• Dark Water met Jennifer Connelly

    Pin it!

    Remakes zijn van onze tijd en na 100 jaar cinema zullen de toekomstige Hollywood filmmakers zich hoofdzakelijk toespitsen op het updaten van oudere en/of slecht gemaakte filmreleases. De Aziatische markt is uiteraard ook een goudmijn voor Amerikaanse studio’s, gezien het publiek nauwelijks films met ondertitels kan uitstaan.

    Binnenkort zullen we de remake van Hideo Nakata’s Dark Water mogen verwachten in de bioscoop. Hideo Nakata regisseerde eveneens Ringu en Ringu 2, van de hand van Koji Suzuki, die ook Dark Water schreef, en die perfect weet hoe je een publiek de stuipen op het lijf jaagt zonder weerwolven, lugubere kastelen en bloedlustige seriemoordenaars. Dark Water wordt deze keer geregisseerd door de Braziliaan Walter Salles, ondermeer bekend van The Motorcycle Diaries en Central do Brasil . Twee films die echt wel de moeite waard zijn om te zien.

    In deze versie bevinden we ons opnieuw in een groezelig appartementje, waar de alleenstaande moeder met haar dochtertje na een echtscheiding hun leven een nieuwe wending willen geven. En hoewel het appartement er deftig genoeg uitziet voor een nieuwe start, gebeuren er vreemde dingen. De geur van betonrot en plekken op de muren blijken snel een voorbode te zijn van onheil. De verhuurder weigert halsstarrig iets aan de problemen te doen, maar de verschijningen blijven niet uit en worden een ware nachtmerrie…

    Opmerkelijk in de cast is de aanwezigheid van oscar-winnares Jennifer Connelly, alsook van John C. Reilly, Tim Roth, Dougray Scott en Shelley Duvall. Geniet alvast van een geslaagde trailer. Maar ga zeker ook eens de originele Japanse versie bekijken. Of deze remake de gruwel zal kunnen evenaren of overtreffen is nog af te wachten.

  • Lara Croft model Lucy Clarkson

    Pin it!

    Er zijn weinig vrouwelijke actie-heldinnen, maar één personage wordt wel gesteund door een forse imago-campagne, en dat is deze van Lara Croft, de sexy archeologe uit het game Tomb Raider. Regelmatig wordt dan ook uitgekeken naar een rolmodel die op allerhande promotietoers van aar beste kant moet laten zien. En het helpt want het game verkoopt als zoete broodjes.

    Lucy Clarkson 01Lucy Clarkson 02Lucy Clarkson 03Lucy Clarkson 003 Lucy Clarkson 05Lucy Clarkson 04Lucy Clarkson 06Lucy Clarkson 006

    Van 2000 tot 2002 viel de eer te beurt aan de toen nog 18-jarige Britse Lucy Clarkson die met haar donkerbruine lokken en haar 1m80 meteen indruk maakte op de game-producers van Eidos. Het lingerie-model was eerder een bekend model bij Elite Model Agency. Ze werd uitgeroepen tot één van de meeste sexy vrouwen in de UK en werd het gezicht van diverse merken; gaande van La Senza, Chanel, Diesel, Sports Illustrated, Marks and Spencers, Marie Claire, More Magazine, Wrigleys, Kinders,Veet en Pearl Drops. Lucy had tijdens haar jeugd heel way eetstoornissen en is later een woordvoerder geworden tegen de ‘size zero’ en kwam hiervoor regelmatig op televisie. Lucy heeft echter nooit een acterende rol overwogen. Hieronder vinden jullie een aantal afbeeldingen van het Lara Croft model.

    *** Lucy Clarkson hq picture gallery ***
    lara croft,lucy clarkson,pics,tomb raider,eidoslara croft,lucy clarkson,pics,tomb raider,eidos

    Lucy Clarkson 01Lucy Clarkson 02Lucy Clarkson 03Lucy Clarkson 04
    Lucy Clarkson 05Lucy Clarkson 06Lucy Clarkson 07Lucy Clarkson 08
    Lucy Clarkson 09Lucy Clarkson 10Lucy Clarkson 11Lucy Clarkson 12
    Lucy Clarkson 13Lucy Clarkson 14Lucy Clarkson 15Lucy Clarkson 16
    Lucy Clarkson 17Lucy Clarkson 18lara croft,lucy clarkson,pics,tomb raider,eidoslara croft,lucy clarkson,pics,tomb raider,eidos
    lara croft,lucy clarkson,pics,tomb raider,eidoslara croft,lucy clarkson,pics,tomb raider,eidoslara croft,lucy clarkson,pics,tomb raider,eidoslara croft,lucy clarkson,pics,tomb raider,eidos

    ***Related Posts***
    29/01/2009: Lara Croft moet jonger zijn in Tomb Raider reboot
    29/01/2009: Megan Fox wordt geen Lara Croft
    03/06/2006: Karima Adebibe en Alison Carroll als Lara Croft model
    22/04/2006: Derde Lara Croft film misschien met Angelina Jolie
    14/12/2004: Nell McAndrew als Lara Croft model
    19/10/2004: Lara Weller en Jill de Jong als Lara Croft model

    Categories: Pics 1 comment
  • Fahrenheit 451 volgens Mel Gibson

    Pin it!

    Er komt dan toch een verfilming van Fahrenheit 451, gebaseerd op de bekende roman van Ray Bradbury, na de filmversie van Truffaut in 1966. Het verhaal speelt zich af in de nabije fascistische toekomst waar alle boeken verboden worden, en speciale pompiers-eenheden worden aangeworven om de boeken op te zoeken en te verbranden, met vlammenwerpers i.p.v. brandslangen. De temperatuur die nodig is om papier te verbranden blijkt 451 graden Fahrenheit (233°C) te zijn (althans dat beweert de film). Op die manier pogen ze de vrije gedachte en actie tot een minimum te beperken. Guy Montag is een pompier die houdt van zijn job, zijn huis, zijn vrouw. Op een dag komt hij de jonge rebelse Clarisse tegen die het werk van Montag verafschuwt. Montag, die zijn daden in vraag begint te stellen, zet zich in het geheim aan het lezen van een boek, beseffende dat daarmee veel op het spel komt te staan.

    De film zal geproduced worden door Mel Gibson en geregisseerd en geschreven door het genie Frank Darabont (The Shawshank Redemption, The Green Mile). De acteurs die momenteel hebben ingeschreven op het project zijn Joseph Fiennes en Charlize Theron.

    De film van Truffaut was niet alleen een kritiek op de gevaren van een totalitair regime, maar eveneens een kritiek tegen de entertainment maatschappij, waarbij de cinema een belangrijke component bij vormt. “Give the people contests they win by remembering the words to more popular songs.... Don't give them slippery stuff like philosophy or sociology to tie things up with. That way lies melancholy.” Of met andere woorden, zorg dat de mensen overladen worden met zinloze tv-programma’s en spektakelfilms, en zo zullen ze niet meteen in opstand komen tegen een opdringerig systeem waarin ze vertoeven. Iets waar Michael Moore in zijn documentaires tegen vecht. Nu maar hopen dat Mel Gibson de boodschap niet in een Hollywood kleedje zal stoppen. Waar zijn trouwens die kritische en rebelse filmmakers?

    ***Related Posts***
    29/06/2009: Frank Darabont zoekt acteur voor Fahrenheit 451
    16/09/2006: Apocalypto neemt een loopje met de Maya-geschiedenis
    16/09/2006: De Apocalypto trailer overtuigt
    13/08/2006: Jackie Mason verdedigt Mel Gibson
    06/08/2006: Mel Gibson aan de schandpaal genageld
    31/07/2006: Mel Gibson praat zijn mond voorbij
    01/06/2006: Apocalypto poster
    29/12/2005: Apocalypto van Mel Gibson
    14/12/2005: Mel Gibson wil Joodse Holocaust verfilmen
    13/04/2005: Het leven van paus Johannes Paulus II verfilmd
    22/11/2004: Mel Gibson wil geen reclame voor Christus

  • The Usual Suspects are Back !

    Pin it!

    Ha! We hebben ons best gedaan op de laatste filmkwis, georganiseerd door de 2 Brusselse filmscholen Sint Lucas en het Rits. Onze quiznaam is nog steeds The Usual Suspects, deze keer Gilles, Freddie en mezelf. Normaal 5 man per ploeg, maar we hadden zo eens zin om de studenten van de filmscholen eens te trotseren met halve ploeg. Zelf kom ik uit het Rits en mijn kwis-vrienden Gilles en Freddie uit Sint-Lucas, dus toen we op het einde uiteindelijk 1ste werden, was het wel een overwinning voor beide scholen. Oooh, zo schattig...

    En van Usual Suspects gesproken is er, zoals college Karen van popcorn reeds poste, een mogelijk vervolg op de schitterende film van Brian Singer. En dit zou voor ons althans een waar geschenk uit de hemel zijn. Volgens Chazz Palminteri (speelt Dave Kujan in de film) zouden de gespreken reeds tot concrete pre-productie stappen hebben geleid. De werktitel is Searching for Keyser Soze. Het zal in ieder geval een serieus knappe regisseur en scenarist vergen om nog maar tot aan de knieën van de originele versie te komen. Hopelijk zetten ze er opnieuw Bryan Singer op. Kevin Spacey moet van de partij zijn willen ze een respectabel vervolg, maar gezien Bryan zal werken met Kevin op Superman Returns zou dat meteen 2 vliegen in één klap zijn.

    Categories: Trivia 2 comments
  • The Final Cut (2004) *½ recensie

    Pin it!

    Jonge cineasten die hun eerste grote speelfilm regisseren proberen vaak het onderste uit de kan te halen, en verwijzen overvloedig naar hun grote inspiratiebronnen. In The Final Cut (2004) is dit opnieuw het geval, helaas staat er naast die verwijzingen niet echt veel meer op het programma.

    review,filmbespreking,the final cut,omar naim,robin williams,mira sorvino,james caviezel

    En ik had nochtans grote verwachtingen bij het lezen van de korte inhoud, die dicht aanleunde bij de wereld van Minority Report. Maar regisseur Omar Naim heeft geen flauw benul van dramaturgie en spanningsopbouw, en ik betwijfel of hij zelfs weet wat hij eigenlijk met deze film echt wou vertellen. In ieder geval is er opnieuw een opmars met film die handelen over het geheugen en vooral de vervorming ervan; zie The Eternal Sunshine of the Spotless Mind of The Manchurian Candidate.

    Korte inhoud: De film speelt zich af in een wereld waar ouders een chip in hun ongeboren baby kunnen laten implanteren. Een chip die alles registreert wat iemand meemaakt en hoort tot bij zijn dood. Na het overlijden van de drager maakt een zogenaamde cutter er een rememory van ter lengte van een film, die bekeken wordt door de nabestaanden tijdens de begrafenis. Cutter Alan Hakman (gespeeld door Robin Williams) krijgt een chip in handen die zijn leven drastisch zal veranderen. "Iedere cut is een leuge" volgens Jean-Luc Godard, en dit is bij deze nogmaals bewezen.

    Alles begint bij de presentatie van de chip, die eigenlijk veel gelijkenissen vertoont met een gewone memory chip van een hedendaagse pc. Dit leek dus absoluut niet op iets futuristisch. Trouwens kon je mij niet wijsmaken dat een dergelijk duimbreed-ding in iets kleins als een foetus kan gestoken worden. Omar heeft duidelijk niet gekeken naar The X-files toen hij jong was, want de chips waren in deze film veel overtuigender. Trouwens vroeg ik mij constant af waarom iemand zo een implant zou toestaan bij hun baby. In de film lijkt dit allemaal niet zo belangrijk.

    Robin Williams speelt opnieuw een heel ingetogen rol (cf. One Hour Photo), en ik moet toegeven dat ik zijn personage veel interessanter vind als hij "niets moet doen" dan dat hij actief staat rond te springen en iedereen begint na te bootsen. Toch is zijn relatie in de film met Mira Sorvino op zijn minst vreemd te noemen, gezien het niet onmiddellijk duidelijk is waarom die twee uiteindelijk bij elkaar zijn.

    Zonder plotpunten te onthullen loopt alles verkeerd wanneer Alan Hakman zijn eigen geheugen wil onderzoeken. Het wordt een soort nevenplot die de focus op het echte gegeven van de film verdoezelt en bijna bagatelliseert. Bijgevolg graven we niet dieper in de ethische en meer diepere context van het proces. Zelfs biedt deze vertellijn geen dieper inzicht in het personage van Williams. Wij weten op het einde van de film nog altijd niet waarom hij, gezien hij ongelukkig en gefrustreerd rondloopt, eigenlijk een ‘cutter’ is geworden. De herinneringen van toen hij jong was voelen aan als platte expositie en overtuigen niet. In de film zien we ook nog een over-dramatische rol van Jim Caviezel, die misschien eens moet denken om in een ander filmregister te stappen. Mira Sorvino, schitterende actrice, krijgt helaas te weinig elementen aangereikt om dieper te graven in haar personage. Nochtans is haar nevenplot in de film veel interessanter dan de focus die Omar wou brengen.

    the final cut,omar naim,robin williams,mira sorvino,james caviezelthe final cut,omar naim,robin williams,mira sorvino,james caviezelthe final cut,omar naim,robin williams,mira sorvino,james caviezel

    De film maakte een tijd geleden reclame met zijn digitale projectie. Dit is een nieuwe techniek waar de film, opgenomen op HD-drager of op de klassieke 35mm pellicule, rechtstreeks via satelliet of via een Digitale drager, geprojecteerd wordt in de filmzalen. De digitale projectie is in ieder geval de toekomst van filmprojectie in bioscoopcomplexen. Waarom nog zeulen met pellicule-dozen, als alles bij wijze van spreken op een harde schijf kan staan. Deze film heb ik enigszins niet gezien in een filmzaal dus kan ik ook niets vertellen over de kwaliteit. Maar een ding is zeker, het zal deze prent niet beter maken. The Final Cut zit boordevol ideeën, maar een regisseur moet in de eerste plaats keuzes beginnen maken. Een resumé met referenties naar andere films volstaat niet.

    rating

    Beoordeling: 1,5 / 5
    Recensie door op 25 november 2004

     

    *** The Final Cut trailer ***