worden dan een actieprent, maar wel degelijk een R-rated film.

    miss_sloane_2016_poster.jpg

    Korte inhoud: Het verhaal volgt de meedogenloze, zeer succesvolle politieke strateeg Elizabeth Sloane (Jessica Chastain). Elizabeth is benaderd om campagne te voeren rondom het debat over wapenbeleid in de Verenigde Staten. Nieuwe wetgeving zou erop toe moeten zien dat er strenger gecontroleerd kan worden op wapenbezit door middel van een antecedentenonderzoek.

    Het onderwerp is bijzonder interessant zeker in het licht van de opkomende verkiezingen in de States, met een Donald Trump die niets wil wijzigen aan het '2nd Amendment', en Hilary Clinten die de wetgeving wil verstrengen. Met alle respect voor Luc Besson, kijk ik eigenlijk wel uit naar deze prent omdat Besson geen participerende rol had in de filmproductie. Hij was geen producer of scenarist, de film zal enkel verspreid worden onder de vleugels van zijn studio. De regie van de film ligt in handen van John Madden (The Dept, Shakespeare in Love) en het script werd geschreven door debuutscenarist Jonathan Perera. Een script die op de BlackList 2015 stond, dus zou het wel de moeite moet zijn.

    In de film zien we ook Gugu Mbatha-Raw (Beyond the Lights), Alison Pill (The Newsroom), Mark Strong (Kingsman: The Secret Service), Jon Lithgow (Love Is Strange) en Michael Stuhlbarg (Boardwalk Empire). Een indrukwekkende cast. Maar Jessica is de highlight van deze film en alle aandacht gaat naar haar.

    De film zal in ieder geval veel stof doen laten opwaaien want Amerika is behoorlijk verdeeld. Veel Amerikanen geloven in het beschermen van hun eigen veiligheid boven de bescherming die ze zouden krijgen van de overheid. Vele hebben zelfs wapen om zich te beschermen van diezelfde overheid, terwijl ze meestal ook voorstander zijn voor een sterker militair apparaat én dus een meer bewapende overheid. Een beetje van een contradictie. De meest logische reden is dat mensen die op het platteland wonen zich moeten kunnen beschermen, gezien de politie vaak uren van ze verwijderd zijn, maar in alle eerlijkheid, is dit maar een fractie van de bevolking. Benieuwd of deze film een evenwichtig wapen-discours zal voeren. Miss Sloane wordt bij ons uitgegeven door Belga Films, maar op dit ogenblik is er nog geen datum. Op 9 december 2016 komt de film uit in de States.

     

    *** Miss Sloane trailer ***

  • X-Men: Apocalypse (2016) ** Blu-ray recensie

    Pin it!

    Volgende week komt X-Men: Apocalypse (2016) uit op DVD en Blu-ray. Van alle Marvel Comics hecht ik het minste belang aan The X-Men saga. Het probleem met de films is dat ze samen over zoveel superkrachten beschikken dat elk conflict eigenlijk vrij simpel opgelost kan worden, en andere X-Men eigenlijk gewoon te beperkt zijn in hun kunnen dat je je afvraagt waarom we hen zoveel aandacht gunnen. Maar hoe dan ook kan je tot op een zekere hoogte genieten van het popcorn geweld, ook al zat er bijzonder veel emotie in deze X-Men: Apocalypse, misschien met een wel fel overladen pathos gehalte. X-Men: Apocalypse is spijtig genoeg geen bijzonder goeie film ondanks het astronomische prijskaartje en het aanwezige acteurstalent.

    x-men_apocalypse_2016_poster001.jpg

    Korte inhoud: Nu de X-Men succesvol het verleden veranderd hebben en een veilige toekomst voor de mutanten hebben bereikt, keert uit de duisternis de eerste mutant terug: Apocalypse. Deze mutant, ook wel En Sabah Nur (Oscar Isaac) genaamd, ziet de hedendaagse mutanten als zwak. De 5000 jaar oude 'supermutant' Apocalypse begint aan zijn queeste de wereld met harde hand zijn wil op te leggen. Het recht van de sterkste is zijn lijfspreuk en geldt voor zowel mens als mutant. Om de dreigende genocide te weerstaan moet een nieuw team X-Men bijeen gebracht worden en moeten zowel professor Xavier (James McAvoy) als zijn vijand Magneto (Michael Fassbender) een kant kiezen. In het Tijdperk van Apocalypse zijn de gebruikelijke helden echter niet per se good guys en kunnen schurken verrassend goede kanten kennen.

    Het is tevens een terugkeer van regisseur Bryan Singer (X-Men, X2, X-Men: Days of Future Past) naar zijn vertrouwde franchise. Singer schreef tevens het verhaal voor deze film met behulp van scenarist Simon Kinberg. En het grote verschil met pakweg The Avengers, is de serieus. Daar waar je geregeld moet lachen bij The Avengers is het hier vooral bittere ernst. Enkel het personage van Peter Maximoff / Quicksilver (Evan Peters) zorgt voor wat comic relief. Maar ook zonder humor is deze 144 minuten lange film wel ontspannend want je krijgt een waaier te zien van boeiende karakters met superkrachten die elk op hun manier een beetje kleur brengen aan dit wereldvernietigend spektakel. Persoonlijk heb ik het zowat gehad met in elkaar stortende gebouwen.

    Deze X-Men mag misschien net iets beter zijn dan Batman v Superman: Dawn of Justice (2016), maar het kon allemaal nog beter indien ze de villain beter hadden uitgewerkt. Oscar Isaac is een geweldige acteur maar hier is hij in zijn acteerwerk beperkt tot het strikte minimum van gelaatsexpressies. Hij speelt als het ware een emotieloze mummie wiens enige megalomane plan de destructie van de wereld is ... how original. Nu ja, het personage heet Apocalypse dus lag dit wel voor de hand. Net zoals bij vele andere X-Men figuren was ik voor geen bal geïnteresseerd in deze villain. Anderzijds kan je niet ontkennen dat er heel wat acteerwerk aanwezig is in deze prent en van bepaalde scènes krijg je echt wel rillingen, zoals wanneer Erik Lehnsherr wordt ontmaskerd in Magneto en hij hiervoor een dure prijs betaalt. Maar ook Game of Thrones actrice Sophie Turner in de rol van Jean Grey is een interessante aanwinst en haar duo met de jonge Scott Summers / Cyclops (Tye Sheridan) werkt wel tot op een zekere hoogte. Daarnaast zien we ook nog de jonge Ororo Munroe / Storm (Alexandra Shipp) en de opstandige en gevallen Angel (Ben Hardy). Ook Olivia Munn deed haar intrede als Psylocke, maar we komen niks te weten van haar personage en moeten het doen met haar sexy pakje en haat Zoolander blikken.

    x-men_apocalypse_2016_pic01.jpgx-men_apocalypse_2016_pic02.jpgx-men_apocalypse_2016_pic03.jpg

    De rol van Raven / Mystique (Jennifer Lawrence) is in vergelijking met X-Men: First Class (2011) en X-Men: Days of Future Past (2014) een stuk teruggeschroefd en ik vond dat helemaal niet erg. Haar verhaal is wat mij betreft al voldoende verteld en ze biedt hier geen enkele meerwaarde. Er zit ook een beetje van een love interest in deze prent tussen Charles Xavier en Moira Mactaggert (Rose Byrne), maar niets om echt over naar huis te schrijven.

    In de film gaan een aantal X-Men Star Wars gaan zien in de bioscoop (de film speelt zich af in de jaren '80), en dan discussiëren ze kort tussen wat nu de beste film is: A New Hope of deze film. Ze komen niet tot een consensus, maar over één ding zijn ze het wel roerend eens, de derde film is altijd de slechtste. En ik ben niet zeker of dit bedoelde humor was naar de film van Brett Ratner (X-Men: The Last Stand) of zelfspot; maar deze derde X-Men prequel is ook daadwerkelijk de slechtste van de drie, zelfs de slechtste van de 6. Het probleem met veel van die comic adaptaties-sequels is dat ze altijd het mantra van bigger-louder-better willen nastreven, ook al is het resultaat vaak allesbehalve 'better'. Het eindigt meestal in een cgi-fest van geen belang, met een onbegrijpelijke inhoud. Maar tevens ook een prent die voor de studio 'too big to fail' is, en bijgevolg lijkt soms of het scenario van geen belang is. Deadpool (2016) is hierop een uitzondering, maar wat was dat ook een véél betere adaptatie.

    x-men_apocalypse_2016_pic04.jpgx-men_apocalypse_2016_pic05.jpgx-men_apocalypse_2016_pic06.jpg

    De grootste verdienste van deze film is zijn cast en dit is eigenlijk op rekening van de First Class regisseur Matthew Vaughn. Veel diepgang zal je niet vinden bij deze personages. Zelfs Wolverine duikt op in een soort van een overbetaalde cameo-rol om een deel van het publiek tevreden te stellen, maar het is hoofdzakelijk huilen met de pet op. Dat de Holocaust dan ook nog eens wordt bijgehaald op een bijzonder goedkope manier, laat zelfs een wrang smaakje achter. Christopher Nolan heeft het niveau van de comic adaptaties naar een hoger niveau getrokken, deze X-Men: Apocalypse zit daar spijtig genoeg een stuk onder.

    x-men_original_triology.jpgx-men_collection.jpgx-men_prequel_trilogy.jpgx-men_wolverine_collection.jpg

    Op 21 september 2016 verschijnt X-Men: Apocalypse op DVD en Blu-ray (3D), weliswaar zonder audio commentaar van de regisseur, maar wel met making of filmpjes, extended en deleted scenes, bloopers en nog heel wat meer. Voor de fans van de X-Men zijn er zelfs verschillende boxsets verschenen. X-Men Collection laat je het epische spektakel van de X-Men volledig opnieuw ervaren met alle 6 blockbusters in één box. Fan van de laatste X-Men films, maar het begin gemist? Ontdek dan nu de eerste trilogie met supersterren als Hugh Jackman, Halle Berry, Patrick Stewart en Ian McKellen. Toch meer honger naar de echte oorsprong van je favoriete X-Men? Dan is de X-Men Prequel Trilogy misschien uw ding. Blijft Hugh Jackman je all time favoriet? Zet dan zeker de Wolverine Collection op je verlanglijstje.

    rating

    Beoordeling: 2 / 5
    Recensie door op 17 mei 2016

     

    *** X-Men: Apocalypse trailer #2 ***

  • Blair Witch (2016) **½ recensie

    Pin it!

    Found footage films zijn dood voor mij. En dat toch al een tijdje. Toch was ik hoopvol naar de opkomende Blair Witch (2016) van Adam Wingard (The Guest), naar een script van Simon Barrett (The Guest), en dat na de vrij geslaagde trailer. Maar het script is een copy-paste van de eerste film, met iets meer digitaal geschud en drone shots, maar echt scary vond ik het niet ... zelfs bij momenten wat irritant.

    blair_witch_2016_poster2.jpg

    Korte inhoud: Het verhaal volgt een groep studenten die besluit te gaan kamperen in de bossen. James (James Allen McCune) denkt dat zijn vermiste zuster Heather nog steeds in leven is en hij kan zijn vrieden - Peter (Brandon Scott), Ashley (Corbin Reid) en Lisa (Callie Hernandez) overtuigen om de trip te maken naar Burkitsville. Ze passeren eerst nog langs het huis van Lane (Wes Robinson) en Talia (Valorie Curry) die alles weten over de legende van The Blair Witch en vervoegen uiteindelijk de crew. Wanneer ze zich in het bos bevinden, realiseren ze zich dat ze niet alleen zijn. Er zit namelijk een duister gevaar verscholen in de bossen...

    De buzz was groot (zeker na ComCon met de vele lovende kritieken) en ik ging in de zaal met bepaalde verwachtingen. Niet noodzakelijk torenhoge verwachtingen, maar toch een hoop dat deze reboot/sequel de formule nieuw leven zou inblazen. Maar het enige vernieuwende element is dat ze een drone gebruiken. Voor de rest is het slechter gefilmd dan de eerste film. The Blair Witch Project (1999) had een mengeling tussen video (kleur beelden) en 16 mm pellicule (zwart wit beelden), in deze prent is alles digitaal. Het grootste probleem is dat alles artificieel hard werd geschud om spanning op te wekken, en soms zit je minuten lang naar een wazig beeld te staren en wordt je misselijk van de shaky cam. En dat is meteen het probleem van de found footage. Een ander probleem van het genre naast de vreselijke fotografie, is dat er een motivatie moet zijn om te filmen. En hier hebben de makers op het vernuftige idee gekomen om iedereen een kleine spy-camera te geven die boven hun oor hangt. Maar uiteraard moet je af en toe variatie brengen met camera's en dan heb je soms echt wel belachelijke scènes waar een personage door een tunnel moeten kruipen en toch nog de camera kunnen werpen zodat het nog een perfect beeld kan maken. Bepaalde shots voelen ook niet spontaan aan maar voelen echt wel in scène gezet. Is dit een fout van de acteurs of de regisseur? Volgens mij is het wel een beetje de fout van beiden. Maar de scenarist blijft ook niet buiten schot. Het script is lui, kopieert net iets teveel van de eerste film en er zitten ook rare toestanden in. Iedereen zou uitgerust zijn met gps, kwestie van alles hedendaags te maken, maar niemand lijkt de gps echt te gebruiken om vermiste leden terug te vinden.

    De makers hebben de intentie om te vernieuwen, maar deze Blair Witch krijgt van mij een NUL voor originaliteit. Dus ik weet niet aan welke drug deze fans in ComicCon hadden gesnoven, maar dit was echt geen goede film. Je zou denken dat als deze jongeren zo voorbereid zijn, waarom ze dan dezelfde domme fouten maken, te beginnen om eventjes meters ver van het kamp alleen hout te gaan sprokkelen voor het kampvuur. Er zitten ook heel bizarre scènes in zoals deze met Ashley die haar voet bezeert terwijl ze een rivier oversteekt ***spoiler*** later blijkt dat haar voet ontstoken is en nadien dat er zelf een beest is ingekropen. Dat was even een belachelijke Blair Witch / Evil Dead cross over. Hoe dat beestje door de schoen is gekropen is mij een mysterie. Er zit ook een scene in waarin een houten pop wordt gebroken en dit uiteindelijk een uitwerking heeft op één van de karakters die letterijk in twee breekt. Hiermee zijn we terecht gekomen in een ander soort prent, en hiermee nemen ze dan afstand van de originele film, maar het komt behoorlijk gimmicky over en allesbehalve schrikwekkend ***end spoiler***.

    blair_witch_2016_pic01.jpgblair_witch_2016_pic02.jpgblair_witch_2016_pic03.jpg

    Het meeste drama wordt gecreëerd door de toevoeging van Lane en Talia aan de groep. Er ontstaat zelfs iets van een klasse conflict en als kijker weet je niet meteen of zij te betrouwen zijn of ook net zoals hen slachtoffer zijn. Toch is er wat verwarring wanneer *** spoiler*** een van de groep een bol jute touw in de rugzak van Lane vindt, dezelfde touw dat gebruikt werd om de houten figuurtjes te maken die rond het kamp werd gevonden en waardoor ze uiteindelijk zijn gevlucht. Maar er is op geen enkel moment een logische verklaring of motivatie voor deze daad. En op het einde van de rit overleven de twee voorspelbare leden van de groep en zij ontdekken uiteindelijk het huis. En wat ze daar aantreffen is ... een muur. I am not even kidding. *** end spoiler***

    Mijn grootste ergernis met deze horror is dat de Blair Witch helemaal niet scary is. In de eerste film zagen we niks van de heks, maar de sfeer, de geluiden was echt scary en je voelde haar aanwezigheid, hier doen ze net hetzelfde en de formule werkt niet meer. Het deed me wat denken aan Paranormal Activity 2 waarin ze de formule wilden herhalen maar er was niks meer scary aan omdat je wist wat er zou komen. The Thing (1982) is één van mijn favoriete horrorfilms, maar de reden waarom de reboot zo slecht was is omdat het eigenlijk niets nieuws aanbracht en ruste op effecten die werkten uit de originele prent. De film is wel beter dan die andere sequel Book of Shadows: Blair Witch 2 (2000), maar ik had veel meer verwacht en vond dat ze dit project maar in het bos hadden moeten laten, tezamen met de found footage. Blair Witch komt volgende week 21 september 2016 in de bioscoop.

    rating

    Beoordeling: 2,5 / 5
    Recensie door op 14 september 2016

    ***Related Post***
    23/07/2016: The Woods was eigenlijk een Blair Witch reboot!

     

    *** Blair Witch trailer ***

  • The Disappointments Room met Kate Beckinsale

    Pin it!

    Je ziet ze niet vaak opduiken in een film, maar als Kate Beckinsale van de partij is heb je meestal wel te maken met een onderhoudende prent. Kate is een talentvolle actrice, spijtig genoeg heeft ze de verkeerde regisseur aan de haak geslagen en zijn de Underworld films het enige waarvoor ze echt bekend is. Binnenkort duikt de brunette op als blondine in de psychologische thriller The Disappointments Room (2016).

    Kate Beckinsale,The Disappointments Room,Lucas Till,DJ Caruso,Wentworth Miller,stoker,relativity media

    Korte inhoud: Dana (Kate Beckinsale) en Ben (Lucas Till) nemen hun intrek in een droomhuis. Het gaat om een oud landhuis met een geheime kamer in de zolder. Als de nieuwe bewoners de sleutel van deze ruimte vinden en een kijkje gaan nemen, vinden er in en om het huis griezelige en onverklaarbare gebeurtenissen plaats.

    Is The Disappointments Room gebaseerd op aan waar gebeurd verhaal? Who knows? De term 'disappointments room' werd wel gebruikt om een zolderkamertje te benoemen waar een kind werd gestoken met een zware fysieke of mentale handicap. Het zou dus wel kunnen dat één van die verhalen aan de basis lag voor deze film. Maar iik zou 'based on a true story' bij deze niet al te letterlijk nemen. Tegenwoordig is dat ook al een marketingtruuk geworden.

    De film werd geregisseerd door D.J. Caruso, een regisseur met ervaring die toch al een aantal niet-onaardige thrillers op zijn naam heeft staan (Disturbia, Eagle Eye). Het meest opmerkelijke is wel dat het script werd geschreven door Prison Break acteur Wentworth Miller, zijn tweede script na het geweldige Stoker (2013). Ik ben dus eigenlijk wel heel benieuwd naar deze film.

    De film is van Relativity Media, de filmstudio die op 30 juli 2015 failliet ging. Bijgevolg zaten alle lopende producties met de handen in de haren, en liep er heel wat vertraging op. Ook deze film werd getroffen door het faillissement en zou pas in een klein aantal bioscoopzalen uitgebracht worden. Kans zit er dus in dat deze film nooit in België zal uitkomen.

     

    *** The Disappointments Room trailer ***