• A Nightmare on Elm Street (2010) * Blu-ray recensie

    Pin it!

    Ik had een paar dagen gelden een review geschreven over de originele A Nightmare on Elm Street (1984) van Wes Craven, dus kon ik er eigenlijk moeilijk om heen om ook de remake te bespreken. Met deze film hebben in ieder geval al de grote 80’ties horroriconen een remake gekregen (Halloween, Friday the 13th), maar het waren niet meteen hoogvliegers, en ook deze A Nightmare on Elm Street (2010) van Samuel Bayer komt nog niet aan de hielen van het origineel.

    Nightmare_on_Elm_Street_2010.jpg

    Korte inhoud: Nadat de conciërge van een school, Freddy Krueger (Jackie Earle Haley), door een groep boze ouders levend verbrand wordt, omdat hij kinderen seksueel misbruikt zou hebben, keert hij terug als een moordenaar met een verbrand gezicht. Freddy wil wraak nemen op de kinderen, die nu rond de 18 zijn; met name Nancy (Rooney Mara), Quentin (Kyle Gallner), Jess (Thomas Dekker), Kris (Katie Cassidy), and Dean (Kellan Lutz). Hij hangt rond in het onderbewustzijn van de tieners, waarna hij hen met zijn vlijmscherpe messen vermoordt. Maar was Freddy wel echt schuldig, of werd hij vals beschuldigd?

    Toch hebben Wesley Strick en Eric Heisserer moeite gedaan om toch niet exacte hetzelfde te vertellen als in het origineel. De slasher begin ook in een American Diner met een kerel genaamd Dean (Kellan Lutz) die het slachtoffer wordt van Krueger voor de ogen van zijn vriendin Kris (Katie Cassidy). Maar spijtig genoeg gaan de scenaristen niet ver genoeg in hun verhaal en vallen om de zoveel minuten terug op een iconische scène uit het origineel (Freddy die uit de muur komt, de handschoen in het bad, de bodybag in de klasgang, het exorcist moment in de slaapkamer, …). Waar staat echter geschreven dat een ‘remake’ dezelfde scènes moet bevatten als in het origineel. Anderzijds zullen heel wat bioscoopbezoekers verlangen om die specifieke scènes terug te zien. Het is geen eenvoudige evenwichtsoefening, maar in het geval van deze remake, had ik het gevoel dat de makers een betere film hadden kunnen maken door geheel af te stappen van het origineel, en slechts heel sporadisch een knipoogje te maken. Nu springen ze van het verleden naar het heden, en heb je sowieso te weinig screentime voor de backstory én te weinig screentime voor de hoofdacteurs in het heden.

    Ook op vlak van techniek kan er niets op aangemerkt worden. De effecten zijn uiteraard beter en over de fotografie van Jeff Cutter (Orphan) valt niets op aan te merken. Enkel al die intro is een pareltje van kleurenfotografie en compositie. Laat ik dan meteen ook de verbluffende art direction in de verf zetten van Craig Jackson (Public Enemies, Eagle Eye, Derailed). Zeker op blu-ray in high Definition komt deze film visueel volledig tot zijn recht.

    Maar het probleem zit hem in de foute keuzes van de videoclip-maker en de halfbakken vertolkingen van de nog jonge acteurs. Samuel Bayer, die hier zijn debuutfilm tekent, weet niet waarmee hij bezig is. Nochtans heeft hij zowat alle denkbare middelen ter zijne beschikking, alsook een crew waar menig Europeaanse filmmaker jaloers zou van worden. Maar hij bakt er niets van. De vertolkingen van de acteurs gaan van steriele blikken tot over-acting, maar geen enkele weet een overtuigend personage neer te zetten of nog maar sympathie op te wekken. Vergeleken met de toen nog onervaren en bij momenten radeloze acteerprestatie van Johnny Depp in de originele film, moet je toegeven dat dit zelfs nog meer aanstekelijk was dan de levenloze prestaties van de cover-girls & boys cast.

    a_nightmare_on_elm_street01.jpga_nightmare_on_elm_street02.jpg

    De vertolking van Jackie Earle Haley is verre van zo ‘bangelijk’ als deze van Robert Englund. Enerzijds heb je constant het idee dat hij een reptiel-achtig latex masker draagt, en dat hij veel weg had van een oude man met een huidziekte. Nochtans was dit een essentieel punt van de special FX mannen, die Freddy Krueger een natuurlijk verbrand gezicht wilden geven: MAAR HET WERKT NIET! De expressie van Krueger is vrijwel onbestaan, en om het geheel nog wat erger te maken heb je de indruk dat zijn lippen niet bewegen en dat we een voice-over stem horen als hij spreekt. Los van de vergelijking met het origineel is dit gewoon belachelijk. Ook de nadruk op de pedofiele background van het personage maakt alles misschien een tikkeltje te zwaar voor dit genre van film.

    Daar waar de originele film een bron was van inspiratie, heeft deze remake geen enkele bestaansreden of toegevoegde waarde. De remake verzet ook geen grenzen, zoals het origineel wel deed, en berust enkel maar op de naambekendheid en het iconisch karakter van de originele film. Ondertussen werden reeds in tal van films het werk van Wes Craven gekopieerd, en bijgevolg overstijgen deze scènes nauwelijks het niveau van het cliché. Uiteindelijk is het een samenraapsel van emotieloze geweld-scènes zonder enige vorm van structuur of rationaliteit, hoe ziekelijk deze ook mag zijn. Het resultaat is dat deze A Nightmare on Elm Street sequel snel op de zenuwen begint te werken.

    De keuze om een videoclipmaker te nemen om deze film te regisseren is uiteraard een beslissing van Michael Bay en zijn bedrijfje Platinum Dunes, die tegenwoordig synoniem staat voor ‘afgelikte en inhoudsloze pulp’. Uiteraard zou de man meer oog hebben voor het visuele aspect dat het inhoudelijke, maar zelf op visueel vlak schiet de man tekort. Vele mise-en-scènes komen houterig over en je hebt bij momenten de indruk naar een Vlaamse film te kijken. Er zijn ook geen cameo’s in de film, ook al waren er veel mogelijkheden. Misschien wil dat ook wel iets zeggen over wat zij van de remake dachten.

    Uiteindelijk zal de grootste nachtmerrie zijn dat Platinum Dunes aan het overwegen is om een sequel te maken, gezien de film zijn omzet toch wel wist te verdubbelen aan de box-office. Op de blu-ray vinden jullie nog heel wat deleted scenes en making-off filmpjes voor de liefhebbers.

    rating

    Beoordeling: 1 / 5
    Recensie door op 30 oktober 2010

    ***Related Posts***
    18/10/2010 : A Nightmare on Elm Street (1984) review
    29/09/2009 : A Nightmare on Elm Street remake ziet er afgelikt uit
    31/01/2008 : A Nightmare on Elm Street zonder Robert Englund
    12/02/2006 : Freddy Krueger vs Jason Voorhees vs Michael Myers

     

    *** A Nightmare on Elm Street (2010) trailer ***

  • The Social Network (2010) **** Blu-ray recensie

    Pin it!

    In The Social Network (2010) speelt Jesse Eisenberg Mark Zuckerberg, in de verfilming van het succesverhaal achter een niets betekenende computernerd die in 2003 met de hulp van enkele medestudenten een online netwerk uitbouwt dat de wereld ging veranderen: Facebook.

    the_social_network.jpg

    Columbia Pictures haalde voor dit project grote naam David Fincher (Fight club, Seven, Zodiac, The Curious Case of Benjamin Button) aan boord als regisseur. Kwestie van op zeker te spelen. Deze getalenteerde cineast heeft al een hele resem topfilms gemaakt en is een meester in het vertellen van lang uitgesponnen verhalen, die haast nooit saai worden en waarbij de ene verrassende wending na de andere om de hoek schuilt.

    Bij de Facebook verfilming was dit laatste zeer moeilijk. Het is niet evident om een boeiende film te maken over een asociale nerd die op zijn studentenflat bijna eigenhandig de meest succesvolle website ooit in elkaar flanst. Wat in het voordeel van topscenarist Aaron Sorkin (A Few Good Men, The West Wing) speelde, was het boek waarop de facebook-film werd gebaseerd: "The Accidental Billionaires" van Ben Mezrich. Deze redelijk accurate en uitgebreide materie was een grote troef.

    Al weerlegt Mark Zuckerberg veel van de pikante passages uit het boek, toch kan er gesteld worden dat het boek een bij vlagen scherp en realistisch beeld schept rond de opgang van Zuckerberg en al zijn persoonlijke perikelen daarrond. Om commerciële redenen gaf Facebook corp. enkel toestemming voor een verfilming als Zuckerberg niet werd afgeschilderd als een geldhongerige eenzaat die iedereen zou belazerd hebben op zijn weg naar de top - wat in het boek wel zo was -. Hier en daar wat verbloeming en ophemeling zou dus opportuun zijn vond de commerciële achterban van Zuckerberg.

    Deze eis bleek een grote uitdaging voor Sorkin, die uiteindelijk een kritisch doch positief beeld schetste van de asociale Zuckerberg en van hem een harde, soms meedogenloze egoist maakte die alles deed om de top te bereiken. Echter gaf hij het personage toch een hart en ziel.

    Het is en blijft een FILM, Het moet dus aanvaardbaar zijn dat het echte succesverhaal van Zuckerberg wat op smaak werd gebracht met fictieve elementen. Hoofdpunt: de inmenging van de oprichter van Napster, Sean Parker. Zijn impact op de gang van zaken bij Facebook was in realiteit vele malen kleiner dan in de film. Ook blijkt Zuckerberg in de film veel socialer en boeiender dan zijn saai en wereldvreemd evenbeeld in de realiteit.

    Ondanks de weinig opvallende aanpak (voor het mainstream-publiek) met een haast onbegrijpelijk kleinschalige mediacampagne gaat hier zeker een publiek voor zijn. Logisch, daar er een half miljard (!) mensen een profiel hebben op Facebook en er toch nieuwsgierigheid moet zijn naar Zuckerbergs razendsnelle klim naar de roem. Zijn bedrijf is nu namelijk meer dan 33 miljard dollar waard en bestaat pas sinds 2004… Dat is al reden genoeg om bij een gewone sterveling curiositeit op te wekken. Commercie heeft de film dus niet broodnodig om publiek te lokken naar de zalen, we lezen tegenwoordig zo veel over de groei en hype van deze sociale netwerksite.

    andrew_garfield_the_social_network.jpgjesse_eisenberg_the_social_network_pic.jpg

    Korte inhoud: op een winternacht in 2003, in een Harvard studentenflat, begint computerprogrammeur in wording, Mark Zuckerberg (Jesse Eisenberg), aan zijn PC te broeden op een nieuw idee. In een vlaag van woede, na de breuk met zijn vriendin eerder die avond, begint Mark heel de online studentenbio’s van alle Harvardstudenten te bundelen in één website genaamd facemash: een soort online spel waarbij elke bezoeker een ranking kan maken van de mooiste studenten op de campus. Al snel geraakt de Harvard-server overbelast door de vele bezoekers en mag Mark zich gaan verantwoorden bij de directie.

    De gebroeders Winkelvoss, allebei gespeeld door Armie Hammer, willen echter van dit computergenie gebruik maken om voor hen een online profielen-databank aan te maken voor de campus, waarbij iedereen kan communiceren en persoonlijke info over zichzelf publiek kan maken. Mark gaat in op die vraag maar ziet al snel het potentieel van dergelijke sociale netwerksite. Hij gaat samen met enkele medestudenten, 2 programmeurs en één geldschieter, Eduardo Savarin, gespeeld door Andrew Garfield, aan de slag om een website te bouwen waar veel potentieel in zit. Zuckerberg ziet het groots, heel groots…

    Facebook ziet het licht en de website slaagt in als een bom. Als een virus zaait Facebook razendsnel uit over Harvard University en in nog geen 3 maanden tijd over de rest van de wereld. Mark en zijn kompanen worden rijker en rijker, het geluk kan niet op. Echter is er een keerzijde van de medaille: interne perikelen met voormalig geldschieter Eduardo laaien op waarna Mark hem zonder een greintje emotie op straat zet, met de hulp van zijn nieuwe zakenpartner Sean Parker, gespeeld door een uitstekende Justin Timberlake.

    justin_timberlake_the_social_network_pic.jpgthe_social_network_pic.jpg

    Maar ook de Winkelvoss broers zorgen voor problemen: deze zijn woedend op Mark omdat hij hun idee op sluwe wijze heeft gestolen zonder de broers enig deel van het succes te gunnen. Wat volgt is een kluwen van grote rechtzaken tussen Mark en de Winkelvossen en Eduardo Savarin, die alledrie een groot stuk van de koek willen… The Social Network werd een zeer interessante en geloofwaardige dialoog-film over één van de grootste succesverhalen van dit decennium.

    De film is een potentiële oscarwinnaar, en dan spreek ik met name over de puike prestatie van Jesse Eisenberg. Hij speelt zijn rol met verve. Een groot talent bloeit hier open. Deze jongen heeft niet de looks, maar wel het charisma en rauw talent om een groot acteur te worden. Maar niet enkel hij biedt de film een meerwaarde. Vrijwel de hele cast weet te overtuigen, Justin Timberlake incluis. Ik was bang dat hij de rotte appel in een mooie film ging worden, maar het tegendeel is waar. Justin acteert alsof hij al jaren in het vak zit.

    Ook Armie Hammer, die de tweelingsbroers Winkelvoss voor zijn rekening neemt acteert uitstekend. Andrew Garfield - gecast als de nieuwe Spiderman - doet het ook zeer goed als de gedupeerde Eduardo Savarin. Kortom, niets als lof voor de jonge, frisse cast. Ik vind het prachtig dat Fincher het erop waagt om dergelijk jong talent op te trommelen zonder inmenging van grote namen. Hij weet steeds waar hij mee bezig is. Het scenario zat goed en David voelde zich als een vis in het water bij het maken van deze film.

    Critici overal ter wereld noemen dit de beste film van 2010 en ik ben het daar mee eens. Samen met Inception (2010) is dit de film van het jaar. Wel even bemerken dat True Grit (2010) van de Coen Brothers eind december gaat uitkomen, deze zal naar alle waarschijnlijkheid de top 3 aanvullen. The Social Network is een absolute aanrader en is vanaf vandaag te zien in de zalen.

    rating

    Beoordeling: 4 / 5
    Recensie door op 28 oktober 2010

    ***Related Post***
    16/02/2010: Het verhaal van Mark Zuckerberg

     

    *** The Social Network trailer ***

  • You Will Meet a Tall Dark Stranger (2010) ***½ Blu-ray recensie

    Pin it!

    Het is altijd hetzelfde met vouchers. Je koopt of krijgt ze en je denkt dat je ze in de tijd dat ze geldig zijn wel zult kunnen verzilveren. Dat is meestal buiten de erbarmelijke programmatie tijdens de zomermaanden gerekend. Met de vervaldatum in zicht was ik dan ook af en toe eens aan het piepen of er nu echt niets leuks speelde dat mijn zinnen zou kunnen verzetten, buiten het filmfestivalgedoe. Ja hoor, gisteren ging in de kleinste zaal van de Kinepolis Gent You will Meet a Tall Dark Stranger (2010) van Woody Allen in première. Na mijn hele telefoonboek afgesms't te hebben, kreeg ik dan toch een positieve respons en hup daar zaten we dan, vol verwachting uit te kijken naar wat Woody ons nu ging voorschotelen.

    you_will_meet_a_tall_dark_stranger_2010_blu-ray.jpg

    Woody Allen is op zijn retour, Woody Allen weet niet meer hoe films te maken, dat komt mij af en toe ter ore. Hoewel ik me niet kan herinneren wanneer ik nog eens een van zijn meest recente werken heb gezien, ik ben en blijf een fan. Ook na het zien van You Will Meet a Tall Dark Stranger. Het leven zoals het is, van gewone mensen in de straat, elk met zijn problemen, aberraties of vertekende wereldbeelden, samen en in confrontatie met elkaar en hun omgeving. Het zijn nooit echt happy mensen die Woody Allen ten tonele voert. De uitstekende cast levert daarbij goed werk, zelfs al overtuigt het al bij al in sommige scènes niet helemaal.

    Korte inhoud: We maken kennis met Helena (Gemma Jones), een oudere ietwat neurotische vrouw die net is verlaten door haar man Alfie (Anthony Hopkins) en te pas en te onpas binnenvalt bij haar dochter Sally (Naomi Watts). Sally is een kunsthistorica die droomt van een eigen galerij maar haar leven en liefde gevonden heeft in een sober leven met Roy (Josh Brolin), een schrijver van één succesvolle roman die hopeloos op zoek is naar een tweede succes. Helena zoekt troost in de voorspellingen van een waarzegster en dat frustreert haar omgeving bij tijden nogal. Alfie zoekt dan weer naar zijn jeugdigheid bij een call-girl genaam Charmaine (Lucy Punch).

    Woody vertelt. Hij geeft ons een scherpe blik op de leefwereld van mensen in hun doodgewone alledaagse bestaan met alle alledaagse problemen die er komen bij kijken. Ontdaan van alle franjes vertelt hij hoe elk personage beseft dat hun leven eigenlijk maar voortkabbelt of door omstandigheden op een zijspoor is geraakt. De hunkering naar iets nieuws, iets anders, het over een andere boeg te gooien. Iedereen wil die grote donkere vreemdeling ontmoeten. Of het nu in de gedaante van een persoon of een opportuniteit is.

    Op bijzonder onderhoudende luchtige manier aanschouwen we het speeltoneel. Grappig, interessant, maar ook niet meer. Verwacht dit keer geen diepgaande psychologische analyses en dialogen. Woody Allen heeft trouwens ook zijn vinnigheid achterwege gelaten. Naomi Watts schittert als huisvrouw. Anthony Hopkins als Alfie, de zestiger die wat verloren loopt als een onzekere tiener in zijn tweede leven, maakt een onhandige indruk maar dat is ook zijn rol. Josh Brolin speelt echt wel de sukkel van het moment als mislukte schrijver met een idioot poedelkapsel. Maar de pluimen gaan toch naar Gemma Jones als Helena. Ook Antonia Banderas duikt in de film op.

    you_will_meet_a_tall_dark_stranger01.jpgyou_will_meet_a_tall_dark_stranger02.jpgyou_will_meet_a_tall_dark_stranger03.jpg

    Jammer dat er geen mysterieuze femme fatale als Scarlett Johansson meedoet, maar de verrukkelijke verschijning van Freida Pinto maakt dat deels goed. Woody Allen kan het nog steeds en toont dat het niet altijd echt diepgaand en echt psycho-analytisch moet zijn om te boeien. De film draait al in de bioscoop sinds 20 oktober 2010.

    rating

    Beoordeling: 3,5 / 5
    Recensie door op 27 oktober 2010

     

    *** You Will Meet a Tall Dark Stranger trailer ***

  • Daft Punk goes Tron Legacy met "Derezzed"

    Pin it!

    De fans van geslaagde techno-muziek zullen hier mogen smullen van de zopas uitgebrachte en exclusieve release van de Tron videoclip "Derezzed" van het Daft Punk duo, en dit allemaal op verse beelden van Tron Legacy (2010) in regie van Joseph Kosinski.

    tron_legacy_002.jpgtron_legacy_001.jpgtron_legacy_003.jpg

    Korte inhoud: TRON: LEGACY is een high-tech 3D avontuur dat zich afspeelt in een digitale wereld zoals nog nooit eerder in de bioscoop te zien was. Sam Flynn (Garrett Hedlund), de 27 jaar oude rebelse zoon van Kevin Flynn (Jeff Bridges) doet onderzoek naar de verdwijning van zijn vader, ooit bekend als ’s werelds vooraanstaande gameontwikkelaar. Tijdens zijn zoektocht leidt een vreemd signaal, afkomstig van zijn vader, hem naar Flynn’s Arcade waar hij in de digitale wereld van TRON wordt getrokken. Dezelfde wereld waar zijn vader al 20 jaar blijkt te leven. Samen met Kevin’s vertrouweling Quorra (Olivia Wilde) komen vader en zoon in een levensgevaarlijk gevecht terecht met een meedogenloze vijand. Zij moeten zien te ontsnappen uit een prachtige visuele cyberwereld met nog nooit eerder uitgevonden voertuigen, wapens en landschappen. Een wereld die niet alleen heel geavanceerd blijkt te zijn, maar ook heel erg gevaarlijk.

    De film draait vanaf 26 januari 2011 in onze zalen!

    *** Daft Punk "Derezzed" videoclip ***

    ***Related Posts***
    23/07/2010: Nieuwe Tron Legacy trailer
    12/12/2009: Tron Legacy met Jeff Bridges
    13/01/2005: Tron krijgt waarschijnlijk een sequel

  • Loft (2010) remake trailer ziet er weinig vernieuwend uit

    Pin it!

    De Hollandse remake Loft (2010) heeft zijn trailer uit, en ondanks de opzienbarende strubbelingen op de set (beenbreuk van de cameraman, kaakbreuk van de regisseuse, acteurs die afhaken, interventie van Erik Van Looy,…) is de film toch behoorlijk goed afgewerkt. Al moet je toegeven, het ziet eruit alsof de film een perfecte kopie is van het origineel, met dit verschil dat er Hollandse acteurs in zitten.

    En uiteindelijk was het wel te verwachten, indien je dezelfde cameraman inzet die hetzelfde scenario verfilmt. Maar het blijft als concept buitengewoon idioot. Een Nederlandstalige film remaken door een andere Nederlandstalige film blijft onnozel. Zelfs in Québec, waar ze de gewoonte hebben alles te vertalen, zouden ze niet op het idee komen om Franse films nog maar te dubben in het Québecs. Dit is althans geen regel. En ook al spreek je en begrijp je perfect Frans, zal je heel wat moeite hebben om een Québécois te vatten. Ik kan er van meespreken, want ik heb op het Fantastisch filmfestival twee films uit Quebec live ondertiteld naar het Nederlands en Engels, en het was toch wel effe zweten. Vooral wanneer ze beginnen schelden.

    loft_2010_2.jpgloft_2010_1.jpgloft_2010_3.jpg

    Korte inhoud: Vijf getrouwde mannen delen in het grootste geheim een loft waar ze stijlvol en in alle rust hun minnaressen en nieuwste veroveringen ontvangen. Een prima regeling, tot ze op een winterochtend het lijk aantreffen van een jonge vrouw. Geen van hen weet wie de vrouw is, waar ze vandaan komt en hoe ze terecht is gekomen in een loft waarvan alleen zij de sleutel bezitten. Noodgedwongen proberen de vrienden uit te zoeken wat er gebeurd is en waarom, maar al vlug beginnen ze elkaar te wantrouwen en zal blijken dat ze veel minder van elkaar afweten dan ze oorspronkelijk dachten.

    Net zoals de originele Loft (2008) onthult de trailer veel intrige en een vleugje erotiek (deze keer met jartelles en op z’n hondjes), maar ik zie nergens een hint van een eigenzinnige filmversie van Antoinette Beumer (De Gelukkige Huisvrouw), zoals ze eerder had beloofd in de uitzending van De Rode Loper. Uiteraard zal ik de film moeten zien om een finaal oordeel te kunnen vellen, maar dat is in ieder geval mijn eerste indruk. De trailer laat vermoeden dat het een getrouwe remake is.

    loft_2010_pic1.jpgloft_2010_pic4.jpgloft_2010_pic2.jpg

    Deze Hollandse remake is van de hand van misdaadauteur Saskia Noort, die zich heeft gebaseerd op het script van Bart De Pauw. De hoofdrollen zijn voor Jeroen van Koningsbrugge, Barry Atsma, Kim van Kooten, Fedja van Huêt, Gijs Naber, Anna Drijver, Chico Kenzari, Hadewich Minis en Lies Visschendijk. Ik ben niet zeker of deze film ooit in België zal uitkomen (ik zie trouwens niet meteen het nut ervan in), maar toch hoop ik deze versie te zien…al was het maar op dvd.

    *** Loft (remake) trailer ***

    ***Related Posts***
    02/02/2015: The Loft van Erik Van Looy flopt in zijn openingsweekend
    31/01/2015: The Loft krijgt barslechte kritieken in de States
    21/01/2015: The Loft is nog maar eens verschoven
    16/12/2014: The Loft van Erik Van Looy krijgt nieuwe filmposters
    03/11/2014: The Loft van Erik Van Looy blijft steken op minder dan 100'000 bezoekers in eigen land
    17/10/2014: Juryvoorzitter Bret Easton Ellis maakt The Loft met de grond gelijk
    23/09/2014: The Loft heeft nieuwe Amerikaanse releasedatum
    15/09/2014: The Loft review
    28/06/2014: De release van The Loft wordt nog maar eens uitgesteld
    06/08/2013: Release van The Loft voor de zoveelste keer uitgesteld
    08/03/2013: De Amerikaanse The Loft wordt andermaal uitgesteld
    10/08/2012: Amerikaanse Loft dan toch geen straight-to-dvd film
    24/02/2011: Van Looy maakt zijn Amerikaanse Loft versie
    01/08/2010: Erik Van Looy moet Hollandse Loft-remake redden
    22/02/2010: Erik Van Looy geen zin in Hollandse Loft-remake
    25/01/2010: Hollandse Loft-remake in de maak
    07/06/2008: Erik Van Looy en Bart De Pauw maken film