• Fox heeft Murder on the Orient Express vermoord

    Pin it!

    Drie maand geleden hadden we al een eerste trailer, nu is er de veel betere tweede trailer van Murder on the Orient Express (2017), de nieuwe film van Kenneth Branagh, met een karrenvracht aan bekende koppen. De film had al maanden gelden moeten uitkomen maar Fox heeft de releasedatum voor haar eigen film een stamp gegeven tot in november.

    murder_on_the_orient_express_2017_poster.jpg

    Korte inhoud: Wat begint als een extravagante treinreis door Europa mondt uit in één van de meest stijlvolle, spannende en aangrijpende mysteries ooit verteld. Dit is het verhaal van dertien reizigers op een trein, waar iedereen een verdachte is. In een race tegen de klok moet één man de puzzel zien op te lossen vooraleer de moordenaar opnieuw toeslaat.

    Waarom in hemelsnaam een releasedatum in november? Ik heb geen idee. Het lijkt er wel op dat Fox bezig is met een zelfmoordmissie want het zal in directe concurrentie staan met films als Thor Ragnarok, Bad Moms Christmas, Justice League en zal gereleased worden op de zelfde dag als Daddy’s Home 2 (2017), een film die bijzonder veel kans maakt om de box-office te veroveren. Het zal denk ik 'Murder OF the Orient Express' gaan worden. Begin december zag er verlaten uit qua films! Waarom ze deze prent niet hebben verschoven tot die periode blijft voor mij één groot mysterie.

    Deze trailer vind ik zelf één van de betere trailer van 2017, ook al gaat de trein wel heel snel naar het einde toe. Iedereen kent het verhaal dus ik vermoed dat Kenneth zoiets had van, laten we vooral teasen, en een paar climax scènes tonen. Dit zijn tevens het soort films die behoorlijk spoiler gevoelig zijn. En met het zien van de ze trailer weten we nu misschien al iets teveel. De muziek in de trailer is deze van Imagine Dragons - Believer.

    In deze prent krijgen we een mengeling van een oudere generatie en een aantal nieuwkomers, zoals Michelle Pfeiffer, Daisy Ridley, Penélope Cruz, Willem Dafoe, Judi Dench, Marwan Kenzari, Josh Gad en Lucy Boynton. De enige acteur die ik eigenlijk niet wou zien is de regisseur van de film Kenneth Branagh. Ik hou enorm van zijn films, maar als acteur heb ik er meestal wel moeite mee. En wat is er met die Russische moustache die zelfs niet dezelfde kleurtint heeft als zijn haar?! Murder on the Orient Express zou bij ons moeten uitkomen op 8 november 2017.

     

    *** Murder on the Orient Express trailer ***

  • American Gods (2017-) **** Blu-ray recensie

    Pin it!

    Het succes van "Game of Thrones" heeft ervoor gezorgd dat film- en televisiemakers hun hand niet langer omdraaien om een onverfilmd geacht magnum opus van een auteur toch op het scherm te krijgen. Ook het exuberante "American Gods" (2017) is gebaseerd op zo’n literair meesterwerk waarvan het onmogelijk werd geacht om het op een coherente manier naar het scherm te transformeren. Maar in de handen van creatievelingen Bryan Fuller en Michael Green levert het fantastische bronmateriaal van Neil Gaiman een visueel pareltje op dat je niet snel zal vergeten.

    american_gods_season_1_blu-ray.png

    Korte inhoud: Shadow Moon (Ricky Whittle) wordt na drie jaar in de gevangenis vrij gelaten. Drie dagen eerder dan gepland, want zijn vrouw Laura (Emily Browning) is bij een verkeersongeluk om het leven gekomen en zo krijgt Shadow de kans om naar de begrafenis te gaan. Hij is nog maar pas uit de gevangenis of Shadow komt de enigmatische Mr. Wednesday (Ian McShane) tegen. Mr. Wednesday recruiteert Shadow Moon als zijn persoonlijke bodyguard en samen gaan ze op zoek naar Mr. Wednesdays oude vrienden die hij wil aanmanen om hem te helpen in zijn persoonlijke strijd.

    Veel meer verhaal heb je niet nodig want "American Gods" is een serie die je moet zíen, ondergaan en beleven. Het is een van de eerste paradepaardjes van streamingsdienst Prime Video dat in handen is van Amazon. Naar verluidt betaalden Amazon en partner Starz Network 60 miljoen dollar om het boek van Neil Gaiman uit 2001 te mogen verfilmen. Met de in totaal 8 afleveringen komt de kostprijs van 7,5 miljoen dollar per aflevering akelig dicht bij de 10 miljoen dollar van "Game of Thrones". Om maar te zeggen dat er veel geld is ingezet op de productie van "American Gods".

    Auteur Neil Gaiman, van wie eerder o.a. Coraline en Stardust verfilmd werden, schreef het boek dus in 2001, het idee rijpte toen hij op de luchthaven van Reykjavik wachtte op zijn vlucht. In "American Gods" stelt Gaiman dat goden en mythologische wezens bestaan omdat mensen in hen geloven. Mensen die vanuit alle hoeken van de wereld naar de Verenigde Staten emigreerden, brachten hun eigen goden en spiritualiteit mee naar het beloofde land. Gaiman combineert elementen uit de Noorse, Egyptische, Afrikaanse, Hindoeïstische of Germaanse geschiedenis en brengt hen allemaal tesamen in het hedendaagse Amerika.

    Daarnaast creëert Gaiman ook een paar nieuwe goden die model staan voor de veranderingen in de moderne maatschappij. Zo is Technical Boy (Bruce Langley) de god van computers en internet. Hij wordt voorgesteld als een eigenwijze puber, een snotneus die nog alles moet leren. Ook Media is een nieuwe god, en meer bepaald de god van televisie. Media wordt zalig neergezet door Gillian Anderson die zich met zichtbaar plezier mag verkleden als o.a. Lucy uit "I Love Lucy", David Bowie of Marilyn Monroe. Het is een memorabele bijrol van Gillian Anderson.

    De stoere Ricky Whittle is uitstekend gecast als protagonist Shadow Moon die 8 afleveringen lang niet lijkt te beseffen wat hem overkomt. Maar het is vooral Ian McShane die eruit springt als de oude god Mr. Wednesday. Wednesday komt Whittle tegen en sleurt hem mee op een avontuur die hen o.a. brengt bij Peter Stormare, Crispin Glover, Pablo Schreiber en Kristin Chenoweth.

    Het boek van Gaiman werd onder handen genomen door Bryan Fuller en Michael Green. Fuller is de bedenker van "Pushing Daisies" waarin doden weer levend worden en hij schreef ook de serie "Hannibal". Green was dan weer betrokken bij de series "Smalville" en "Heroes" waarin er kwistig met superkrachten wordt gezwaaid. Verwacht bij deze creatievelingen dus geen rechtlijnige of realistische serie, maar eerder een visueel prachtige trip die met geen ander vergelijkbaar is.

    american_gods_season_1_blu-ray_pic01.jpgamerican_gods_season_1_blu-ray_pic03.jpgamerican_gods_season_1_blu-ray_pic02.jpg
    © FreMantleMedia North America, Inc.All Rights Reserved.

    Elke aflevering van "American Gods" begint met een ongeveer tien minuten durende scène waarin we leren over de goden die naar Amerika komen. In deze scènes zien we o.a. hoe de oude god Bilquis (Yetide Badaki) haar sekspartners versmacht of hoe de Afrikaanse god Anansi (Orlando Jones) in een slavenschip de oversteek maakt naar de V.S. Grafisch ziet het er allemaal adembenemend uit, maar ik kan me voorstellen dat deze beelden – en eigenlijk deze serie in zijn totaliteit – niet voor iedereen weggelegd is.

    Wie houdt van rechtlijnige verhalen met een duidelijk einddoel, zal tijdens het kijken van "American Gods" meermaals de wenkbrauwen fronsen. Deze serie is als een rivier die zich vertakt in ontelbare kleinere riviertjes die steeds verder afleiden van de grote rivier. Soms weet je niet meer waar je je bevindt in het grote verhaal. En dat is een puntje waar "American Gods" voor moet oppassen in het tweede seizoen: dat stijl niet helemaal de overhand haalt op inhoud. Maar dit eerste seizoen is sowieso smullen!

    De blu-ray van "American Gods" ligt inmiddels in de winkelrekken. Op de vier schijfjes vind je o.m. interviews met de crew en cast, features over oude en nieuwe goden, het boek vs de serie en een interview met auteur Neil Gaiman. Interessant is ook het Comic-Con panel uit 2016 waarin schrijvers en cast discussiëren over de serie waarvan in San Diego de eerste beelden werden vertoond.

    rating

    Beoordeling: 4 / 5
    Recensie door op 22 september 2017

     

    *** American Gods trailer ***

  • WRC 7 brengt een levensechte rally wereld

    Pin it!

    Een paar dagen geleden konden de race fans zich verheugen met de release van WRC 7, de officiële game van het 2017 FIA World Rally Championship (WRC). Het game werd ontwikkeld door de Franse studio Kylotonn, die misschien niet meteen de meest sexy games uitbrengen. Ik had een tijd geleden WRC 5 gespeeld en vond dit één van de slechtste racegames die er op de markt was. Maar gelukkig hebben ze in tussentijd veel updates uitgevoerd en de filosofie lijkt een zo realistisch mogelijk resultaat uit te werken.

    wrc_ps4.jpg

    En het resultaat mag er zijn. De graphics zijn stukken beter en we krijgen 13 natuurgetrouwe parcours verspreid over vijftien landen en vier continenten, waaronder Monte-Carlo, Zweden, Mexico, Corsica, Argentinië, Portugal, Italië, Polen, Finland, Duitsland, Spanje, Groot-Brittannië en Australië. Ook het besturingssysteem heeft een facelift gekregen. Als je eens wil meemaken hoe het voelt om eens aan een dergelijke rally race mee te nemen, dat in dit game voor u bedoelt. Het ziet er in ieder geval naar uit dat de makers hebben geleerd uit de ervaringen van vorige edities en de game elke keer meer fine tunen. De voertuigen zijn krachtiger en meer aerodynamisch en verbeterde handling, met een agressieve look die zowel de competitie als de game nóg aangrijpender maakt.

    De meest opvallende updates is de design van de parcours die er buitengewoon realistisch uitzien. Ook een split-screen multiplayer, voor een intense, head-to-head race-ervaring met vrienden werd mogelijk gemaakt. Ik ben zelf geen autokenner, maar de manier hoe de wagen beweegt over asfalt, aardewegen, of natte, besneeuwde of modder wegen is een stuk meer waarheidsgetrouw dan wanneer je een voertuig gebruikt in games als Just Cause of GTA. Het is dan ook niet verwonderlijk dat ze werden ontwikkeld in samenwerking met WRC-coureurs en autofabrikanten. En voor deze editie hebben we de officiële wagens van Citroën, Fors, Hyundai en Toyota – krachtiger en agressiever dan ooit, met een totaal van 55 crews. Er zijn ook wekelijkse uitdagingen die parallel lopen aan de eSports mode, om de community actief te houden en steeds meer spelers te trekken.

    Bij een game als FIFA ken je al snel de voetballers en weet je ook meteen waar hun sterktes liggen. In dit game heb je ook bestaande rally piloten, maar zelf ken ik er geen enkele van. Toch voel je dat de makers een game hebben ontworpen die dicht bij de wereld aanleunt van de liefhebbers van deze sport. Je kunt in carreer-mode je weg gaan opbouwen als rally piloot, en zo ook betere contracten kunnen verzilveren. Voor een leek zal het in het begin wel wat wennen zijn, want bij een bocht moet je soms volledig op de rem gaan staan wil je niet ergens in een gracht eindigen. Het is tevens ook geen Need For Speed waar je met je wagen in downtown Las Vages kunt racen. Nope, dit zijn echte parcours, meestal op landelijke wegen, met af en toe een meute fans.

    wrc_ps4_pic02.jpgwrc_ps4_pic01.jpgwrc_ps4_pic03.jpg
    © Bigben en Kylotonn

    Kortom, tippen aan de DiRT games kan het nog niet, ook al zijn ze niet veraf. De visuele- en geluidseffecten zijn bijzonder knap, ook al zal je niet veel tijd hebben tijdens het racen om ervan te genieten, want om een goede tijd te halen moet je snel zijn en de vele bochten goed inschatten, want voor je het weet ga je het veld in en verlies je kostbare tijd. Het aanbod van auto's is echter beperkt tot Junior WRC, WRC 2 en de koningsklasse WRC waarin je rijdt in een Toyota Yaris WRC, Hyundai i20 Coupé WRC, Ford Fiesta WRC en de Citroën C3 WRC. Heel veel keuze is er daarom spijtig genoeg niet. Ben je fan van het World Rally Championship? Dan mag deze game absoluut niet in je collectie ontbreken.

    rating

    Beoordeling: 3,5 / 5
    Recensie door op 21 september 2017

     

    *** WRC 7 trailer ***

    Categories: Games 1 comment
  • Eerste Tomb Raider trailer overtuigt niet helemaal

    Pin it!

    Hoeveel sterke vrouwen kan Hollywood verdragen? Na Wonder Woman (2017) en Atomic Blonde (2017) is er een nieuwe actieheldin in aantocht. Tomb Raider (2018) zou de vloek rond game-adaptaties moeten kunnen doorbreken, zeker met de casting van de Zweedse Oscar-winnares Alicia Vikander. Spijtig genoeg kan de trailer mij niet echt overtuigen.

    tomb_raider_2018_poster.jpg

    Korte inhoud: Het is inmiddels zeven jaar geleden dat de vader en excentrieke avonturier van de 21-jarige Lara (Alicia Vikander) verdwenen is. In plaats van het bedrijf van haar vader over te nemen, werkt ze als fietskoerier in de chaotische straten van Londen terwijl ze collegelessen volgt. Gezet om haar eigen pad te smeden en tegen de wil van haar vader, wordt ze uiteindelijk geïnspireerd om de verdwijning te onderzoeken en reist ze naar zijn laatst bekende locatie: een fabelachtig graf op een mythisch eiland ergens voor de kust van Japan. Maar haar missie zal niet makkelijk zijn en het bereiken van het eiland zal zeer verraderlijk zijn. En de inzet lijkt alleen maar hoger te worden.

    In de regisseursstoel zien we de Noorse regisseur Roar Uthaug, die indruk maakte met zijn actie drama The Wave (2015), en hier zijn eerste Hollywood film inblikt. Het scenario werd geschreven door Geneva Robertson-Dworet, die een beetje ervaring heeft en ondertussen het script aan het schrijven is van Sherlock Holmes 3 (2018) en de game-adaptatie Dungeons & Dragons (2018).

    James Cameron had eerder zijn kritiek geuit op de ‘new wave’ van heldinnen die vooral gecast zouden zijn omwille van hun looks en minder op de sterkte van hun karakters (duidelijk verwijzend naar Wonder Woman). Maar dit slaat uiteraard nergens op en misschien moet Cameron maar eens werk maken van zijn Avatar films in plaats van aan de zijlijn de filmcriticus uit te hangen. Halle Berry is een beeldschone vrouw maar Catwoman (2004) werd een gigantische flop … omdat de film op de ballen trok. Anderzijds was zijn commentaar ook niet lief voor actrice Linda Hamilton die verre van een lelijke actrice is. Speelde zij trouwens niet in een Beauty and the Beast serie genaamd Once Upon a Time (1987-1990). On a side note, volgens Variety zou Linda trouwens terugkomen voor een Terminator film, en dat na het bericht dat die andere sterke vrouw Jamie Lee Curtis terugkeert naar de Halloween (2018) franchise. Een soort Halloween H20: 20 Years Later (1998), maar dan Halloween H40: 40 Years Later.

    Alicia ziet er in ieder geval geweldig uit als Lara Croft. Ze is misschien iets tenger gebouwd, ook al ziet ze er behoorlijk atletisch uit. Misschien niet van die orde als een Charlize Theron of een Gal Gadot, ook al verwacht je wel dat ze een pak intelligenter is. Wat er ook anders is ten opzichte van de vorige edities … zijn de boobies. Van de D-cup van Angelina Jolie zijn we naar een B-cup afgedaald. Wat ook anders is, zijn de pistolen die vast zitten rond de dijen en waarmee Lara vaak haar tegenstanders in flarden schiet. Hier hebben we blijkbaar een terugkeer van de pijl en boog. Het ziet er vrij cool uit maar is ook behoorlijk nutteloos wanneer tegenstanders beschikken over conventionele wapens. Hawkeye in Avengers ziet er ook leuk uit, maar soms vraag je je af wat zijn wezenlijk nut is in het team van deze superhelden. Enkel op het einde van de trailer haalt Lara haar twee pistolen boven, maar het valt nog af te wachten of dit een tease is, of dat ze deze daadwerkelijk zal gebruiken.

    Voor de rest ziet alles er heel conventioneel uit en heb je niets in deze trailer die je echt warm maakt om de film te gaan zien. Ook de muziek klinkt buitengewoon goedkoop en de dialogen in de trailer komen wat plattekes over. Er is tevens ook iets met de té lange nek van Alicia in de poster, maar ik laat uzelf oordelen met deze vergelijking. Laat weten in de commentaren wat jullie hiervan denken. Tomb Raider moet uitkomen op 14 maart van 2018.

     

    *** Tomb Raider trailer ***

  • 5 redenen waarom Mother! flopt aan de box-office

    Pin it!

    Zoals verwacht gaat It (2017) zijn weg verder om de meest succesvolle horrorfilm ooit te worden met 60 miljoen dollar tijdens zijn tweede weekend in de States. Dat was zowat het meest optimistische bedrag die de studio had verwacht in het eerste weekend. Ondertussen staat de teller op 372 miljoen dollar wereldwijd en de film moet nog uitkomen in China. En zoals verwacht zou Mother! (2017) hier ook gaan onder lijden. Paramount is ondertussen in het vuur gesprongen met een tirade dan Mother! eigenlijk datgene is waar het publiek om smeekt, en sleurde Netflix er ook nog eens bij.

    mother_box_office_flop.jpg
    © 2017 Sony Pictures Releasing Belgium

    Toch had NIEMAND verwacht dat de film in zijn openingsweekend in de States slechts 7,5 miljoen dollar zou opbrengen, en dat met een brede release en hetzelfde productiebudget als It (+/- 35 miljoen dollar – te weinig voor een It remake en teveel voor een arthouse film). Met die 7 miljoen kunnen ze de 15 miljoen dollar vergoeding van Jennifer Lawrence nog niet eens betalen. Het zullen spannende tijden worden voor Paramount die na de teleurstellende Ghost in the Shell (2017) remake en de flauwe ontvangst van Transformers: The Last Knight, gehoopt hadden op een horror hit. Tevens, hecht niet al teveel geloof in hun opgestelde budget van 35 miljoen dollar. Deze film heeft véél meer gekost. (naast de 15 miljoen dollar voor Jennifer reken je nog eens 3-5 miljoen voor Ed Harris en Michelle Pfeiffer elk, nog eens 5 tot 7 miljoen voor Bardem en Aronofsky elk, en dan heb je nog de effectieve productiekosten niet gerekend)

     

    5 redenen waarom Mother! flopt

     

    1. Verkeerde marketing strategie

    Een prachtig voorbeeld van hoe een marketing-campagne een box-office in negatieve zin kan beïnvloeden heb je hier. De film werd omschreven als een horrorfilm die vergelijkbaar was met een soort Rosemary's Baby (1968). In deze peperdure media-campagne (+ 60 miljoen dollar) werden zelfs parallellen gelegd met de horror It in de zin dat je naast deze horrorfilm nogmaals kon schrikken met deze prent. Eigenlijk is Mother! allesbehalve een mainstream horrorfilm, en dit op deze manier willen verkopen is krankzinnig. Dit was een gitzwarte Darren Aronofsky komedie/psychologische thriller, volgepakt met Bijbelse en cinematografische referenties, bestemd voor een select publiek van filmliefhebbers. Ook de bizarre getekende filmposters lieten vermoeden dat het dan toch geen mainstream horror was. Hetzelfde lot onderging Killing Them Softley (2012) die verkocht werd als een Goodfellas.

    2. Het publiek gelooft Rotten Tomatoes niet langer

    Wanneer de eerste bezoekers met hun verwachtingspatroon van Rosemary’s Baby deze film gingen zien was de mond-aan-mond reclame vernietigend. Mother! kreeg in het prille begin hoge cijfers op Rotten Tomaties met scores rond de 88%. Een schril contrast met wat het publiek vond, want zij scoorden de film op nauwelijks 42%. Ondertussen is de critic rating ook in vrije val, want deze is gedaald naar 68%. Op CinemaScore kreeg de film zelfs een F-score, iets wat je enkel maar krijgt bij barslechte B-films.

    3. Aronofsky is Nolan niet

    Wanneer Nolan de montage van Batman Begins (2005) had afgewerkt, moeten velen gedacht hebben dat hij waarschijnlijk gek moest zijn geweest. Dit was een mengeling tussen een comic book adaptatie en een psychologisch drama verwikkelend in een ingewikkelde vertelstructuur. En het resultaat was uiteindelijk een mega-succes, want de man wist dat hij zijn publiek niet moest onderschatten. Ditzelfde zou je kunnen zeggen van Aronofsky, met dit verschil dat Nolan één van de beste verhalenverteller is en Aronofsky zelden een goed idee kan uitwerken. En last but not least, de twee regisseurs zweren bij filmpellicule, wat daarom geen slechte zaak is, maar daar waar Nolan haarscherpe 65 mm pellicule gebruikt, zien we dat Aronofsky zich beter voelt bij 16mm. Het verschil is dat je met 16mm een grauwer en korrelig beeld krijgt. En in een wereld waar alles haarscherp in beeld wordt gebracht zullen heel wat potentiële bezoekers gedacht hebben dat dit een low budget arthouse film moet zijn.

    4. De tanende populariteit van J-Law

    Jennifer was gigantisch populair na de Hunger Games en overtuigde met films als Silver Linings Playbook (2012) en American Hustle (2013). Maar de laatste jaren gaat het een beetje bergaf voor de actrice. De laatste 2 Hunger Game films (Mockingjay - Part 1 en Mockingjay - Part 2) waren toch wel wat van een teleurstelling, haar film Joy (2015) en Passengers (2016) waren pijnlijke flops en X-Men: Apocalypse (2016) was ronduit slecht. Hopelijk kan Red Sparrow (2018) het zinkende schip alsnog redden.

    5. De Jennifer Lawrence boycott

    Kijk, dit is mogelijks de 5de reden ook al denk ik dat de impact minimaal moet zijn geweest. Toch was er een boycott nadat de actrice in aanvaring kwam met de Amerikaanse Alt-Right beweging. Een compleet van de pot gerukte stelling van conservatief Amerika die massaal op Twitter is gevlogen na een interview op Channel 4 waar ze het ondermeer had over de klimaatopwarming en de resulterende rampen, het taalgebruik van heel wat Amerikanen en Donald Trump van wie ze niets moest weten. Op Twitter hadden er ervan gemaakt dat Jennifer had gezegd dat Trump de oorzaak was van de orkaanrampen. En toen Jennifer opdook op een Vogue cover aan het vrijheidsstandbeeld in een periode waarin CNN in de clash ging met het Witte Huis (Video). Acteurs blijven best politiek neutraal, want in veel gevallen keert deze boemerang terug in hun gezicht.

     

    *** Mother! trailer ***

  • Bleed For This (2016) ***½ Blu-ray recensie

    Pin it!

    Hebben jullie al gehoord van Vinny Pazienza? Mocht dat niet het geval zijn, dan is hier Bleed For This (2016) met het toch wel opmerkelijke verhaal van een bokster die na een nekbreuk te horen kreeg van de dokters dat het niet zeker was of hij ooit nog zou kunnen lopen. Vinny wou zelf zo snel mogelijk opnieuw in de ring. De film komt deze week uit op DVD en Blu-ray.

    bleed_for_this_2017_poster.jpg

    Korte inhoud: Film over het leven van bokslegende Vinny Pazienza (Miles Teller). In 1991 wordt Pazienza in een klap beroemd als hij de ongeslagen kampioen Gilbert Dale verslaat. Wanneer hij vervolgens betrokken raakt bij een auto-ongeluk en mogelijk nooit meer zal kunnen lopen, lijkt zijn carrière van korte duur. Met behulp van een befaamde trainer, Kevin Rooney (Aaron Eckhart) genaamd, maakt de bokser zijn comeback.

    De vertolkingen in deze low budget film zorgen ervoor dat je nooit het gevoel hebt dat deze prent werd gemaakt met 6 miljoen dollar in een recordtijd van 24 dagen. De vader en moeder van Vinny worden vertolkt door Katey Sagal en Ciarán Hinds. De bokspromotor Lou Duva wordt dan weer gespeeld door Ted Levine. Aaron Eckhart zou 20 kilo hebben bijgekomen voor de rol en ook Miles Teller ging serieus gaan bodybuilden. Hij kreeg zelfs training van Darrell Foster, die aan de carrière heeft gewerkt van Sugar Ray Leonard en Muhammad Ali.

    De regie van de film werd verzorgd door Ben Younger die na 7 jaar terug is gekeerd achter de camera en met succes zou ik zeggen, want de film is een sterk drama. Het volgt uiteraard alle parameters van wat we van een boksfilm gewend zijn (verhouding tussen bokser en trainer, de onconventionele training, de drama naast de ring,..) alsook de structuur (het succes - de val - de training - de terugkeer). Wat deze film anders maakt dan de doorsnee boksfilm is dat het (1) gebaseerd is op waar gebeurde feiten (2) het toch wel een merkwaardig verhaal is. Bovenal is Miles Teller één van de beste acteurs van zijn generatie. En zeggen dat het voor hem allemaal is begonnen met een bijrol in die miserabele Footloose (2011) remake.

    bleed_for_this_2017_pic01.jpgbleed_for_this_2017_pic02.jpgbleed_for_this_2017_pic03.jpg
    © Sony Pictures Home Entertainment. All Rights Reserved.

    Er is een wat vervelend middenstuk in het verhaal, iets wat typisch is voor dergelijke sportfilms, maar ik ben hoe dan ook tevreden dat de makers hebben vermeden om uit te pakken met goedkoop sentimentalisme. De film is minder deprimerend dan Southpaw (2015) en veel minder dan Rocky. Ja het is allemaal wat voorspelbaar, maar nog eens, dit is een film gebaseerd op waar gebeurde feiten. De film duurt 117 en vliegt voorbij en na de film had ik wel het gevoel niet alle facetten van zijn leven te hebben gezien, maar dat zou allemaal misschien net iets te lang duren. De bokser heeft wel 60 gevechten op zijn naam (met 50 overwinningen), en je zou denken dat er nog meer verhaal is dan datgene wat we hebben gezien.

    Op de Blu-ray van Bleed For This , die verkrijgbaar is vanaf 20 september 2017, staan maar liefst 7 verwijderde scènes, ùaar spijtig genoeg geen audio-commentaar van de regisseur.

    rating

    Beoordeling: 3,5 / 5
    Recensie door op 18 september 2017

     

    *** Bleed for This trailer ***