De FilmBlog

  • Disney wil 20th Century Fox kopen voor 52,4 miljard dollar

    Pin it!

    De grootste studio wordt nog maar eens groter, en dit zou wel één van de grootste deals kunnen zijn in de ondernemerswereld. Na de aankoop van Pixar (5,7 miljard), Marvel (4 miljard) en Lucasfilm (4 miljard) staat Disney op het punt om 20th Century Fox op te kopen (52,4 miljard). Ik dacht eerst dat het om een soort fusie zou gaan, maar het is effectief een opkoop-plan van Disney, en dat is misschien niet meteen goed voor de diversiteit in het filmlandschap. De bedoeling van Disney is al een paar jaar duidelijk: ze willen de markt van de volwassen cinema betreden. Indien je Star Wars: The Last Jedi (2017) bekijk, snap je direct waar Disney op de rem heeft gestaan en van de Star Wars franchise een product gemaakt voor jongeren. De overheid moet de deal wel nog goedkeuren … iets wat ze met Trump in het Witte Huis wel zullen doen.

    disney,marvel,20th century fox,deadpool,star wars,the post,The Shape of Water,rupert murdoch,Three Billboards Outside Ebbing Missouri,pixar

    Wat heeft filmkunst met business te maken? Wel de reden waarom wij hier geregeld praten over budget, productiekost en winstmarges tot zelfs Top Box-Office successen en flops, is omdat het financiële plaatje geheel verbonden is aan de filmindustrie. Grote box-office successen zorgen ervoor dat visueel uitdagende project gefinancierd kunnen worden én zelfs onafhankelijke filmproducties. Toch zit er aan deze monsterdeal een reukje. Los van het feit dat Disney alle controle zal overnemen, zullen er waarschijnlijk ook heel veel ontslagen vallen en misschien net diegene die aan de creatieve kar van Fox hebben getrokken.

    De deal zou er ook gekomen zijn om te kunnen concurreren met Netflix, de razend populaire online dienst. Netflix heeft de voorbije jaren bewezen dat ze niet alleen de middelen heeft maar ook de content om een sterke speler te zijn naast de grote studio’s. Datzelfde kan trouwens ook gezegd worden van Disney. Het wordt dus een bittere strijd tussen deze twee titanen; maar de toekomst van de cinema ligt niet meer in de bioscoop maar wel via ‘streaming’. En ja hoor, Disney heeft ook zijn streaming-dienst, genaamd Hulu. Het zou me niet verbazen mocht deze binnenkort een update krijgen.

    Naar verluidt zou Disney geen interesse hebben in het distributiekanaal van Fox, ze willen enkel de productiehuizen die de tv-show en de films maken. Anderzijds krijgen ze er wel de National Geographic Channel en FX, zelfs het lucratieve Regional Sports Network . Ze krijgen zelfs 39% van het Europese Sky Network . Wat ze niet krijgen is Fox News en Fox Broadcasting. Fox zou ook eigenaar blijven van hun gigantische filmstudio-complex die miljarden waard is. En wie wordt hier alleen maar rijker door? Inderdaad, Rupert Murdoch en zijn zonen, die zelfs 5% van de aandelen van Disney zullen bezitten.

    De vraag is of na al die aankopen Disney eigenlijk ook niet wat haar identiteit aan het verliezen is. We zijn vandaag wel heel ver weg van de droomwereld die Walt Disney heeft geschapen. Indien de overheid zijn zegen geeft zou Disney 40% halen van de algemene bioscoop box-office recettes, wat gigantisch is. Op creatief vlak zou deze deal wel véél mogelijk maken: een cross-over met X-Men en Marvel karakters om er maar één te noemen. Anderzijds kan je je afvragen of een karakter als Deadpool (2016) nu misschien "opgekuist" zal worden. Ondertussen heeft Fox wel drie potentiële award-films lopen in de bioscoop, met name The Post (2017), The Shape of Water (2017) en Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017). Disney wil ondertussen geld maken en geeft geen moer om awards. En de opkomende Avatar 2 (2020) van Fox ligt volledig in hun marketing strategie. Benieuwd hoe dit verhaal zich zal ontplooien in komende maanden.

    ***Related Posts***
    31/10/2012: Disney koopt Lucas Films voor 4 miljard dollar
    13/03/2010: Disney sluit ImageMovers Digital van Robert Zemeckis
    02/09/2009: Disney koopt Marvel Entertainment voor 4 miljard dollar
    24/01/2006: Disney koopt Pixar Animation Studios

  • Murder on the Orient Express (2017) ** recensie

    Pin it!

    Ik was onder de indruk na het zien van de eerste trailer van Murder on the Orient Express (2017), de laatste film van Kenneth Branagh, met een karrenvracht aan bekende koppen. De film had al maanden gelden moeten uitkomen maar Fox heeft de releasedatum voor haar eigen film een stamp gegeven tot in november. We hadden toen vreemd genoeg vergeten om hierover een review te schrijven...inderdaad, de film was ons niet echt bijgebleven.

    murder_on_the_orient_express_2017_poster.jpg

    Korte inhoud: Wat begint als een extravagante treinreis door Europa mondt uit in één van de meest stijlvolle, spannende en aangrijpende mysteries ooit verteld. Dit is het verhaal van dertien reizigers op een trein, waar iedereen een verdachte is. In een race tegen de klok moet één man de puzzel zien op te lossen vooraleer de moordenaar opnieuw toeslaat.

    Waarom in hemelsnaam een releasedatum in november? Ik heb geen idee. Het lijkt er wel op dat Fox bezig is met een zelfmoordmissie want het zal in directe concurrentie staan met films als Thor Ragnarok, Bad Moms Christmas, Justice League en zal gereleased worden op de zelfde dag als Daddy’s Home 2 (2017), een film die bijzonder veel kans maakt om de box-office te veroveren. Het zal denk ik 'Murder OF the Orient Express' gaan worden. Begin december zag er verlaten uit qua films! Waarom ze deze prent niet hebben verschoven tot die periode blijft voor mij één groot mysterie.

    De trailer - op muziek in de trailer is deze van Imagine Dragons, Believer - vond ik één van de betere trailer van 2017, maar zo zie je maar dat je niet altijd kan afgaan op het marketing-departement. Iedereen kende het verhaal dus ik vermoed dat Kenneth zoiets had van, laten we vooral teasen, en een paar climax scènes tonen. Het probleem met de film is dat het visueel wel heel stijlvol in mekaar steekt, maar dat je halverwege in slaap waggelt. Blijkbaar was de trailer de ideale duurtijd. Ondanks de verbluffende cast loopt bijna iedereen hier verloren. Zelfs Kenneth Branagh ziet er zielig uit als een cartoonachtige Hercule Poirot. De film is een verwaterde adaptatie van Agatha Christie's roman met de bedoeling er een Hollywood ogende spektakel-film van te maken, vol met speciale effecten, maar berooid van elke vorm van vernuft en op het randje van de kamp.

    Branagh heeft niet meteen het verhaal een facelift gegeven, maar laat het in 1935, ruim voordat deze misdaad gemakkelijk had kunnen worden opgelost via Facebook of Google. En dit werkt meestal goed, omdat de beschikbare informatie beperkt is tot wat de passagiers willen bekennen of (onbewust) verklappen. Sommige zijn in staat om meer anonimiteit te behouden dan anderen, behalve de vermaarde Poirot die onverwachts een beetje van een party crasher blijkt te zijn. Het luxueuze production design van Jim Clay en de knappe sets van Rebecca Alleway weerspiegelen de aandacht van Branagh voor detail, terwijl de camera van Haris Zambarloukos ondanks de beperkte ruimte toch knappe fotografie weet te brengen met close-ups en top-shots. En ik zou nog de strakke periode-kostuums van Alexandra Byrne. Het zou me niet verbazen mocht één van hen binnenkort een Oscar-nominatie in de wacht slepen.

    murder_on_the_orient_express_2017_pic01.jpgmurder_on_the_orient_express_2017_pic02.jpgmurder_on_the_orient_express_2017_pic03.jpg
    © 2017 Twentieth Century Fox Film Corporation. All Rights Reserved.

    We krijgen een mengeling van een oudere generatie en een aantal nieuwkomers, zoals Michelle Pfeiffer, Daisy Ridley, Penélope Cruz, Willem Dafoe, Judi Dench, Marwan Kenzari, Josh Gad en Lucy Boynton. De enige acteur die ik eigenlijk niet wou zien is de regisseur van de film Kenneth Branagh. Ik hou enorm van zijn films, maar als acteur heb ik er meestal wel moeite mee. En wat is er met die Russische moustache die zelfs niet dezelfde kleurtint heeft als zijn haar?! Murder on the Orient Express is bij ons uitgekomen op 8 november 2017.

    rating

    Beoordeling: 2 / 5
    Recensie door op 14 december 2017

     

    *** Murder on the Orient Express trailer ***

  • De Golden Globes zitten er toch wat naast met hun nominaties

    Pin it!

    Na het zien van de Golden Globes nominaties is het nu al duidelijk dat het een titanen strijd zal worden tussen Steven Spielberg’s The Post (2017), Christopher Nolan’s Dunkirk (2017) en Ridley Scott’s All the Money in the World (2017). Maar heeft de Hollywood Foreign Press Association geen kans gemist om eens niet voorspelbaar te zijn in hun keuzes?

    Afgaand op het aantal Golden Globe nominaties heeft Ridley Scott de beste kaarten in handen om de Oscar voor Beste Regie te winnen, geholpen door zijn late december release (Oscar-periode) en het feit dat hij nog altijd geen Oscar heeft gewonnen en met zijn 80-jarige leeftijd denk ik dat The Academy het niet zal riskeren om hem dit jaar opnieuw te vergeten. Ik zeg niet dat het zijn laatste film zal worden – verre van – maar zijn Oscar voor Beste Regisseur had hij al langer moeten krijgen. Spijtig voor Nolan die ook nog altijd een Oscar voor Beste regisseur moet krijgen, maar hij is een pak jonger en zijn tijd komt wel. Beste film lijkt te gaan naar The Post, tenzij The Academy een andere koers vaart en de film van Ridley nomineert in de categorie Beste Film.

    the_post_2017_poster.jpgdunkirk_2017_poster2.jpgall_the_money_in_the_world_2017_poster06.jpg

    Toch lijkt de inhoud van de The Post net iets meer aan te leunen bij actuele thema’s, zoals de verhouding tussen de pers en de overheid, en de positie van de vrouw op de werkvloer. Dit hebben gezegd zou het me niet verbazen dat de Golden Globes kiest voor Call Me by Your Name (2017), een schitterende film die een stuk minder politiek gekleurd is, met als Beste Acteur Timothée Chalamet.

    Wat me ook is opgevallen is dat de Golden Globes nog steeds een hekel hebben aan genre-films, en dan meer precies ‘comic-adaptaties’, want zowel Logan (2017) als Wonder Woman (2017) hebben mogen fluiten naar hun nominatie. Ik zeg niet dat deze twee films moeten winnen, maar een nominatie voor de acteurs of de film had toch wel een logische zaak geweest.

    Minder logisch is de nominatie van Christopher Plummer als Best Supporting Actor. Hoe komen ze erbij? De acteur heeft moeten invallen voor Kevin Spacey en misschien amper één maand bezig geweest met het project. Vergelijk dat nu eens met de rol van Patrick Stewart in Logan. Het is buitengewoon krankzinnig. En van onnozele nominaties gesproken, hoe komen ze erbij om Steve Carell te casten in Battle of the Sexes (2017). Los van het feit dat de film eigenlijk niet zo goed was, speelde Steve eigenlijk slechts een bijrol.

    lady_bird_2017_poster.jpgwonder_woman_2017_poster2.jpgget_out_2017_poster2.jpg

    Het meest pijnlijke van de Golden Globes nominaties is dat de meest relevante regisseurs van het moment compleet zijn vergeten, ten voordele voor een all white all male lijst van oude getrouwen (Spielberg, Scott, Nolan). Waar is de nominatie voor Greta Gerwig die met Lady Bird (2017) misschien wel één van de beste coming-to-age films heeft gemaakt van de laatste jaren met als kers op de taart briljant acteerwerk. Waar is de nominatie voor Patty Jenkins, die met Wonder Woman het onmogelijke heeft gerealiseerd. Ik zou zelfs durven zeggen, waar is de nominatie voor Jordan Peele, die met zijn Get Out (2017) toch een verrassende horrorfilm heeft gemaakt. Laten we hopen dat het protest luid genoeg zal zijn zodat The Academy niet dezelfde fout maakt.

  • Star Wars: The Last Jedi (2017) **** recensie

    Pin it!

    Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen, deze Star Wars: The Last Jedi (2017) kon toch niet al mijn verwachtingen inlossen (vooral qua verhaal), maar het is een bijzonder knap vervolg op Star Wars: The Force Awakens (2015). Episode VIII speelt opnieuw in op onze nostalgie en de Star Wars fans zullen hier zeker plezier aan beleven.

    star_wars_the_last_jedi_2017_poster08.jpg

    Korte inhoud: Terwijl ze haar eerste stappen heeft gezet in een grote wereld, gaat Rey (Daisy Ridley) verder op haar epische reis met Finn, Poe en Luke Skywalker in het volgende hoofdstuk van de saga. Rey gaat in de leer bij Luke Skywalker (Mark Hamill) op Ahch-To. Laatstgenoemde moet ondertussen afrekenen met een geloofscrisis. Intussen vechten het verzet en de First Order hun oorlog verder uit. Die strijd brengt hen naar nieuwe plekken in het sterrenstelsel, waaronder een casinostad waar de bovenklasse zich bevindt.

    Laat ik beginnen met de positieve punten. De film steekt visueel wel knap in mekaar. Toen ik de trailer zag had ik eerst mijn bedenkingen over het gebruik van egale rode muren die heel 80’ties aanvoelden, maar eigenlijk is de kleur 'rood' echt een stijl-element geworden zonder dat we ooit de kleur van bloed te zien krijgen. De meest indrukwekkende scène uit de film speelt zich af op een zoutvlakte waar we een rode steen hebben die bedekt is met een witte zoutlaag. Wanneer de Rebel vliegtuigen een aanval inzetten tegen The First Order, trekken ze strepen op de grond wat de rode kleur tevoorschijn laat komen. Een andere knappe scène was de Casino-stad Canto Bight, een soort Monaco voor rijke wapenhandelaars op een berg en uiteraard is er ook nog een lasergevecht met Snokes elite Praetorian Guard. Eigenlijk hadden we deze figuren nooit echt zien vechten ten tijde van de vorige Emperor, maar hier laten ze zien dat ze best wel Kylo Ren (Adam Driver) en Rey aankunnen.

    Een tweede element wat me is bevallen is het bij momenten heel slimme script van regisseur Rian Johnson. Er steekt behoorlijk wat humor in deze prent, zonder dat het ooit Jar-Jar-Binks-belachelijk wordt. En toch zitten er ook wat typische Star Wars onnozelheden in met gekke vogeltjes waar Chewbacca mee opgezadeld wordt of tevens de vreemde pad-achtige wezentjes op het eiland Ahch-To die het niet zo voor Rey hebben. Maar ook kleinere elementen zoals de introductie van Finn (John Boyega) of nog Rey die aan Kylo vraagt een shirt aan te trekken. Zelfs Poe Dameron (Oscar Isaac) heeft een grappig moment wanneer hij contact maakt met General Hux (Domhnall Gleeson). De timing van deze grappen werkt bijzonder wel. Anderzijds is op narratief vlak wel slim gewerkt met wat ik de Mission Impossible gimmick zou noemen. Niet alles wat je ziet is echt en Rian Johnson weet ons perfect op het verkeerde been te zetten.

    star_wars_the_last_jedi_2017_pic001.jpgstar_wars_the_last_jedi_2017_pic003.jpgstar_wars_the_last_jedi_2017_pic002.jpg
    star_wars_the_last_jedi_2017_pic004.jpgstar_wars_the_last_jedi_2017_pic006.jpgstar_wars_the_last_jedi_2017_pic005.jpg
    star_wars_the_last_jedi_2017_pic008.jpgstar_wars_the_last_jedi_2017_pic009.jpgstar_wars_the_last_jedi_2017_pic007.jpg
    © The Walt Disney Company Benelux. All Rights Reserved

    Minder geslaagd vond ik het ontbreken van een echte villain, ook al liepen er vele potentiële kandidaten rond. Kylo is een emo-Darth Vader geworden, en op geen enkel moment voel je echt dreiging van hem. Er is een scène waarin hij zijn helm aan diggelen slaat en een officier even de keel toe knijpt, maar op geen enkel moment voelde ik de ware toedracht van 'the dark side'. Zijn personage was in de vorige episode aan het twijfelen, deze twijfel wordt hier gewoon verder gezet. Captain Phasma (Gwendoline Christie) vind ik nog steeds een verspilling van het talent van een goede actrice en acteur Domhnall Gleeson die General Hux speelt blijft zich ook in hier zondigen aan over-acting (ook al was dat duidelijk de bedoeling). En van verspilling van talent gesproken, de figuur van DJ gespeeld door Benicio Del Toro had misschien maar een screentijd van nog geen 5 minuten in een film van 152 minuten. Zijn personage is me niet echt bij gebleven.

    Het principe van 'tijd' is een vrij relatief begrip in de Star Wars saga, maar in deze film moet je al kijker toch over voldoende suspension of disbelief beschikken. Om een voorbeeld te geven, ***spoiler*** The First Order heeft een aanval ingezet op de schepen van het verzet die na een 'jump into lightspeed' door hen gevolgd werden. Om er zeker van te zijn dat ze niet opnieuw gevolgd zullen worden en zonder brandstof vallen, beslissen ze het tracking-systeem van First Order Dreadnought te saboteren (eigenlijk precies hetzelfde principe als de aanval van de rebellen tegen de Death Star) en daarvoor hebben ze een codebreaker nodig op een andere planeet. En terwijl de First Order the rebellen onder schot houden zien we Finn en Rose Tico (Kelly Marie Tran) afreizen naar Canto Bight, nog even genieten van de skyline, gevangen geomen en uiteindelijk nog wat tijd maken om dieren te redden die mishandeld worden. In al die tijd had The First Order de rebellen al 4 keer kunnen afschieten. ***end spoiler***.

    Het enige spijtige aan de nieuwe franchise is dat ik het gevoel heb dat ze alles voor een jonger publiek hebben gemaakt. De personages zijn iets meer karikaturen, er zit zo goed als geen romantic interest te bespeuren, geen seks, geen geweld, de emoties zijn vrij primair, diversiteit in de casting is echt een streefdoel geworden, en scènes met een vliegende Leia (Carrie Fisher) in space voelen echt wel fake aan maar lijken voor de nieuwe generatie geen issue te zijn. De gevechtscènes zijn ook stukken minder scherp en lijken meer op een dans dan op een echt gevecht. Eén scene in deze Last Jedi maakt ALLES goed. Een ontmoeting die ik hier niet wil spoilen maar die toch wel een tijdje zal blijven nazinderen. Star Wars: The Last Jedi is vanaf morgen 13 december 2017 te zien bij ons in de bioscoop, en iedereen is uiteraard benieuwd of deze prent het openingsweekend record van The Force Awakens (247,9 miljoen dollar) zal verpulveren. Een aanrader voor Star Wars fans, en voor de rest; wel de film duurt lang maar heeft heel wat humor en visueel vertier.

    rating

    Beoordeling: 4 / 5
    Recensie door op 12 december 2017

     

    *** Star Wars: The Last Jedi trailer ***

  • Atomic Blonde (2017) **** Blu-ray recensie

    Pin it!

    De box-office krijgt rake klappen in 2017! Toch is de kwaliteit van heel wat films zelden zo hoog geweest. Op het einde van het jaar zal ik mij een dartboard moeten kopen voor het samenstellen van mijn Top 10 Beste Films. Atomic Blonde (2017) van David Leitch, de regisseur van de opkomende Deadpool 2 (2018) film, is een keiharde - Jason Bourne meet John Wick achtige - actie thriller met een fenomenale Charlize Theron in de hoofdrol.

    atomic_blonde_2017_poster02.jpg

    Op het eerste gezicht lijkt het een B-film met Charlize Theron die in het verleden al eens verkeerde keuzes heeft gemaakt. Anderzijds kan ze ook sterk uit de hoek komen. Maar in deze film brengt ze iets wat we niet gewoon van haar zijn.

    Korte inhoud: We bevinden ons in Berlijn in 1989. Vlak voor de val van de Berlijnse muur, wordt een MI6-agent dood aangetroffen. Op zak had hij belangrijke informatie; met name een lijst met namen en details van Amerikaanse, Engelse, Russische en Franse spionnen. De lijst lijkt echter verdwenen. Lorraine Broughton (Charlize Theron), een geoefende spionne zonder banden met Berlijn, wordt door de MI6 erop uit gestuurd om de lijst te vinden om zowel haar zelf als de wereldwijde geheime diensten te beschermen. Haar contact is de Engelse agent David Percival (James McAvoy) die haar moet helpen in haar onderzoek.

    De film is gebaseerd op de comic van Antony Johnston en in script gegoten door Kurt Johnstad, die de twee 300 films heeft geschreven. De andere leden van de cast zijn de onweerstaanbare Sofia Boutella (pic 1, pic 2), de overheerlijke John Goodman, de altijd verfijnde Toby Jones en de talentvolle Eddie Marsan. De regisseur heeft ook gewerkt op John Wick (2014), dus hij kent het genre goed, en we zien dat een beetje van de stijl (vooral de kleurrijke fotografie en de harde in your face actie) is blijven steken in deze prent.

    Hitchcock zei ooit: "Het leven is drama met alle saaie stukjes eruit geknipt", soms geldt dit ook voor film trailers, en ik stapte met niet zo'n hoge verwachtingen in de bioscoopzaal. Maar wat heb ik mij kostelijk geamuseerd, want het is dus niet gewoon maar een vrouwelijke versie van John Wick geworden. Het is veel meer een spy-thriller die een beetje de anti-pool is geworden van James Bond, een 'James Blond' if you will. Bond leek nooit een schrammetje op te lopen (of toch niet de versie pre-'Daniel Craig'), hier krijgt Charlize het hard te verduren en haar gezicht staat vaak op springen. Maar haar remedie is een ijskoud bad (letterlijk). Net zoals Bond zien we haar ook flirten met potentiële bronnen van informatie, ook al zijn deze van hetzelfde geslacht. Charlize is in ieder geval geknipt voor de rol en overtuigt volledig met een foutloze Britse tongval zonder te vervallen in belachelijke dialecten. Ze is al zo duivels egoïstisch, sensueel en gewiekst als Bond, als fysiek dynamisch, meedogenloos en stoïcijns als Wick.

    atomic_blonde_2017_pic01.jpgatomic_blonde_2017_pic02.jpgatomic_blonde_2017_pic03.jpg
    atomic_blonde_2017_pic04.jpgatomic_blonde_2017_pic05.jpgatomic_blonde_2017_pic06.jpg
    © 2017 Sony Pictures Releasing Belgium

    Dit is misschien geen film voor kinderen, gezien er bijzonder veel geweld in zit en ook een hete girl-on-girl seksscène, ook al wordt alles heel smaakvol in beeld gebracht en voelt het geweld niet aan als iets gratuit. Toch had deze film pakken beter kunnen zijn dan John Wick (2014), in die zin dat bepaalde intriges in de film net iets beter uitgewerkt konden worden, want al bij aanvang wist ik meteen waar dit plot naar toe zou gaan. Ook de dialogen zijn niet altijd even goed geschreven, maar zo waren bepaalde dialogen uit Dunkirk (2017) ook niet altijd even knap. Qua muziek zitten in de film wel een aantal leuke nummers, met uiteraard de Duitse klassieker '99 Luftballons' en 80'ties nummers als 'After the Fire' van Der Commissar. De jaren '80 lijken voor veel mensen 'LAME' en compleet smaakloos, maar deze retro-prenten (zoals een Drive) maken de 80's net weer hip.

    Na Wonder Woman (2017) is dit de tweede girl power film dit jaar en we hebben binnenkort nog Lara Croft (2017). Eén ding is zeker, studio's zullen steeds meer vrouwen gaan casten als actie (anti-)heldinnen. Nu is het nog wachten op de eerste oudere actrice in een kick-ass hoofdrol, in dezelfde lijn als Liam Neeson in de Taken films. Normaal is er geen sequel gepland voor Atomic Blonde, maar gezien de bioscooprelease is meegevallen denk ik dat er nog een (paar) episodes zullen volgen, en ik verheug me er al op.

    Atomic Blonde komt woensdag 13 december 2017 uit op DVD en Blu-ray. Op de schijf vinden jullie deleted scenes, making of filmpjes en een blik achter het ontstaan van het verhaal. Er is tevens een interessante audio-commentaar track met regisseur David Leitch en monteur Elísabet Ronaldsdóttir die eerder al werkzaam was op John Wick.

    rating

    Beoordeling: 4 / 5
    Recensie door op 11 december 2017

     

    *** Atomic Blonde trailer ***

  • Nieuwe Tomb Raider poster met Alicia Vikander

    Pin it!

    Er is een nieuwe poster uit voor de opkomende Tomb Raider (2018), de zoveelste poging om eens een deftige poging te ondernemen voor een geslaagde game-adaptatie, nadat films als Warcraft (2016) een goede voorzet hadden geven. Ikzelf was toch niet meteen onder de indruk van de eerste trailer.

    tomb_raider_2018_poster02.jpg

    Korte inhoud: Het is inmiddels zeven jaar geleden dat de vader en excentrieke avonturier van de 21-jarige Lara (Alicia Vikander) verdwenen is. In plaats van het bedrijf van haar vader over te nemen, werkt ze als fietskoerier in de chaotische straten van Londen terwijl ze collegelessen volgt. Gezet om haar eigen pad te smeden en tegen de wil van haar vader, wordt ze uiteindelijk geïnspireerd om de verdwijning te onderzoeken en reist ze naar zijn laatst bekende locatie: een fabelachtig graf op een mythisch eiland ergens voor de kust van Japan. Maar haar missie zal niet makkelijk zijn en het bereiken van het eiland zal zeer verraderlijk zijn. En de inzet lijkt alleen maar hoger te worden.

    In de regisseursstoel zien we de Noorse regisseur Roar Uthaug, die indruk maakte met zijn actie drama The Wave (2015), en hier zijn eerste Hollywood film inblikt. Het scenario werd geschreven door Geneva Robertson-Dworet, die een beetje ervaring heeft en ondertussen het script aan het schrijven is van Sherlock Holmes 3 (2018) en de game-adaptatie Dungeons & Dragons (2018).

    Er komt binnenkort ook een nieuwe Lara Croft game uit, dat heeft Squaure Enix 3 dagen geleden aangekondigd, dus de franchise zou maar beter succes hebben. De film moet op 16 maart 2018 uitkomen. De marketing departement heeft volledig ingezet op hun academy award winning actrice Alicia Vikander met een stoere blik, misschien net iets beter dan de vorige poster waar ze wel een bijzonder lange nek had. Vreemd genoeg was Alicia niet de eerste keuze, en kwam eerst Daisy Ridley en Olivia Wilde in aanmerking.

    ***Related Posts***
    20/09/2017: Eerste Tomb Raider trailer overtuigt niet helemaal
    13/05/2017: Tomb Raider met Alicia Vikander als Lara Croft

     

    *** Tomb Raider trailer ***