• Spike Jonze pakt uit met indrukwekkende spot voor Kenzo World

    Pin it!

    Als we denken aan parfum campagnes, hebben we meestal een beeld van een bekend model of Hollywood actrice in slo-mo beelden met een prachtige fotografie. Deze clip is exact het tegenovergestelde. Het is heel veelzijdig en anders; het neemt de toeschouwer ook bij verrassing.

    De nieuwe spot is voor het parfummerk Kenzo World. Regisseur Spike Jonze (Her, Being John Malkovich, Where the Wild Things Are) heeft de danser en actrice Margaret Qualley gecast. De spot heet 'My Mutant Brain' en het draagt duidelijk de stempel van de regisseur. We zien een jonge vrouw zich doodvervelen op één of ander opgekleed buffet terwijl iemand een speech afsteekt. Ze kan toch van tafel glippen en éénmaal in de gang wordt ze overmeesterd door een onweerstaanbare drang om te dansen...en wat voor een dans. Het is uiteraard geen gloednieuw concept, en dat hebben we eerder al gezien in videoclips zoals Fatboy Slim - Weapon Of Choice met Christopher Walken, maar ook DJ Snake, Lil Jon - Turn Down for What en avicii levels. En zo zijn er nog ontelbare clips.

    kenzo_spot_pic01.jpgkenzo_spot_pic02.jpgkenzo_spot_pic03.jpg

    De spot isl heerlijk om naar te kijken, ook al is het gedurende minuten niet duidelijk dat het om een parfum commercial gaat. Enkel op het einde zien we het merk. De choreograaf van de spot is Ryan Hueffington, die ook al een aantal clips van Sia heeft verzorgd. Geniet hieronder van het filmpje.

     

    *** Kenzo trailer ***

    Categories: Clip 2 comments
  • White Girl graaft in de gedrogeerde onderbuik van NY tieners

    Pin it!

    Een film om naar uit te kijken is White Girl (2016), het regiedebuut van Elizabeth Wood die tevens het scenario schreef van de film. De film werd genomineerd voor de Grand Jury Price op het Sundance Filmfestival en zou nog wat meer awards in de wacht kunnen slepen. White Girl slaat niet alleen op het hoofdpersonage, maar is tevens slang voor cocaine.

    white girl,elizabeth wood,morgan saylor,india menuez,brian sene marc,whiplash,captain marvel

    Korte inhoud: Leah (Morgan Saylor) is een tweedejaarsstudente in New York waar ze recent naar een nieuw appartement is verhuisd met haar kamergenote Katie (India Menuez). Wanneer Leah de plaatselijke drugsdealer Blue (Brian 'Sene' Marc) in contact brengt met de hoofdredacteur van haar magazine, om cocaïne te verkopen aan plaatselijke clubhoppers, wordt Blue gearresteerd. Leah laat het er echter niet bij zitten en ze is vastberaden om hem vrij te krijgen, ongeacht wat het kost.

    Nu er steeds meer vrouwen achter de camera kruipen krijgen we ook vaker film te zien waar het hoofdpersonage een vrouw is, en in dit geval een jong meisje die niet verlegen is om haar seksleven en ook geen problemen heeft met het occasionele druggebruik. De film is dan ook niet meteen een prent voor +18 jarigen gezien zijn provocatieve content. En je merkt meteen dat de regisseuse ook heel veel van haar eigen leven in de prent heeft gestoken en dat zijn meestal de meest interessante debuutfilms, een beetje zoals Damien Chazelle in Whiplash (2014). Na deze film zou Elizabeth tevens in de running zijn voor de regie van de nieuwe Captain Marvel film.

    Ik hoop alleen dat deze indie-film ook iets wezenlijks nieuws te vertellen heeft, want het is verre van de enige film met jongeren die experimenteren met seks en drugs en nadien een beetje de pedalen verliezen (Requiem for a Dream, The Doom Generation, Less Than Zero, Another Day In Paradise, Candy, Kids, Spring Breakers, ...). Op 2 september 2016 komt White Girl uit in de States en hopelijk nadien bij ons.

     

    *** White Girl trailer ***

  • Samara komt deze keer uit de flatscreen in Rings trailer

    Pin it!

    Niet altijd een goed teken wanneer je met een trailer van een horrorfilm moet beginnen lachen. Wel dat gebeurde bij mij na het zien van de gloednieuwe trailer van Rings (2016). Het is geen sequel gezien de personages uit de eerste films niet terug van de partij zijn, maar wel een prequel over het ontstaan van Samara. Een nieuwe poging om nog maar eens de franchise uit te melken met zo goed als dezelfde recepten. En wanneer je de trailer bekijkt lijkt deze film vel een crossover te willen maken met Final Destinations (2000).

    f javier gutiérrez,blair witch,the ring,rings,final destinations,alex roe,matilda anna ingrid lutz,vincent donofrio

    Korte inhoud: Deze film gaat over het ontstaan van Samara en haar afschuwelijke schrikbewind en vindt plaats voor de creatie van de anonieme videoband die de hoofdpersonen uit de eerste twee delen van deze trilogie terroriseerde. We volgen Holt (Alex Roe), een jongeman die steeds afstandelijker wordt binnen zijn relatie met Julia (Matilda Anna Ingrid Lutz) nadat hij de dodelijke videoband bekijkt.

    De film werd geregisseerd door F. Javier Gutiérrez, een Spaanse cineast die al een paar awards op zak heeft voor kortfilms en zijn debuutfilm, maar die hier blijkbaar zijn ziel heeft verkocht aan Hollyowood met een cliché-by-the-numbers horrorfilm. Hoe kan ik nu een film beoordelen op basis van een trailer? Good point. Ik heb gewoon een gevoel dat deze film niet veel waard zal zijn puur op basis van mijn ervaring in het lezen van trailers, en zelden is mijn instinct fout. En of het nog niet erg genoeg was heb ik de indruk dat de trailer de gehele film zonet heeft verteld. Ik ben eerder benieuwd in de nieuwe Blair Witch (2016) film.

    Het enige wat ze mij nu wel moeten uitleggen is waarom de film nu digitaal is - wordt blijkbaar al via email verzonden - in plaats van op VHS en we hier uiteindelijk te maken hebben met een prequel (...En ja ze gebruiken zelfs een vast telefoon met draad - maar hebben wel een flatscreen). Lijkt mij wel wat bizar dat Samara de tijd heeft genomen om een nieuwe hedendaagse montage te maken en deze dan geëxporteerd naar een digitaal formaat. Het zou me niet verbazen dat deze prent eigenlijk zelfs geen echte prequel is. Anderzijds moet je Samara wel gelijk geven, als je de wereld wil veroveren, moet je digitaal gaan en liefst nog viraal.

    Meest bekende acteur is Vincent D'Onofrio en hij lijkt hier voornamelijk te zijn voor de paycheck. Goede horror is scary, uitstekende horror heeft geduld, deze lijkt spijtig genoeg alles in te zetten op schrik-effecten. Rings komt bij ons uit vanaf 26 oktober 2016.

     

    *** Rings trailer ***

  • Blood Father (2016) *** recensie

    Pin it!

    Acteur Mel Gibson doet zijn Liam Neeson'ke en heeft binnenkort een nieuwe film in de zalen waar hij wederom een bedreiging vormt voor al wie zijn pad kruist. Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat Mel eigenlijk zo'n 17 jaar gelden nog aan de top van Hollywood stond, en zich tevens ontpopte tot een talentvol filmregisseur. Maar toen begon hij te drinken, maakte hij anti-semitische opmerkingen, sloeg zijn vrouw en kwam vooral in de media met beschamende filmpjes, en het verhaal was uit. Toch blijft de man films maken, maar is nog maar een schim van wat hij ooit is geweest. En toch lijkt hij met deze prent toch te overtuigen.

    blood_father_2016_poster01.jpg

    Blood Father (2016) zou wel eens een begin kunnen betekenen van een mogelijke terugkeer naar de voorgrond. De film was spijtig genoeg in handen van de wat wisselvallige Franse regisseur Jean-François Richet (Assault on Precinct 13, Mesrine), en niet elke scène is overtuigend en het is vooral de ervaring en het charisma van Mel die het niveau van deze back-to-basics actiefilm opkrikt. Het script komt van meer betrouwbare bronnen, en werd geschreven door Peter Craig (Mockinjay part 1 & 2, The Town) en Andrea Berloff (Straight Outta Compton, World Trade Center), en de dialogen zijn echt wel goed voor een dergelijk genre van film. Vooral de tussenkomsten van de dochters zijn soms hilarisch. In de casting zien we nog rollen voor Elisabeth Röhm en Thomas Mann.

    Korte inhoud: Nadat de 16-jarige Lydia (Erin Moriarty) door haar vriendje, een drugsbaron, erin geluisd wordt voor het stelen van een fortuin aan drugsgeld, slaat ze op de vlucht. Ze kan nog maar bij één persoon terecht: haar vader John Link (Mel Gibson), een eeuwige loser die een dronkaard, drugsverslaafde, bendelid en ex-gevangene is geweest. Hij is echter vastberaden om zijn kleine meisje te beschermen en voor één keer in zijn leven het juiste te doen...

    De film heeft wel iets weg van Get the Gringo (2012), ook al is deze net iets grauwer. Gibson is de hightlight van de film en de rest is eigenlijk een beetje bijkomstig. Er zit wel een interessant Sicario/hitman karakter die onze held op de hielen zit, maar zijn screentijd is te beperkt om echt indruk te maken. De rest van de cast bestaat uit bizarre figuren gaande van bikers tot neo-nazi's, en William H. Macy, die de sponsor speelt van Gibson, is eigenlijk het enige "normale" personage uit de gehele film. Anderzijds heeft hij zo goed als geen toegevoegde waarde. En de hoofd-villain is eigenlijk een geobsedeerde boyfriend die op geen enkel moment als een echte bedreiging aanvoelt. Het einde van de film vond ik ook wat teleurstellend in die zin dat ik iets meer drama en actie had verwacht in plaats van een vrij banale shootout.

    blood_father_2016_pic01.jpgblood_father_2016_pic02.jpgblood_father_2016_pic03.jpg

    De film had vorig jaar al in de zalen moeten uitkomen, maar om één of andere reden liep deze productie vertraging op. Hier is trouwens een making of filmpje die ik op You Tube vond, en die me doet vermoeden dat het er op de set echt wel low budget aan toe ging. Een ander punt wat me is opgevallen is dat de regisseur eigenlijk niet veel te zeggen had op de set maar dat Mel Gibson eigenlijk de touwtjes in handen had. En logisch, Jean-François Richet is een nobody, en eigenlijk is dat een Mel Gibson film. Op 7 september 2016 komt Blood Father in de zalen.

    rating

    Beoordeling: 3 / 5
    Recensie door op 26 augustus 2016

     

    *** Blood Father trailer ***

  • Top 100 Beste Films van de 21e Eeuw

    Pin it!

    Wat een bizarre keuze. Volgens de BBC is de Beste Film van de 21ste eeuw Mulholland Dr. (2001) van David Lynch. De eeuw is wel nog jong maar toch een verbazingwekkende keuze. De BBC nam de enquête bij 177 film critici uit 36 verschillende landen om zo een lijst met 100 films samen te stellen van 2000 tot nu.

    mulholland_drive_2001_poster.jpgin_the_mood_for_love_2000_poster.jpgthere_will_be_blood_2007_poster.jpg

    De top 3 wordt vervolledigd door Wong Kar-Wai's In the Mood for Love (2000) en Paul Thomas Anderson's There Will Be Blood (2007). Wes Anderson, Christopher Nolan, en de Coen broers zijn dan weer de favoriete regisseurs uit het lijstje. Uiteraard is de lijst bijzonder subjectief. Elke filmrecensent bekijkt een film door een compleet andere bril. Jurassic World (2015) is hiervan een uitstekend voorbeeld waarbij de meningen niet verder uit mekaar konden liggen.

    Top 100 Beste Films van de 21e Eeuw
    100. Requiem for a Dream (Darren Aronofsky, 2000)
    99. The Gleaners and I (Agnès Varda, 2000)
    98. Ten (Abbas Kiarostami, 2002)
    97. White Material (Claire Denis, 2009)
    96. Finding Nemo (Andrew Stanton, 2003)
    95. Moonrise Kingdom (Wes Anderson, 2012)
    94. Let the Right One In (Tomas Alfredson, 2008)
    93. Ratatouille (Brad Bird, 2007)
    92. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (Andrew Dominik, 2007)
    91. The Secret in Their Eyes (Juan José Campanella, 2009)
    90. The Pianist (Roman Polanski, 2002)
    89. The Headless Woman (Lucrecia Martel, 2008)
    88. Spotlight (Tom McCarthy, 2015)
    87. Amélie (Jean-Pierre Jeunet, 2001)
    86. Far From Heaven (Todd Haynes, 2002)
    85. A Prophet (Jacques Audiard, 2009)
    84. Her (Spike Jonze, 2013)
    83. A.I. artificial-intelligence (Steven Spielberg, 2001)
    82. A Serious Man (Joel and Ethan Coen, 2009)
    81. Shame (Steve McQueen, 2011)
    80. The Return (Andrey Zvyagintsev, 2003)
    79. Almost Famous (Cameron Crowe, 2000)
    78. The Wolf of Wolf Street (Martin Scorsese, 2013)
    77. The Diving Bell and the Butterfly (Julian Schnabel, 2007)
    76. Dogville (Lars von Trier, 2003)
    75. Inherent Vice (Paul Thomas Anderson, 2014)
    74. Spring Breakers (Harmony Korine, 2012)
    73. Before Sunset (Richard Linklater, 2004)
    72. Only Lovers Left Alive (Jim Jarmusch, 2013)
    71. Tabu (Miguel Gomes, 2012)
    70. Stories We Tell (Sarah Polley, 2012)
    69. Carol (Todd Haynes, 2015)
    68. The Royal Tenenbaums (Wes Anderson, 2001)
    67. The Hurt Locker (Kathryn Bigelow, 2008)
    66. Spring, Summer, Fall, Winter…and Spring (Kim Ki-duk, 2003)
    65. Fish Tank (Andrea Arnold, 2009)
    64. The Great Beauty (Paolo Sorrentino, 2013)
    63. The Turin Horse (Béla Tarr and Ágnes Hranitzky, 2011)
    62. Inglourious Basterds (Quentin Tarantino, 2009)
    61. Under the Skin (Jonathan Glazer, 2013)
    60. Syndromes and a Century (Apichatpong Weerasethakul, 2006)
    59. A History of Violence (David Cronenberg, 2005)
    58. Moolaadé (Ousmane Sembène, 2004)
    57. Zero Dark Thirty (Kathryn Bigelow, 2012)
    56. Werckmeister Harmonies (Béla Tarr, director; Ágnes Hranitzky, co-director, 2000)
    55. Ida (Paweł Pawlikowski, 2013)
    54. Once Upon a Time in Anatolia (Nuri Bilge Ceylan, 2011)
    53. Moulin Rouge! (Baz Luhrmann, 2001)
    52. Tropical Malady (Apichatpong Weerasethakul, 2004)
    51. Inception (Christopher Nolan, 2010)
    50. The Assassin (Hou Hsiao-hsien, 2015)
    49. Goodbye to Language (Jean-Luc Godard, 2014)
    48. Brooklyn (John Crowley, 2015)
    47. Leviathan (Andrey Zvyagintsev, 2014)
    46. Certified Copy (Abbas Kiarostami, 2010)
    45. Blue Is the Warmest Color (Abdellatif Kechiche, 2013)
    44. 12 Years a Slave (Steve McQueen, 2013)
    43. Melancholia (Lars von Trier, 2011)
    42. Amour (Michael Haneke, 2012)
    41. Inside Out (Pete Docter, 2015)
    40. Brokeback Mountain (Ang Lee, 2005)
    39. The New World (Terrence Malick, 2005)
    38. City of God (Fernando Meirelles and Kátia Lund, 2002)
    37. Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives (Apichatpong Weerasethakul, 2010)
    36. Timbuktu (Abderrahmane Sissako, 2014)
    35. Crouching Tiger, Hidden Dragon (Ang Lee, 2000)
    34. Son of Saul (László Nemes, 2015)
    33. The Dark Knight (Christopher Nolan, 2008)
    32. The Lives of Others (Florian Henckel von Donnersmarck, 2006)
    31. Margaret (Kenneth Lonergan, 2011)
    30. Oldboy (Park Chan-wook, 2003)
    29. Wall-E (Andrew Stanton, 2008)
    28. Talk to Her (Pedro Almodóvar, 2002)
    27. The Social Network (David Fincher, 2010)
    26. 25th Hour (Spike Lee, 2002)
    25. Memento (Christopher Nolan, 2000)
    24. The Master (Paul Thomas Anderson, 2012)
    23. Caché (Michael Haneke, 2005)
    22. Lost in Translation (Sofia Coppola, 2003)
    21. The Grand Budapest Hotel (Wes Anderson, 2014)
    20. Synecdoche, New York (Charlie Kaufman, 2008)
    19. Mad Max: Fury Road (George Miller, 2015)
    18. The White Ribbon (Michael Haneke, 2009)
    17. Pan's Labyrinth (Guillermo Del Toro, 2006)
    16. Holy Motors (Leos Carax, 2012)
    15. 4 Months, 3 Weeks & 2 Days (Cristian Mungiu, 2007)
    14. The Act of Killing (Joshua Oppenheimer, 2012)
    13. Children of Men (Alfonso Cuarón, 2006)
    12. Zodiac (David Fincher, 2007)
    11. Inside Llewyn Davis (Joel and Ethan Coen, 2013)
    10. No Country for Old Men (Joel and Ethan Coen, 2007)
    9. A Separation (Asghar Farhadi, 2011)
    8. Yi Yi: A One and a Two (Edward Yang, 2000)
    7. The Tree of Life (Terrence Malick, 2011)
    6. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (Michel Gondry, 2004)
    5. Boyhood (Richard Linklater, 2014)
    4. Spirited Away (Hayao Miyazaki, 2001)
    3. There Will Be Blood (Paul Thomas Anderson, 2007)
    2. In the Mood for Love (Wong Kar-wai, 2000)
    1. Mulholland Drive (David Lynch, 2001)