• Star Trek 3 zal nauwer aansluiten bij de serie

    Pin it!

    Gezien J.J. Abrams het wat druk zal hebben met de regie van Star Wars: Episode VII (2015), laat hij de regie van Star Trek 3 (2016) over aan een andere regisseur. De persoon die meteen in aanmerking kwam was de scenarist Roberto Orci (Star Trek I & II, Mission Impossible III, Transformers I & II, ) . De man heeft NUL regie ervaring, maar was uitvoerend producent op de eerste twee Star Trek films en had blijkbaar een streepje voor op andere kandidaat regisseurs.

    En nu de man aan het roer zit wil hij deze derde film ook geheel naar zij hand zetten en op i-tunes lichte hij al een tipje van de sluier. Het is zijn bedoeling dit nieuwe avontuur iets meer "Treky" te maken in vergelijking met de eerste twee producties.

    star_trek_3_enterprise.jpg

    "De eerste twee films, en dan in het bijzonder Star Trek (2009), was eigenlijk een origin story." zei Orci via i-tunes "Het accent lag op hun eerste samenwerking. Ze waren dus nog niet die personages uit de originele serie. Zelfs in de tweede film, Star Trek Into Darkness (2013), waren ze mekaar nog aan het aftasten. In de nieuwe film sluiten we aan met de serie en zien we hen vertrekken op hun 5-jarige missie. En dat avontuur zal zich afspelen in het diepe universum."

    En dit is meteen hoopvol. De eerste film van Abrams vond ik beter dan verwacht. Met de tweede film ging het een beetje bergaf. Dus dat deze threequel nu geregisseerd wordt door de man die al in het prille begin betrokken was bij de reboot van de franchise, is misschien nog niet zo verkeerd. Toch zijn er heel wat zaken uit de serie waar hij hopelijk aan zal denken. (1) Met name de ontdekking van een alien planeet. Het hoeft niet zo uitgebreid zijn zoals planeet Pandora uit Avatar (2009), maar de ontmoeting met een nieuwe levensvorm is toch wel datgene waarvoor men keek naar de serie.

    (2) Personages die hun verstand gebruiken om zich uit nesten te werken. Dit was iets wat we niet hebben gezien in de eerste twee films. Dit ligt uiteraard samen met de kwaliteit van het script en hier werkt de nieuwe regisseur samen met Patrick McKay. Een nobele onbekende met ook al NUL ervaring als scenarist. (3) Iets meer 'science' en iets minder 'fiction'. Het hoeft geen Gravity (2013) of 2001: A Space Odyssey (1968) te zijn, maar wat mij betreft toch iets minder nonsens en iets meer technologie die op z'n minst verstandig lijkt. (4) En dit sluit nauw samen met de hunker naar meer actie die de plot en karakters verder ontwikkelen in plaats van actie-scènes die er louter zijn om teenagers te verwennen en hun aandacht vast te houden. En tot slot (5) geen tijdreizen. Been there, done that, enough already.

    ***Related Post***
    01/09/2013: Star Trek Into Darkness review
    29/04/2013: Star Trek Into Darkness posters
    06/01/2010: Top 10 Beste en Slechtste films van 2009
    01/09/2013: Star Trek vs Star Wars
    20/10/2007: Star Trek reboot

  • De release van The Loft wordt nog maar eens uitgesteld

    Pin it!

    Neen, dit is geen late april grap, maar de release van de Amerikaanse remake The Loft wordt nog maar eens uitgesteld. Eerst was er sprake van een straight-to-video release, nadien werd hij opgepikt en weer verhandeld door andere distributeurs om uiteindelijk een nieuwe release te krijgen eind 2013, maar nadien kwam Universal in het spel en werd de film die in de zomer van 2012 werd opgenomen verschoven buiten de periode van de zomer-blockbusters naar eind augustus 2014. En nu blijkt dat ze de release in België nog maar eens zullen opschuiven naar 14 oktober 2014. Wij Belgen krijgen dus niet de primeur en zullen nog 7 weken moeten wachten nadat de film in de States uitkomt.

    the_loft_2014_karl_urban.jpgthe_loft_2014_erik_van_looy_james_marsden.jpgthe_loft_2014_matthias_schoenaerts.jpg

    De reden voor de verschuiving lag uiteraard voor de hand, eind augustus is eigenlijk niet zo'n fameuze datum om een film uit te brengen, op de vooravond van het nieuwe schooljaar. Komt daar nog bij dat op hetzelfde moment Hercules (2014) in de zalen komt en mensen misschien geneigd zijn om voor popcorn te kiezen dan voor een Amerikaanse remake van een Vlaamse film. Ik denk ook niet dat hier iemand op zit te wachten. Dus is het misschien wel een logische zet van Woestijnvis en Kinpolis Film Distribution om de film uit te brengen als openingsfilm op het Festival van Gent, in de hoop het hele zaakje iets wat meer slagkracht te geven.

    Artistiek directeur Film Fest Gent Patrick Duynslaegher is in ieder geval in de wolken: "We zijn bijzonder trots om de 41e editie van Film Fest Gent te kunnen openen met The Loft, de film waarmee Erik Van Looy, een van onze meest gedreven filmmakers, een jongensdroom in vervulling ziet gaan: een heuse Amerikaanse film maken. Met als basis het vernuftig scenario van Bart De Pauw, maar nu door scenarist Wesley Strick aangepast aan een Amerikaanse setting (New Orleans), met Amerikaanse acteurs in de hoofdrollen en een nog hoger tempo, heeft Erik een film gemaakt die rustig op eigen benen kan staan en de kwaliteiten van het origineel uit 2008 combineert met een nog grotere vakkennis. Ook voor wie de Vlaamse versie heeft gezien, blijft het genieten van een 'whodunit' thriller vol verbazende wendingen en verwikkelingen en een uitgekiende mix van spanning, intrige en mysterie. "

    the_loft_2014_pic01.jpgthe_loft_2014_pic02.jpgthe_loft_2014_pic03.jpg

    Ook Erik Van Looy is opgetogen met het nieuws en liet het volgende weten in een perscommuniqué: "We hebben een lange rit achter de rug met The Loft, maar het Film Fest Gent openen, voelt als thuiskomen. Dit is na De Zaak Alzheimer mijn tweede film die het prestigieuze festival mag openen en daar ben ik best trots op. Meer nog: ik kijk nu al reikhalzend uit naar 14 oktober. Het wordt een mooie en spannende avond." En spannend wordt het zeker, want wie weet wordt deze remake die ver over datum is nog maar eens uitgesteld. We zijn het kantelpunt voorbij waarop we zoiets nog als schokkend zouden ervaren.

    !! Update 27/06/2014: En ja hoor, Universal heeft ook de Amerikaanse release van The Loft op 29 augustus 2014 ook gedumpt, en dit voor onbepaalde tijd. De film zal nog steeds uitkomen op het festival van Gent, maar het is koffiedik kijken of de film nog een Amerikaanse release krijgt. "Prettig is dat niet", reageert producente Hilde Van Laere. "We hebben met 'The Loft' al een lange weg afgelegd en de wijziging in het releaseschema van Universal is een horde die we -eerlijk is eerlijk- liever niet meer hadden moeten nemen. Releasewijzigingen zijn echter aan de orde van de dag in Hollywood en dus moeten we nu even afwachten wat het nieuwe releaseplan in de USA wordt. Voor België kijken we alvast heel erg uit naar de opening van het Filmfest Gent en de daaropvolgende release van 'The Loft' op 15 oktober."

    Ook Regisseur Erik Van Looy kijkt liever vooruit. "Ik heb deze nacht heel hard gejuicht met het doelpunt van de Rode Duivels en daarna heel hard gevloekt met het nieuws over de releaseverschuiving. Maar net zoals onze Duivels heb ik geleerd dat je in het leven soms veel geduld moet hebben en dat geduld meestal ook beloond wordt. De Duivels hebben een fantastisch team en 'The Loft' is -dixit het Film Fest Gent- een ijzersterke film, dat komt dus goed." Zoals ik hierboven al zei, ik kijk hier niet meer van op. De film valt duidelijk niet in de smaak bij de Amerikanen.

    ***Related Posts***
    02/02/2015: The Loft van Erik Van Looy flopt in zijn openingsweekend
    31/01/2015: The Loft krijgt barslechte kritieken in de States
    21/01/2015: The Loft is nog maar eens verschoven
    16/12/2014: The Loft van Erik Van Looy krijgt nieuwe filmposters
    03/11/2014: The Loft van Erik Van Looy blijft steken op minder dan 100'000 bezoekers in eigen land
    17/10/2014: Juryvoorzitter Bret Easton Ellis maakt The Loft met de grond gelijk
    23/09/2014: The Loft heeft nieuwe Amerikaanse releasedatum
    15/09/2014: The Loft review
    06/08/2013: Release van The Loft voor de zoveelste keer uitgesteld
    08/03/2013: De Amerikaanse The Loft wordt andermaal uitgesteld
    10/08/2012: Amerikaanse Loft dan toch geen straight-to-dvd film
    24/02/2011: Van Looy maakt zijn Amerikaanse Loft versie
    26/10/2010: Weinig vernieuwende Loft remake
    01/08/2010: Erik Van Looy moet Hollandse Loft-remake redden
    22/02/2010: Erik Van Looy geen zin in Hollandse Loft-remake
    25/01/2010: Hollandse Loft-remake in de maak
    07/06/2008: Erik Van Looy en Bart De Pauw maken film

  • Fury of WO II door de ogen van Hollywood

    Pin it!

    Dat Hollywood wel eens de geschiedenis wil herschrijven is al langer dan vandaag bekend. Het meest pijnlijke zijn films rond de Tweede Wereldoorlog waarin de rol van de Amerikanen net iets te heroïsch wordt voorgesteld tot zelfs ronduit verzonnen. Indiana Jones bestrijdt ook nazi, maar iedereen weet dat het pure fictie is los van elke historische waarde, en daar ligt niet het probleem. Het wordt pas problematisch wanneer films zich baseren op historisch accurate gebeurtenissen en hier een loopje nemen met de feiten. Uiteraard zijn films 'Based on true events' OOK fictie, maar als regisseur zou je de morele plicht moeten hebben wanneer je historische films maakt (cf. Shindler's List, Saving Private Ryan, ...) om de waarheid geen onrecht aan te doen.

    fury,brad pitt,David Ayer,Shia LaBeouf,Logan Lerman,Jon Bernthal,michael pena,U-571,wo ii,saving private ryan,shindlers list,tony blair,bill clinton

    Komt daar nog bij dat de gemiddelde Amerikaan waarschijnlijk - mede door zijn opleiding op de Amerikaanse schoolbanken - er vast van overtuigd is dat Amerikanen WO II hebben gewonnen tegen nazi-Duitsland. Ga maar eens lezen op diverse fora en je zal geschokt zijn door stellingen alsof de Amerikanen de oorlog zouden beslecht hebben na het droppen van twee atoombommen op Hiroshima en Nagasaki. Los van het feit dat Hitler al lang verslagen was nog voor de bommen werden gegooid, kan je je zelfs de vraag stellen of deze bommen eigenlijk iets hebben opgeleverd. De Japanners waren meer getroffen door de Amerikaanse blokkade door de marine, die het land compleet aan het uitputten was, dan wat 100 atoombommen hadden kunnen verwezenlijken. De Japanners waren zelfs klaar om zich over te geven. Maar de Amerikanen wilden blijkbaar laten zien hoe machtig zij waren. Spijtig genoeg bewezen ze hiermee dat ze al even grote massa-moordenaars waren als hun tegenstanders. Maar door deze 'foutieve voorstelling van historische gebeurtenissen' kan je de zaken wel in een iets beter daglicht gaan plaatsen voor het thuisfront. Maar ook de veldslag in Europa is compleet anders verlopen dan wat bepaalde films zoals Fury (2014) ons willen verkopen.

    Korte inhoud: April, 1945. Terwijl de geallieerden op het Europese vasteland hun laatste offensief voorbereiden, volgen we de koppige strijd van een Amerikaanse sergeant genaamd Wardaddy (Brad Pitt) die met zijn Sherman tank "Fury" en zijn vijf-koppige bemanning op een dodelijke missie gaat achter de vijandelijke linies. In de minderheid en vrijwel kansloos, worden Wardaddy en zijn mannen geconfronteerd met het onmogelijke en zien we hun heldhaftige pogingen om toe te slaan in het hart van nazi-Duitsland.

    In oorlogstijden werden dergelijke films aanzien als oorlogspropaganda en Quentin Tarantino had hierover zelfs al eens mee gespot in zijn Inglourious Basterds (2009). In realiteit waren in die periode de Duitsers in de minderheid en had dit scenario uiteindelijk veel meer accuraat geweest met nazi's die het moesten opnemen tegenover een overgewicht van Russische strijders. Maar Amerikanen hebben geen interesse om dit verhaal te vertellen, maar wel iets wat hun doelpubliek rauw lusten: Amerikaanse helden in actie om de wereld te redden van het kwade. Het is de ticket verkoop die primeert op de historische feiten, en bijgevolg creëer je dan ook een heel vertekend beeld voor de massa die nauwelijks nog boeken leest en hun geschiedenis les krijgen van Hollywood.

    soviet_union_on_top_of_the_german_reichstag.jpgww2_invasion_france.jpgrussian_soldiers.jpg

    Het feit is dat de Duitsers ondanks hun numerieke minderheid het meest performante en gedisciplineerde leger hadden . En nog een geluk dat de megalomanie van Hitler zo groot was dat hij ook nog eens een oorlog ontketende tegen de Russen, anders spraken wij hier overal Duits. Het waren de Duitsers die in 1940 in de minderheid waren en in enkele weken tijd Frankrijk hadden veroverd (wiki). De geallieerden hebben de Duitsers gestopt - niet met geniale blitzkriegs of heroïsche tactieken - maar wel met de macht van het nummer. De Russen hadden het meest chaotische leger en hun sadistische, bloeddorstige generalen - al dan niet onder invloed van de vodka - hadden er geen probleem mee om duizenden van hun soldaten naar een gewisse dood te sturen. Waarschijnlijk was deze krankzinnigheid ingegeven door de pragmatische gedachte dat op een gegeven moment de Duitsers wel zonder kogels en bommen zouden vallen. De echte morele helden in deze oorlog waren diegene in de lucht - niet die gekken van het Britse Bomber Command maar wel de The Royal Air Force in '42 en '43 die het moesten opnemen tegen een sterke Luftwaffe. Op de grond was het pure chaos en daar waar de Duitsers iets hadden veroverd op een week tijd, moesten de geallieerden vaak maandenlang strijd leveren om het terug te winnen. Dat is wat er is gebeurd, en dit verhaal vind je niet terug in de films die Hollywood ons voorschotelen.

    De Amerikanen zijn tevens maar zeer laat in de oorlog gestapt, gezien ze niet meteen betrokken partij waren, en het voor hen tevens behoorlijk goed uitkwam dat de dominante positie van Europa tot puin werd herleid. Om nog maar een voorbeeld te geven - onze filmindustrie stond veel verder dan Hollywood, maar dat is met de oorlog compleet veranderd. Amerikanen konden ondertussen genieten van Duitse technologie en plannen maken om de wereld-orde te herverdelen in hun voordeel, want vergeet niet dat de Amerikanen toen in een financiële crisis zaten en na de oorlog plots alles beter ging. Om dan om de haverklap films te zien waarin Amerikanen de strijd aanbinden als helden in het hart van nazi-Duitsland, daar krijg ik het soms van. Het zijn de Russen die het grootste gewicht in de schaal hebben gelegd en het meeste pijn hebben gedaan aan het nazi-apparaat. Het strijdtoneel van de Amerikanen tijdens WO II was de Pacifische Oceaan, waar ze met de hulp van de Britten strijd leverden met de Japanners. En niet de bommen maar wel de Russen hebben dit conflict ook beslecht (lees Hiroshima Nagasaki).

    royal_airforce_pilots.jpgatomic_bombing_of_japan.jpgluftwaffe_pilots.jpg

    Komt daar nog bij, om even terug te keren naar onze Fury film, dat de regisseur, David Ayer, in kwestie eigenlijk ook al een beetje van een recidivist is. Hij heeft zijn carrière als scenarist begonnen met U-571 (2000), een verhaal over een grootscheepse infiltratie-operatie tijdens de Tweede Wereldoorlog in 1942. De opsporingsdiensten hadden noodsignalen onderschept die afkomstig waren van de U-571, een Duitse onderzeeër die wegens technische defecten ergens op de Noord-Atlantische Oceaan dreef met aan boord de Enigma, de beruchte machine die de Duitse berichten kon ontcijferen. Maar in de film waren het de Amerikanen (met Matthew McConaughey, Bill Paxton en Harvey Keitel in de hoofdrollen) die de operatie hadden opgezet, in realiteit waren het de Britten. De Britse premier Tony Blair heeft toen openlijk gesteld dat de film een 'aanslag was op de nagedachtenis van diegene die hierbij betrokken waren'. Zelfs president Bill Clinton voelde zich gedwongen een brief te schrijven dat deze film pure fictie was. Ayer heeft toen zijn excuses aangeboden en de belofte uitgesproken deze "verminking van de waarheid" nooit meer te doen. Ayer (End of Watch, Street Kings) is een talentvol scenarist (Training Days, Harsh Times) wanneer het gaat over criminele bendes in L.A.; maar misschien moet hij zich maar in de toekomst onthouden van historische films.

    Ga deze film dus zien met meer dan een korreltje zout. Fury draait vanaf 22 oktober 2014 bij ons in de zalen. Naast Brad Pitt, treffen we er ook Shia LaBeouf, Logan Lerman, Jon Bernthal en Michael Peña aan.

    *** Fury trailer ***

  • Win exclusieve X-Men Days of Future Past goodies !

    Pin it!

    Deze week loopt X-Men: Days of Future Past (2013) van Bryan Singer in de zalen. En voor deze gelegenheid schenkt De FilmBlog samen met de sponsor HyperX 4 geniale en super coole goodies weg (zie pic).

    Korte inhoud: Het verhaal begint in een alternatieve toekomst, waarin de mensen leven als slaven en Magneto's Brotherhood één voor één wordt uitgeschakeld door een leger van gemuteerde robots die jaren geleden door de regering werden gebouwd na een aanslag van Mystique (Jennifer Lawrence) op Dr. Bolivar Trask (Peter Dinklage), een wapen-contractor die een arsenaal wil uitbouwen die bestand is tegen gemuteerden. Uiteraard liep alles verkeerd af en Mystique werd onderworpen aan een grondig onderzoek om zo het ultieme wapen te ontwerpen. Als gevolg daarvan wordt de jacht op mutanten geopend en is het aan de X-Men uit het verleden en de X-Men uit de toekomst om samen te werken en ervoor te zorgen dat enkele belangrijke gebeurtenissen die leiden tot deze dystopische toekomst voorkomen worden.

    X-Men Days of Future Past

    Om in de prijzen te vallen stuur je een mailtje naar filmblog[a]gmail.com met de correcte filmtitels, alsook een antwoord op de schiftingsvraag. Vermeld hierbij jullie naam, voornaam, officiële adres en laat ons weten of jullie fan van De FilmBlog zijn (die hebben zoals altijd een streepje voor). Jullie persoonlijke adresgegevens zullen niet publiek gemaakt worden of verzonden aan derden voor commerciële doeleinden. Mochten jullie een voorkeur hebben voor één van de 4 prijzen, laat het ons ook weten. In de mate van het mogelijke zullen we zien wat we kunnen doen.

    Opgelet! Jullie antwoorden moeten verstuurd worden ten laatste op zondag 6 juli 2014. Jullie eerste email telt. Antwoorden ingestuurd na de deadline, of antwoorden zonder adres of zonder antwoord op de schiftingsvraag, worden niet meer in rekening genomen. Wanneer ik ook maar het minste vermoeden heb van samenwerkende vennootschappen, copy-paste mailtjes of andere oneerlijke praktijken, behoud ik mij het recht voor om de inzendingen te verwijderen. Slechts één email per persoon/familie/adres. Elk correct antwoord levert één punt op. Vier deelnemers zullen in de prijzen vallen. In geval van ex aequo zal de winnaar bepaald worden aan de hand van de schiftingsvraag. Succes !

     

    [ Zoek de filmtitels !]

     

    filmquiz01.jpg

    filmquiz02.jpg

    filmquiz03.jpg

    filmquiz04.jpg

    filmquiz05.jpg

    filmquiz06.jpg

    filmquiz07.jpg

    filmquiz08.jpg

    filmquiz09.jpg

    filmquiz10.jpg

     

    [ Geef een antwoord op de Schiftingsvraag ]

     

    Schiftingsvraag: Hoeveel minuten hebben we aan deze quiz gewerkt?

     

    ***Related Posts***
    20/05/2014: X-Men: Days of Future Past review + trailer
    30/03/2014: Bryan Singer verdedigt X-Men: Days of Future Past
    06/06/2011: X-Men: First Class review + trailer

    Categories: Wedstrijd 0 comments
  • Han Solo misschien uit Star Wars VII geschreven na zware beenbreuk

    Pin it!

    Het is allemaal begonnen met een bericht dat Harrison Ford een kleine verrekking had op de set van Star Wars: Episode VII (2015), nadat hij met zijn voet vast kwam in de deur van de Millennium Falcon. Nadien was het een verzwikte enkel, later een gebroken enkel en uiteindelijk een beenbreuk. Wat het ook zijn mocht, de productie lijkt nu een beetje in het honderd te lopen met de wekenlange afwezigheid van één van de hoofdfiguren. J.J. Abrams zal met de handen in de haren zitten. Een paar dagen over tijd gaan kost geld aan de productie, en al zeker bij een Star Wars film zijn deze kosten nauwelijks te overzien. Ik denk dat ik het nu wel kan zeggen: I've got a bad feeling about this.

    han_solo_star_wars_vii.jpg

    Gisteren werd bekend via Jedi News dat de kwetsuur een herstelperiode nodig heeft van 6 maanden (!!), en J.J. voor de keuze zal staan (als scenarist, regisseur én producer) om ofwel het verhaal behoorlijk te herschrijven of zijn productie met 6 maanden op te schuiven. Ik hoef hierbij geen tekening te maken dat zoiets een dure rekening met zich meebrengt en voor meer problemen kan zorgen met de planning van de aanwezige cast en crew. Komt daar nog bij dat Disney niet staat te springen om zijn exclusieve 18 december 2015 release zomaar los te laten.

    Dus tenzij J.J. ervoor kiest om de acteur op een stoel te zetten voor de rest van het verhaal denk ik toch dat een rewrite zich aandringt. Een productie verschuiven brengt vaak nog meer problemen teweeg dan dat het oplost, zeker met een cast waarin Harrison Ford niet de enige senior is op de set. Anderzijds zal de rewrite wel overtuigend genoeg moeten zijn, want ik denk niet dat fans het zullen slikken dat het Harrison Ford op onverklaarde wijze plots uit het verhaal verdwijnt. Met alle sympathie voor Carrie Fisher en Mark Hamill, Harrison Ford IS de hoofdfiguur en die zet je niet zomaar aan de kant. Wat we ondertussen wel weten is dat de rol van Oscar Isaac uitgebreid zal worden.

    En ondertussen is er nog 18 maanden te gaan voor een release eind 2015, wat toch nog aanzienlijk is. Misschien moeten ze maar de rest van de scènes opnemen en eventueel een paar rug-scènes met een body double. Ze kunnen natuurlijk ook de smoel van Harrison Ford cgi-gewijs een ander lichaam plakken, zoals in Gladiator of Tron Legacy, of een zwevende stoel zoals in X-Men of een puppet versie van Han Solo :) Maar dit is Star Wars, misschien wel dé grootste filmproductie sinds Pirates of the Caribbean: At World's End (2007) en tevens volgepakt met visuele effecten. Een releasedatum op eind 2015 is misschien ook wat te ambitieus.

    Toch is er me iets opgevallen. Sinds het uitbrengen van die teleurstellende Star Wars prequels ben ik niet meer zo enthousiast dan pakweg de paar maanden voor de release van Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999). Het feit dat de oorspronkelijke cast terugkeert is ook al geen garantie meer voor een geslaagde prent, zo getuige Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008). Maar ik hoop uiteraard dat ze eruit komen. Regisseur J.J. Abrams is zowel in staat van oersaaie dingen als van geniale vondsten, dus ik blijf hoopvol.

    ***Related Posts***
    16/04/2015: Star Wars: Episode VII - The Force Awakens teaser trailer #2
    28/01/2013: Star Trek regisseur zal ook Star Wars VII regisseren... WTF?!
    02/12/2012: Matthew Vaughn komt in aanmerking voor regie van Star Wars: Episode VII
    19/11/2012: Ben Affleck geen interesse om Star Wars: episode VII te regisseren
    25/10/2010: Werkt George Lucas aan nieuwe Star Wars trilogie?