• Wall Street: Money Never Sleeps trailer

    Pin it!

    Een beetje zoals op de beurs heeft de eerste Wall Street (1987) film van Oliver Stone een beetje zijn ups and downs. Met zijn schrikwekkend uitgangspunt "Greed is Good" had de film zelfs profetische trekjes in het licht van de recente financiële crisis, maar het was vooral de vertolking van Michael Douglas als de meedogenloze Gordon Gekko die alle aandacht naar zich toe trok. Een gehaaide beursgoeroe, hoog in zijn glazen toren, was op jacht naar het pensioen van de kleine werkman. Daarentegen stond Charlie Sheen die iets minder overtuigend was in de rol van de jonge ambitieuze knaap die de knepen van het vak zou leren van de grootmeester.

    wall_street_2

    Maar nu is er dus de sequel, Wall Street: Money Never Sleeps (2010), wederom in beeld gezet door (de ooit nog controversiële) Oliver Stone. Michael Douglas lijkt niets van zijn pluimen verloren te hebben en zijn nieuwe pupil wordt deze keer vertolkt door Shia LaBeouf.

    Korte inhoud: Na een gevangenisstraf van 14 jaar komt Gordon Gekko (Michael Douglas) vrij. Ondanks zijn pogingen om Wall Street te waarschuwen voor de nakende economische ondergang, gelooft niemand hem door zijn afgenomen status in de financiële wereld. Hij besluit daarom maar om zich te concentreren op z'n privé-leven. Hij wil de verwaterde relatie met z'n dochter Winnie (Carey Mulligan) verbeteren, maar door zijn lange afwezigheid en het feit dat Winnie hem de zelfmoord van haar broer Rudy verwijt, wil ze niks met hem te maken hebben. Ondertussen sterft de mentor van Jacob (Shia LaBeouf), een jonge beursmakelaar die de beleggingsfonds manager Bretton James (Josh Brolin) verdenkt van de moord op z'n mentor. Jacob, die ook de verloofde van Winnie Gekko is, wil wraak en rekent daarbij op de hulp van Gordon. Gordon besluit Jacob te helpen, in de hoop zo dichter bij z'n dochter te raken.

    Opmerkelijk is dat er ook een rol is weggelegd voor Charlie Sheen als Bud Fox, naast Susan Sarandon als de moeder van Jacob en Frank Langella die waarschijnlijk de rol zal vertolken van de vermoorde mentor (maar dat laatste is pure speculatie). Wat betreft de rol van Charlie Sheen…ik heb het vermoeden dat het om een cameo-rol zal gaan, gezien de acteur ook al niet in de ietwat teleurstellende trailer verschijnt. Maar het had leuk geweest mocht GG zijn wraak willen nemen op Fox. Het had meteen de deur op een kier gezet voor een 3de deel en bijgevolg een Wall Street trilogie.

    De film maakt na de toch wel overdreven zware straf van Gekko (hij was uiteindelijk nog geen schurk zoals Bernie Madoff maar wel iemand die het systeem gebruikte en deed wat veel anderen deden) een klein sprongetje van 7 jaar en zet ons in 2008, aan de bron van de wereldwijde financiële crisis. Dat de film dan ook wel zijn inspiratie heeft gevonden in deze recente beursverwikkelingen vind ik zelf een goede zaak. Het maakt de prent alleen maar relevanter, waar verwacht geen kritische uitwerking van het thema dan wel een typische Hollywood prent met stoere verklaringen en leuke one-liners. Maar voor mij is het pure nostalgie en ik kijk hier al naar uit. Los van de foute muziek in de teaser trailer vond ik dat ze alles net dat tikkeltje meer gravitas mochten geven. Hopelijk komt er binnenkort een tweede en veel betere trailer om ons toch wat meer gerust te stellen. De film komt bij ons uit op 21 april 2010.

    *** Wall Street: Money Never Sleeps ***

    ***Related Post***
    28/09/2010: Wall Street 2 review
    30/04/2009: Wall Street 2 met Michael Douglas & Oliver Stone

  • Guy Ritchie klaar voor Sherlock Holmes 2

    Pin it!

    Een tijdje geleden was er sprake dat Guy Ritchie de DC Comic Lobo zou gaan verfilmen, maar deze plannen worden (tijdelijk) opgeborgen en gaat alle aandacht naar de sequel op de toch wel succesvolle Sherlock Holmes (2009), die in de States zijn productiebudget van 90 miljoen dollar zomaar eventjes kon verdubbelen. Iets wat voor Ritchie geen alledaagse zaak is. De mensen van First Showing shares: schreven het volgende:

    Joel Silver, who is serving as producer on both projects, says the studio is all about he and Ritchie working on a Sherlock Holmes sequel even if that means bailing on Lobo, but it’s not official yet. Silver elaborated:

    I don’t think he’s going to do it now. I would guess a different director [will take on the project]. The studio wants us and Guy to focus on making another 'Sherlock Holmes'. So I think we’re going to be doing that.

    sherlock_holmes_pic

    Nog nooit hadden we een Sherlock Holmes gezien als dit, en nochtans is deze vertolking dichter bij het bron-materiaal dan heel wat andere Sherlock-Holmes-films. Holmes is een ondeugende man, verzot op vrouwen die geregeld deelneemt aan vechtwedstrijden. En dat er nog ruimte is om het personage verder uit te werken lag voor de hand. Uiteraard is de magie van de vertolking wederom te danken aan het genie van Robert Downey Jr., die net als met Iron Man het personage heel aantrekkelijk weet te maken. De acteur is dus van cruciaal belang voor de sequel. Zonder hem heb je geen film. Maar dat betekent dat de agenda van de acteur grondig moet gewijzigd worden ten voordele van de Hollywoodfilm. Cowboys and Aliens (2011) van Jon Favreau (de regisseur van de Iron Man films) zal bijvoobeeld moeten uitkijken naar een andere acteur wat zijn eerste keuze heeft onverwacht grootse sequel plannen.

    En waarom niet? Ik ben hier eigenlijk wel voor te vinden (ook al was ik benieuwd naar de Lobo-film). Maar de weg die deze Holmes-film heeft ingeslagen is gewoon zo adembenemend dat wij als toeschouwers gewoon snakken naar meer van dat. Een goeie mix van drama, avontuur, actie, humor en alles gesteund door knappe dialogen en een grauwe en contrastrijke fotografie van Philippe Rousselot. Het is een ware reboot van het personage met ontelbaar veel mogelijkheden voor verdere vervolgfilms.

    Wat betreft Lobo, Ik begrijp de keuze van Guy Ritchie volledig. Lobo is minderwaardig aan Sherlock Holmes in het kwadraat. Maar misschien kan het project wel aan een andere regisseur overhandigd worden. Misschien Zack Snyder (Watchmen, 300) mocht hij nog een plaatsje kunnen vrijmaken in zijn druk schema en überhaupt interesse vertonen (ik betwijfel het, maar bon). Het personage zal voldoende uitgewerkt moeten worden, want de strip op zich is nogal plattekes. Lobo lijkt eerder een reactie op andere superhelden, dan daadwerkelijk een karakter met veel diepgang. Maar toch kan dit fun zijn om het personage in een live-action adaptatie te zien.

    ***Related Post***
    04/09/2009: Guy Ritchie interesse in Lobo

  • 2001: A Space Odyssey (1968) ***** Blu-ray recensie

    Pin it!

    Nog een uitstekende film die vandaag op Blu-ray uitkomt, is 2001: A Space Odyssey (1968) van Stanley Kubrick. Het is een titel die klinkt als iets monumentaals en dat is de film ook. Velen kennen de film van reputatie of hebben de title wel al eens horen vallen op één of andere quiz, maar weinigen hebben de film daadwerkelijk gezien. En zij die de film uiteindelijk hebben bekeken zullen vaak verklaren dat deze langdradig en of zelfs niet geheel hebben begrepen. Wat ik dan meestal zeg tegen die laatste categorie van mensen, is om de film een tweede kans te geven. Wat typisch is voor kunstwerken is dat ze uitgesproken commentaren uitlokken. Deze filmklassieker kun je niet genoeg gezien hebben. De film uitleggen, daar begin ik niet aan, maar wat ik wel kan meegeven is dat er meer dan één grondgedachte achter deze science-fiction steekt.

    2001_a_space_odyssey_1968_blu-ray.jpg

    Korte inhoud: Even voor het ontstaan van menselijk leven op aarde ontdekt een groep apen een monoliet. Vier miljoen jaar later wordt een gelijkaardig object ontdekt op de maan dat een signaal uitzendt naar Jupiter. Commandant Bowman en astronaut Poole vertrekken op een speciale missie met het ruimteschip Discovery en de hulp van supercomputer HAL-9000.

    2001 is bijzonder onconventioneel in vorm en inhoud. De dialogen zijn tot een minimum beperkt (tot pakweg een half uurtje) en zijn eigenlijk niet zo bijzonder. Het lijkt wel een soort formaliteit te zijn. De personages vullen hun tijd nog net niet met praatjes over het weer. Uiteraard is dit bedoeld. Kubrick wilde de beelden en het geluid het werk laten doen, en het verhaal laten bepalen. Het gebruik van dialoog laat zien hoe triviaal conversaties wel kunnen zijn. De woorden die men gebruikt zijn vaak geheel overbodig, en al zeker in een futuristische context waar alles wordt geleid door computers.

    De film is opgedeeld in 3 grote delen. Het eerste deel begint in de oertijd waarin twee stammen van mensapen elkander bevechten. Ze weten niet precies hoe ze hun ongenoegen kenbaar moeten maken, maar uiteindelijk neemt één van hen een stok en begint ermee te slaan. Cynisch genoeg is met dit gebaar is de mens geboren. Met geweld kan je dingen afdwingen en dat zullen ze geweten hebben en zal hun zoektocht naar eten voor een groot stuk eenvoudiger maken.

    Het tweede deel heeft een eerder traditioneel verloop. Er wordt op de maan een monoliet aangetroffen, een imposante, rechthoekige tafel waar een vreemde resonantie komt. Astronauten Dave Bowman en Frank Poole gaan op onderzoek om te kijken wat er zich nog allemaal op Jupiter bevindt. Deze missie wordt in goede banen geleid door de super AI computer HAL9000 (stem van Douglas Rain). Hij spreekt met een kalme stem, en de emotie die in de stem wordt gelekt lijkt heel artificieel.HAL beweert geen fouten te maken, laat staan agressie die uiteindelijk maar toe te schrijven zijn aan mensen. Maar een artificiële intelligentie kan heel agressief zijn. En dat blijkt wanneer hij zichzelf bedreigt voelt door de twee astronauten die hem willen uitschakelen. Dave weet HAL uiteindelijk uit te schakelen, en dit is het begin van het laatste deel van de film, een spirituele reis door tijd en ruimte, die wordt weergegeven door een bijna 25 minuten durende licht-compositie, in negatief geprojecteerde landschappen en een vervreemdende, inducerende soundtrack. Dave komt uiteindelijk in een helder witte kamer met hoge muren en meubels uit een ver Victoriaans verleden. Momenten later zien we hem als oude man, die geconfronteerd wordt met die fameuze monoliet. Dave sterft, oud en versleten, waarna hij zichtbaar als foetus in de ruimte herboren wordt.

    2001-a-space-odyssey-001 2001-a-space-odyssey-002

    Er bestaan oneindig veel theorieën over de film– het internet alleen biedt een prachtige keur aan meningen, waaronder bijvoorbeeld een religieuze interpretatie die zegt dat de film de opperste waarheid van Krishna bevestigt - wat weinig waarschijnlijk lijkt, aangezien zowel Kubrick als schrijver Arthur C. Clarke voor zover bekend nooit met de Hare Krishna te . Dat is wellicht één van de mooiste dingen die een film ooit kan hopen te bereiken: dat men er 40 jaar later nog steeds niet achter is wat je nu precies wilde zeggen, dat er nog steeds over gediscussieerd wordt, dat het nog steeds een levend onderwerp is.

    2001-a-space-odyssey-003 2001-a-space-odyssey-004

    Afgezien van de inhoud is de film ook een auditief spektakel, met klassieke muziek, buitengewone sfeerbepalende geluidstapijten van de Roemeense componist Ligeti en beangstigende stiltes. Saai is de film alleen maar te noemen volgens een conventionele standaard, die om de zoveel minuten weer een dramatische wending of grootse actie vereist. Dit is een film waar je echt voor moet gaan zitten, met een open instelling, om hem vervolgens in al zijn audiovisuele pracht op je in te laten werken. De geweldige, kleurrijke en overdonderende ruimte sequenties, de prachtige composities, de treffende klassieke muziek: het maakt van '2001' een weergaloze film die met woorden geen recht kan worden gedaan. Deze film moet je beleven, net zoals elk ander kunstwerk.

    rating

    Beoordeling: 5 / 5
    Recensie door op 26 januari 2010

    ***Related Posts***
    22/01/2010: A Clockwork Orange review
    20/01/2010: Full Metal Jacket review
    13/10/2009: The Shining review
    01/01/2009: 2001 in het Amerikaans Filmarchief
    07/08/2008: Wall-E maakt knipoogjes naar 2001
    20/03/2008: Arthur C. Clarke overleden
    23/08/2005: Een leuke analyse van 2001
    19/10/2004: Top 10 Meest Invloedrijke Films

     

    *** 2001: A Space Odyssey trailer ***

  • Erik Van Looy maakt Hollandse Loft remake

    Pin it!

    De succesvolle Belgische filmproductie Loft (2008) krijgt een remake. Niet in de Staten, maar wel in Nederland! Hoezo? Begrijpen die Hollanders dan geen Nederlands met een Vlaams accentje? Wel, eigenlijk heeft het hiermee minder te maken. Nederlanders liggen gewoon niet wakker van Vlaamse acteurs en bijgevolg ook niet van Vlaamse films. Een bittere realiteit waarmee elke Vlaamse filmmaker elke dag mee ontwaakt. Filip Peeters is bij ons charismatisch acteur, en wij Vlamingen zien geen graten in het feit dat hij gecast wordt als vrouwen-verslinder. Maar voor een Nederlands publiek die de acteur niet kennen kan ik me inbeelden dat ze de man als een "ouwe sok" aanzien die compleet niet past in die rol.

    Maar zoveel verschillend zijn onze noorderburen niet van ons. Vlamingen zitten ook niet te wachten op de Belgische release van de Nederlandse Komt een Vrouw bij de Dokter (2009) met Carice van Houten, een film die bij hen mega-succes werd. Deze prent heeft het bij ons nauwelijks een paar weken overleeft. Vlaanderen en Nederland spreken misschien dezelfde taal maar hebben een totaal andere smaak en tevens ook een totaal ander gevoel voor humor (reden waarom De Slimste Mens ook niet aanslaat in Nederland). De grappen van Bart De Pauw zullen dan ook wel herschreven worden door een Nederlander. Maar ook het taalgebruik zal bijgeschroefd moeten worden, want uitdrukkingen als "Ik zie u graag" (die we om de haverklap horen in Loft) kennen ze ginder niet.

    Koen De Bouw, Filip Peeters, Matthias Schoenaerts, Bruno Vanden Broucke, Koen De Graeve, Veerle Baetens, Tine Reymer, An Miller, Maaike Cafmeyer, Marie Vinck, Jan Decleir, Gene Bervoets, Sara de Roo, zullen dus allemaal plaats moeten ruimen voor Hollandse equivalenten. Enkel Erik Van Looy zal aan het roer blijven als regisseur – ook al moesten de Nederlanders niets weten van De Zaak Alzheimer. Maar ik denk dat er ook wel 'vlaams geld' mee gemoeid zal zijn en er dus een soort quid pro quo moet zijn. En Erik kennende zal hij waarschijnlijk opnieuw beroep willen doen op Danny Elsen voor de fotografie. En hier heb je dan twee cruciale en creatieve posities binnen de filmproductie voor Vlamingen, naast co-productie postjes.

    Uiteindelijk blijf ik het wel krankzinnig vinden. Wij zitten hier te klagen dat Amerikanen voor de zoveelste keer een Aziatische filmproductie remaken, ook al is deze maar een paar jaar oud, maar wij lusten zelfs nog geen Nederlandstalige films van onze buren. Niet enkel de distributeurs maar ook de media dragen hier een zware verantwoordelijkheid. We praten bitter weinig over de Nederlandse filmmarkt (en vise versa) en hebben jullie deze affiche al aangetroffen in onze Vlaamse straten? Ik ook niet. Laat staan dat we al een trailer hebben gezien van deze film in De Rode Loper. Noppes, nada, niks, nougabollen.

    Ik vond Loft zelf niet meteen een bijzondere film. Ze hadden dan misschien beter De Zaak Alzheimer of Dossier K. met Nederlandse acteurs gespeeld. Maar wat Loft voor een producer zo aantrekkelijk maakt in tegenstelling tot de Jef Geeraerts producties. Loft kost veel minder geld om te maken (zelfs de Vlaamse productie kon het met véél minder doen) én (niet te onderschatten voor de Nederlandse markt) er zit veel seks in. Hoewel dit laatste in de Vlaamse versie tot een minimum werd herleid. Ik hoop dan ook dat Erik een iets minder brave film zal maken. In goede traditie van de Paul Verhoeven thrillers mag het iets meer bloot zijn en iets minder massa-shots waar acteurs doelloos over elkaars tenen trappen en iets minder bekende koppen die een figurantenrol staan te spelen van geen enkel belang en iets minder plottwist's naar het einde toe.

    ***Related Posts***
    02/02/2015: The Loft van Erik Van Looy flopt in zijn openingsweekend
    31/01/2015: The Loft krijgt barslechte kritieken in de States
    21/01/2015: The Loft is nog maar eens verschoven
    16/12/2014: The Loft van Erik Van Looy krijgt nieuwe filmposters
    03/11/2014: The Loft van Erik Van Looy blijft steken op minder dan 100'000 bezoekers in eigen land
    17/10/2014: Juryvoorzitter Bret Easton Ellis maakt The Loft met de grond gelijk
    23/09/2014: The Loft heeft nieuwe Amerikaanse releasedatum
    15/09/2014: The Loft review
    28/06/2014: De release van The Loft wordt nog maar eens uitgesteld
    06/08/2013: Release van The Loft voor de zoveelste keer uitgesteld
    08/03/2013: De Amerikaanse The Loft wordt andermaal uitgesteld
    10/08/2012: Amerikaanse Loft dan toch geen straight-to-dvd film
    24/02/2011: Van Looy maakt zijn Amerikaanse Loft versie
    26/10/2010: Weinig vernieuwende Loft remake
    01/08/2010: Erik Van Looy moet Hollandse Loft-remake redden
    22/02/2010: Erik Van Looy geen zin in Hollandse Loft-remake
    07/06/2008: Erik Van Looy en Bart De Pauw maken film

  • Inglourious Basterds (2009) **** Blu-ray recensie

    Pin it!

    Als Quentin Tarantino een film maakt dan weet je meteen dat je iets ongewoons zal aantreffen. Net zoals elke filmgeek is de regisseur ook verzot op filmgenres en met deze nazi-film vond hij het een uitstekend idee om er een western van te maken. En enkel Tarantino komt hier ook mee weg. De muziek, de kadrages, de opbouw en sfeer van Inglourious Basterds (2009), alles klopt. Maar de film is meer dan een genrefilm die blijft steken op het niveau van hommage of parodie. Er wordt niet alleen voortreffelijk geacteerd door Mélanie Laurent en Christoph Waltz, maar door de voltallige cast, die ook voldoende ruimte krijgen om hun personages een gezicht te geven. De originaliteit, de kwaliteit van de dialogen en de set-up van elke scène zijn buitengewoon fascinerend. Misschien had hij hier en daar de sequenties naar het einde wat mogen inkorten, maar het blijft toch één van de betere Tarantino films.

    Inglourious Basterds blu-ray

    Korte inhoud: In het door Duitsers bezette Frankrijk is Shosanna Dreyfus (Mélanie Laurent) getuige van de brute moord op haar familie, onder leiding van nazi-kolonel Hans Landa (Christoph Waltz). Ze weet maar net te ontsnappen en vlucht naar Parijs, waar ze een nieuwe identiteit aanneemt en een filmtheater gaat runnen. Ondertussen, ergens anders in Frankrijk, neemt een joodse groep soldaten, onder leiding van Lt. Aldo Raine (Brad Pitt) wraak op de nazi's. De groep die bij de vijand bekend staat als 'The Basterds', zaait angst door de nazi's op brute wijze te vermoorden. Met de hulp van de Duitse actrice Bridget von Hammersmark (Diane Kruger) ondernemen ze een missie om de leiders van het Derde Rijk uit te schakelen bij een Duitse filmpremière in het filmtheater van Shosanna Dreyfus, waar ook Shosanna zelf haar kans schoon ziet om wraak te nemen...

    Een bekende uitspraak van Tarantino is: "Ik vind dat je rustig mag stelen als de film er beter van wordt. Als je betrapt wordt, kun je altijd nog zeggen dat het om een hommage gaat". En daar heb je het. De titel The Inglorious Bastards (1978) van Enzo G. Castellari werd dan ook een klein beetje gewijzigd maar er is een duidelijke verwijzing, alsook naar de beruchte klassieker The Dirty Dozen (1967), een mijlpaal in het actie-oorlogsgenre. Maar Tarantino maakt hier toch wel een hoogst persoonlijke prent van en verliest geen seconde vertelstijl.

    Niet alleen het acteerwerk van de acteurs maar ook het camerawerk van Robert Richardson is uitmuntend. Tarantino heeft zijn reputatie als regisseur van eigenzinnige cinema hiermee weer eens bevestigd. Zwarte humor en veel vette knipogen, het is allemaal heerlijk om te volgen. Voor een film over de 2de WO blijven de explosies en de adrenaline-sequenties tot een minimum beperkt. Hoewel de scalpen met de regelmaat van de klok worden gesneden en de baseball-knuppel soms als terreurwapen wordt ingezet blijft het allemaal binnen de perken, ook al is het af en toe even schrikken. De kolderieke opzet staat echter voorop. De soundtrack wordt aangeleverd door niemand minder dan western-componist Ennio Morricone en levert een opmerkelijke bijdrage, ook hier ee paar verwijzingen naar de muziek van diens spaghettiwesterns.

    inglourious_basterds_2009_pic01.jpginglourious_basterds_2009_pic02.jpg

    Kortom, Inglourious Basterds is een uitstekende film, en had nog stukken beter geweest mocht hier en daar de scenes wat korter geknipt zijn. Maar uiteindelijk verveelt de film nauwelijks en dat voor een prent van 153 minuten, wat op zich ook al een prestatie is. De dialogen komen op de voorgrond en de krankzinnige plot werd geregisseerd door een volwassen iemand die verzot is op cinema. Daar waar het zwakke Death Proof (2007) eerder een ontdekking was naar de ‘exploitation film’ is Inglourious Basterds eerder een traditionele film, met een eigen wereld waarin mensen een specifiek taalgebruik hebben en waar de taal een essentieel element vormt in de film. Een taal kennen kan deuren opnemen, en wie de taal niet meester is kan tijdens de oorlog in gevaar komen. Er zit ook heel wat name-dropping in de film met Duitste cineast maar dat zit geheel binnen de sfeer van de film en komt in geen geval opschepperig over. De film bevestigt voor mij de terugkeer van een meester die hier bewijst dat hij ook meer is dan een regisseur van gestileerde en gewelddadige actie thrillers.

    Op de Blu-ray vinden jullie heel wat making-off filmpjes, de volledige en hilarische propagandafilm met soldaat Zoller (Daniel Brühl); alsook alternatieve en geknipte scènes. Jawel, u hoort het goed, de film kon nog langer zijn…véél langer.

    rating

    Beoordeling: 4 / 5
    Recensie door op 24 januari 2010

    ***Related Posts***
    06/01/2010: Top 10 Best & Worst Movies 2009
    07/10/2009: Quentin Tarantino interesse in Kill Bill 3
    17/07/2009: Inglourious Basterds poster
    12/02/2009: Inglourious Basterds van Quentin Tarantino

     

    *** Inglourious Basterds trailer ***

  • Avatar Sex Tape gelekt op You Tube

    Pin it!

    Er is sprake van een scène met vuile manieren die geknipt werd voor de bioscoop-release van Avatar (2009) van James Cameron. Of dat deze effectief gedraaid is of niet is niet zeker, laat staan dat we enig besef hebben van hoe heet deze scène dan wel mag zijn. Geruchten zou te kennen geven dat de bewuste sequentie op de dvd-release zou staan. Uiteraard een al te evidente promotiestunt.

    Maar misschien hebben de makers wel een lek en is de bewuste sex-tape reeds uitgelekt op You Tube? En het zou deze blog niet zijn mocht hij het filmpje niet delen met zijn bezoekers. De uitwerking is een beetje magertjes, het concept wat simpel (penis humor, ha ha), dus begrijp ik volledig dat het niet in de film zat ;p

    *** Avatar sex-scène ***

    ***Related Posts***
    19/01/2010: Avatar wint Golden Globe
    06/01/2010: Top 10 Best & Worst Movies of 2009
    17/12/2009: Avatar in 3D

    Categories: Trivia 6 comments