19-12-14

Into the Storm (2014) ** Blu-ray recensie

En hier hebben we dan een nieuwe tornado film genaamd Into the Storm (2014) (ook bekend als Black Storm), en yup, het is alweer een found footage film. Of toch voor een groot stuk. Gelukkig hebben we hier niet te maken met een remake van Twister (1996), maar is het wel degelijk een origineel verhaal geschreven door John Swetnam, in regie van Steven Quale.

found footage,into the storm,twister,john swetnam,steven quale,final destination 5,richard armitage,sarah wayne callies,london elise moore,jeremy sumpter,nathan kress

Korte inhoud: In één dag wordt het stadje Silverton verwoest door de ongekende kracht van een serie tornado's. De bevolking is overgeleverd aan de genade van de onvoorspelbare en dodelijke cyclonen, terwijl stormjagers waarschuwen dat het ergste nog moet komen. De meeste mensen zoeken een schuilplaats, maar sommigen gaan juist naar de tornado toe, voor dat ene, unieke shot. Meteorologist Allison (Sarah Wayne Callies) is samen met documentary filmmaker Pete (Matt Walsh) op pad om de binnenkant van deze tornado op beeld te zetten. Een levensgevaarlijke klus die hopelijk een antwoord kan bieden op het ontrafelen van de oorzaken van deze destructieve natuurfenomenen.

De regisseur heeft met zijn Final Destination 5 (2011) bewezen dat hij wel met visuele effecten overweg kan, maar dat hij een bijzonder slecht verhalenverteller is. En dat is precies ook het probleem met deze prent. Hij heeft dus niet bijzonder veel geleerd uit zijn fouten de voorbije 3 jaar. De acteurs die hij voor deze film heeft gevonden zijn in ieder geval van iets beter niveau. De hoofdrollen worden vertolkt door The Hobbit acteur Richard Armitage en Prison Break actrice Sarah Wayne Callies. Bij de nieuwe gezichten zien we London Elise Moore, Jeremy Sumpter en Nathan Kress.

Enkel spijtig dat ze het opnieuw hebben willen zoeken in het found footage genre. Daar waar het in het begin voornamelijk ging om low budget films, zie je dat er ook steeds meer geld tegenaan wordt gesmeten. Het waren in ieder geval films die een compleet nieuwe beeldvoering toelieten en hiermee konden jonge filmmakers hun talenten laten zien. Maar ondertussen is het een gimmick geworden die in de meeste gevallen echt wel op de zenuwen werkt.

Voor de rest beantwoordt Into the Storm perfect aan het disaster genre. We hebben een lineair en vaal soapy verhaal, met zeer herkenbare personages en een ramp die erger wordt naarmate de film vordert. Wat telt is niet het menselijk drama die mensen treft in hun bestaan, dan wel de destructie. Zoals er zoiets is als 'torture porn' heb je hier ook zoiets als 'disaster porn'. En die grote cgi-scènes zijn echt wel indrukwekkend. Uiteraard moet je alles met een dikke korrel zou nemen. Zo bezitten de tornado-jagers over een speciaal voertuig met uitschietende spiesen die de wagen zou moeten vast ankeren in het beton. Op papier is zoiets krankzinnig maar om het in werkelijkheid te zien in deze film is het werkelijk bespottelijk. De reuze-tornados rukken gebouwen aan stukken en liften boeiings op alsof het papieren vliegtuigjes waren, maar twee spiesen van 30 cm houden het voertuig aan de grond. Yeah, right.

into_the_storm_2014_blu-ray_pic01.jpginto_the_storm_2014_blu-ray_pic02.jpginto_the_storm_2014_blu-ray_pic03.jpg

Ook al kan je net zeggen dat het een saaie film is (verre van), maar het blijft toch wat in de schaduw van Twister, die net iets meer suspense-voller was dan deze prent. Ook de personages waren net dat tikkeltje interessanter en veel van de scène zijn zelfs gekopieerd. Het was tevens een loepzuivere Jan de Bont film. Into the Storm zou in tegenstelling tot Twister wel half gebaseerd zijn op waar gebeurde situaties en personages. Zo is de documentairemaker Peter eigenlijk gebaseerd op de documentairemaker Sean C. Casey die ook al zo'n gewapend voertuig had. En Pete had dan het meest boeiende karakter moeten zijn, maar zijn vertolking kwam niet echt van de grond. De tornado's hadden bij momenten meer persoonlijkheid.

De Blu-ray & DVD van Into the Storm ligt al vanaf eergisteren, 17 december 2014, in de winkelrekken. Op de Blu-ray staan 3 interessante reportages: Into The Storm: Tornado Files, Titus: The Ultimate Storm Chasing Vehicle en Fake Storms: Real Conditions. Het lijkt er soms op wanneer je naar de trailer kijkt dat het gaat om een lompe, luide, over-the-top als melodramatisch actieprent, en dat is het wel in zekere zin, maar de film vond ik uiteindelijk wel beter dan verwacht. Geen disasterfilm die blijft nazinderen, maar toch een ontspannende prent met hyperrealistische speciale effecten van kolossale tornado's.

rating

Beoordeling: 2,5 / 5
Recensie door op 19 december 2014

 

*** Into the Storm teaser ***

18-12-14

A Most Violent Year (2014) van J.C. Chandor ****½ recensie

Een sterke film begint met een sterk scenario. Voeg daar nog een talentvol regisseur aan toe en een ijzersterke cast en je hebt een film die met kop en schouders boven het huidige aanbod uitsteekt. En dat kan zeker gezegd worden van de misdaad-thriller A Most Violent Year (2014) van de geniale cineast J.C. Chandor, die hier zijn derde film aflevert, na All is Lost (2013) en Margin Call (2011), stuk voor stuk films die hij zelf heeft geschreven.

most_violent_year_2014_poster02_jessica_chastain.jpgmost_violent_year_2014_poster03.jpgmost_violent_year_2014_poster04_oscar_isaac.jpg

Korte inhoud: We bevinden ons in New York in 1981. Een jaar met een van de hoogste criminaliteitscijfers uit de geschiedenis van de stad. Gedurende de winter proberen de immigrant Abel Morales (Oscar Isaac) en zijn vrouw Anna (Jessica Chastain), tevens de dochter van een beruchte maffiabaas, hun verwarmingsolie-bedrijf uit te breiden en al het omringende gevaar, waaronder corruptie, te omzeilen met het risico alles te verliezen wat ze hebben opgebouwd. Ze krijgen de hulp van hun advocaat Andrew Walsh (Albert Brooks), maar wanneer een dure investering verloren dreigt te geraken lopen de gemoederen op.

A Most Violent Year is een krachtig, lineair verhaal die een heel a-typisch parcours volgt. Je verwacht een soort Don Corleone aanpak, maar het is een prent die met de voetjes op de grond blijft en zijn personages laat groeien. Chandor had eerder een blik geworpen achter de schermen van een Wall Street investeringsbank, nadien ging hij een soort introspectie maken van een man of leeftijd, nu pakt de regisseur het bedrijfsleven aan, en met name de "KMO", die zich in de begin jaren '80 een plaats moest zien te maken tussen de concurrentie. En de ene onderneming is duidelijk iets meer blootgesteld aan geweld dan de andere. Maar elke bedrijfsleider heeft te maken met risico's van investeringen, leningen, schulden, belastingontduiking en de gevolgen ervan, verlies en uiteraard ook de aanwezigheid werknemers met zijn vakbond. En al deze zaken komen in deze film min of meer aan bod, maar je verliest voor geen seconde het oog op het hoofdpersonage. En het is niet toevallig dat het hoofdpersonage 'Morales' heet, wat deze film heeft alles te maken met moraliteit, en dat in eerste instantie de inherent morele corruptie die samengaat met het kapitalisme.

Het is niet het soort scenario dat ons te slim wil afzijn met allerhande plottwisten, maar gaat over personages die keuzes maken en deze keuzes hebben gevolgen. Ze worden ook om de haverklap getest. Alles steekt goed in mekaar en nooit gaat de film over-the-top en toch zit je op het puntje van je stoel. Iets wat je niet zou verwachten over een zaakvoerder van een brandstof bedrijf. Wanneer de geweerschoten zeldzaam zijn, is dat ene schot des te luider en meer onrustwekkend. Maar het hoofdpersonages heeft niet alleen af te rekenen met hijackings van zijn trucks, maar er hangt tevens een zware rechtszaak over zijn hoofd, ingezet door de district advocaat Lawrence (David Oyelowo). Maar Abel laat zich niet zomaar in de hoek drummen.

most_violent_year_2014_pic01.jpgmost_violent_year_2014_pic02.jpgmost_violent_year_2014_pic03.jpg

De expressieve muziek van Alex Ebert (All is Lost, What to Expect When You're Expecting) is tevens één van de betere scores van 2014. Ook de elegante en volwassen fotografie van DoP Bradford Young (Ain't Them Bodies Saints) is bijzonder geslaagd. De beelden dompelen ons onder in de beginjaren '80 met die creamkleurige geel-bruine tinten. Nochtans werd alles opgenomen met de Digitale Alexa cameras met anamorphobe lenzen. Ik heb in ieder geval de indruk dat de regisseur met elke film groeit in zijn filmstijl. Hij is niet het soort regisseur zoals een Paul Greengrass die docu-realisme probeert na te streven. Het accent ligt op emotie. Wij voelen mee met wat de personages doorgaan. Zelfs bij de nevenpersonages. In de film krijgt een chauffeur het verschillende malen aan de stok met gewapende criminelen. Op een dag is de angst dermate groot dat hij een pistool meeneemt. Wat er volgt volg je op de voet en elke seconde leef je mee met het personage.

Ik ben echt onder de indruk van de maturiteit en het zelfvertrouwen die deze film uitstraalt, ook al is het maar de derde film van een nog jonge cineast. Je wordt er niet meteen door opgebeurd, maar het is op het einde wel een verhaal dat blijft plakken. De manier hoe Abel zijn bedrijf recht wil houden, zijn familie wil beschermen, de juiste beslissingen wil nemen, is op z'n minst inspirerend te noemen. A Most Violent Year is wat mij betreft de beste film van Chandor. Maar veel is uiteraard ook te danken aan de sterk vertolkingen van Jessica Chastain en Oscar Isaac, die al hadden bewezen in vorige films dat zij tot de betere acteurs van Hollwood behoren.

Ik ben nu al benieuwd naar zijn volgende prent, Deepwater Horizon (2016), een film waarmee hij de olieramp van april 2010 in de Golf van Mexico, na een lek op een boorplatform van BP, zal uitspitten. A Most Violent Year komt bij ons in de bioscoop op 4 februari 2015. En neem van mij aan dat deze prent ook wel opgenomen zal worden bij de Oscar-nominaties (voor regie, acteurs, fotografie, muziek en script) en dat zal dubbel en dik verdiend zijn.

rating

Beoordeling: 4,5 / 5
Recensie door op 18 december 2014

 

*** A Most Violent Year trailer ***

17-12-14

Het 7de en laatste seizoen van True Blood op Blu-ray en DVD

En zo zijn we aangekomen aan het 7de en het laatste seizoen van True Blood (2008-2014) van Alan Ball die een paar dagen geleden is uitgekomen op DVD en Blu-ray. En de fans hoeven niet te wanhopen, want dankzij de Complete Collection kun je deze winter een nostalgische trip maken naar Bon Temps en zo je favoriete momenten uit de serie herbeleven mét een karrenvracht aan extraatjes!

true_blood_season_7_blu-ray.jpg

Ball, de schrijver van de serie had er de brui aan gegeven na het 5de seizoen om zich te storten op de nieuwe actie-drama reeks Banshee, wat tegen alle verwachtingen in toch wel een succesvolle reeks begint te worden. Het spijtige kon niet gezegd worden van het 6de seizoen van True Blood. De nieuwe supervisor Mark Hudis werd al na drie episodes de laan ingestuurd, maar het kwam uiteindelijk nooit meer goed en er werd toen maar beslist om er definitief een streep onder te zetten met een finaal 7de seizoen.

Korte inhoud: In het laatste seizoen moeten de inwoners van Bon Temps afrekenen met een hoop geïnfecteerde vampiers die drager zijn van het dodelijke "Hep-V" virus. Tijdens een aanval worden verschillende mensen, zoals Arlene (Carrie Preston), Holly (Lauren Bowles) en een hoogzwangere Nicole (Jurnee Smollett-Bell), gevangen genomen en ook enkele vampiers sterven tijdens het gevecht, zoals Tara (Rutina Wesley). De inwoners zijn woedend en steken de schuld op Sookie (Anna Paquin). Uit schuldgevoelens, beslist Sookie een plan te beramen om Arlene en de anderen te bevrijden.

De inwoners van Bon Temps keren zich tegen hun burgemeester, de shapeshifter Sam Merlotte (Sam Trammell). Sookie en Bill (Stephen Moyer) verschuilen zich voor de geïnfecteerde vampiers maar dan ontstaat er een schietgevecht waarbij Alcide (Joe Manganiello) sterft. Ondertussen weet Holly te ontsnappen uit Fangtasia. Ver weg in Frankrijk slaagt Pam (Kristin Bauer van Straten) erin om Eric (Alexander Skarsgård) op te sporen die blijkbaar ook dager is van het "Hep-V" virus. Een ziekte waar ook Bill slachtoffer van wordt. Pam kan hem overtuigen om met haar naar Dallas te gaan om daar naar Sarah Newlin (Anna Camp) te zoeken om wraak op haar te nemen. Sarah zou tevens drager zijn van het tegengif.

Bij de nevenverhalen krijgen we opnieuw Jason (Ryan Kwanten) in ontbloot bovenlijf, die in aanvaring komt met zijn voormalige beste vriend Hoyt (Jim Parrack). Jason heeft meteen een oogje op zijn knappe vriendin Brigette (Ashley Hinshaw) terwijl hij al een affaire heeft met de vampier Violet (Karolina Wydra) (voor mij een nevenplot die kenmerkend was van hoe radeloos te scenaristen waren). Hoyt lijkt dan weer te vallen voor zijn voormalige vlam Jessica (Deborah Ann Woll), ook al was het Jessica die in het vorige seizoen "definitief" een streep onder de relatie had gezet. Begrijpen wie begrijpen kan.

true_blood_season_7_poster04_anna_paquin_sookie_stackhouse.jpgtrue_blood_season_7_poster10_stephen_moyer_bill_compton.jpgtrue_blood_season_7_poster01_alexander_skarsgard_eric_northman.jpgtrue_blood_season_7_poster03_kristin_bauer_van_straten_pam_de_beaufort.jpgtrue_blood_season_7_poster05_ryan_kwanten_jason_stackhouse.jpg

Ik moet toegeven dat ik niet geheel in de wolken ben van dit laatste seizoen. Het laatste seizoen waarvan ik nog kon genieten was het 4de seizoen. Maar de serie blijft hoe dan ook hoog aangeschreven in onze Top 50. In dit laatste seizoen is er eigenlijk geen echte spanning of intrige te bespeuren. Hoofdpersonages worden afgemaakt op een heel gratuite manier zonder dat het echt een ommekeer maakt in de plot, en de scenaristen hebben net iets teveel aandacht voor bijkomstigheden (we volgen teenagers die hun eerste seksnacht beleven ... of nog Hoyt & Jessica ... again ...really...?!? en tot overmaat van ramp Tara en haar moeder ... enough!!) dat je halverwege het seizoen toch de draad begint te verliezen. Het personage van Lafayette (Nelsan Ellis) is ook bijzonder slecht uitgewerkt. Er is ook niet echt een climax op het einde. We krijgen nog een sterfscène van een personage die al 10 episodes lang stervende was.

true_blood_season_7_poster07_rutina_wesley_tara_thornton.jpgtrue_blood_season_7_poster02_joe_manganiello_alcide_herveaux.jpgtrue_blood_season_7_poster08_nelsan_ellis_lafayette_reynolds.jpgtrue_blood_season_7_poster06_deborah_ann_woll_jessica_hamby.jpgtrue_blood_season_7_poster09_sam_trammell_sam_merlotte.jpg

Maar ook belangrijke verhaallijnen worden halverwege losgelaten. Over de dreigende Hep-V aanvallen wordt niets meer verteld. Ik had de indruk dat ze bij elke aflevering op zoek waren naar een manier om een hoofdpersonage zijn 'exit' te geven en personages zoals Niall Brigant (Rutger Hauer) werden dan nog maar eens opgevoerd zonder verklaarbare reden. Maar de laatste episode is echt wel een knoert van een tegenvaller. Als fan van de serie voel je toch wel een zekere teleurstelling. Het liet me allemaal behoorlijk koud. Maar gelukkig komen de Blu-rays met een pak bonussen en een interessante inkijk achter de schermen.

***Related Posts***
13/06/2014: True Blood seizoen 6: No One Lives Forever
07/06/2014: Top 50 Beste TV-series
25/05/2013: True Blood seizoen 5: de legende van Lilith
05/07/2012: True Blood seizoen 4: de clash tussen heksen en vampieren

*** True Blood seizoen 7 trailer ***

16-12-14

The Loft van Erik Van Looy krijgt nieuwe filmposters

Ook al is hier zo goed als elk weldenkend mens met smaak erover eens dat The Loft (2014) van Erik Van Looy geen echte meerwaarde had, zal deze remake binnenkort zijn debuut maken op de Amerikaanse markt (23 januari 2015). En voor deze gelegenheid hebben ze dan ook uitgepakt met een Saul Bass achtige filmposter, en een wat gewone - niet zo geslaagde - versie met de koppen van de acteurs.

the_loft_2014_poster02.jpgthe_loft_2014_poster03.jpg

Korte inhoud: Vijf getrouwde mannen - Chris (James Marsden), Luke (Wentworth Miller), Vincent (Karl Urban), Marty (Eric Stonestreet) en Filip (Matthias Schoenaerts) - delen in het grootste geheim een loft waar ze stijlvol en in alle rust hun minnaressen en nieuwste veroveringen ontvangen. Een prima regeling, tot ze op een winterochtend het lijk aantreffen van een jonge vrouw. Geen van hen weet wie de vrouw is, waar ze vandaan komt en hoe ze terecht is gekomen in een loft waarvan alleen zij de sleutel bezitten. Noodgedwongen proberen de vrienden uit te zoeken wat er gebeurd is en waarom, maar al vlug beginnen ze elkaar te wantrouwen en zal blijken dat ze veel minder van elkaar afweten dan ze oorspronkelijk dachten.

De eerste Loft (2008) had een bezoekersaantal van 1.186.071. Deze film heeft een minder goede beurt gemaakt bij ons en blijft steken onder de 200'000 bezoekers. Met al die reclame die Kinepolis hiertegen heeft gesmeten zou de film ondertussen al de kaap van 200'000 voorbij moeten zijn, maar er wordt hierover toch bijzonder weinig gecommuniceerd. Laten we hopen dat de film in de States op z'n minst een break-even haalt met +/- 30 miljoen dollar.

***Related Posts***
03/11/2014: The Loft van Erik Van Looy blijft steken op minder dan 100'000 bezoekers in eigen land
17/10/2014: Juryvoorzitter Bret Easton Ellis maakt The Loft met de grond gelijk
23/09/2014: The Loft heeft nieuwe Amerikaanse releasedatum
15/09/2014: The Loft review
28/06/2014: De release van The Loft wordt nog maar eens uitgesteld
06/08/2013: Release van The Loft voor de zoveelste keer uitgesteld
08/03/2013: De Amerikaanse The Loft wordt andermaal uitgesteld
10/08/2012: Amerikaanse Loft dan toch geen straight-to-dvd film
24/02/2011: Van Looy maakt zijn Amerikaanse Loft versie
26/10/2010: Weinig vernieuwende Loft remake
01/08/2010: Erik Van Looy moet Hollandse Loft-remake redden
22/02/2010: Erik Van Looy geen zin in Hollandse Loft-remake
25/01/2010: Hollandse Loft-remake in de maak
07/06/2008: Erik Van Looy en Bart De Pauw maken film

 

*** The Loft trailer ***

15-12-14

Angelina Jolie is een verwend nest, DiCaprio verachtelijk en Spectre script ontgoochelend

De toekomst ziet er allesbehalve rooskleurig uit voor de topvrouw van Sony Pictures Amy Pascal, die in 2007 nog op de 17de plaats stond van de slimste mensen in Hollywood. Sony werd in november van 2014 het slachtoffer van een cyberaanval, en bij die aanval zouden ook de emails van de CEO zijn gekaapt waarop ze niet zo'n lieve woorden had over een aantal top acteurs, alsook wat racistische praat verkocht over president Obama.

De hackers, die beweren 100 terabyte aan informatie te hebben buitgemaakt, hebben een aantal Sony-films onderschept (Annie, Fury, Mr. Turner, Still Alice, To Write Love on Her Arms) die alleen nog in de bioscoop te zien zijn. Ook is er gevoelige informatie gestolen, zoals bijvoorbeeld de salarissen van 17 hoge functionarissen, persoonlijke gegevens van meer dan zesduizend medewerkers alsook hun email-verkeer, filmscripts waar nog aan gewerkt wordt (zoals dat van de nieuwe James Bond film Spectre) en informatie over contractonderhandelingen van acteurs. De hacking zou zijn gebeurd door Noord-Koreanen die blijkbaar niet opgezet zouden zijn over de opkomende komedie The Interview (2014) waar de draak wordt gestoken met Kim Jong-Un.

angelina_jolie_sony.jpgangelina_jolie_amy-pascal.jpgamy_pascal.jpg

In een e-mail uitwisseling vroeg ze zich af waarover ze met de president kon praten, en toen ging ze een lijst opsommen van aantal filmtitels over zwarte slavernij. Moet ik hem vragen wat hij vond van Django Unchained (2012) vroeg ze spottend. Voor deze commentaren heeft Amy zich ondertussen al publiekelijk verontschuldigd, alsook haar excuses aangeboden aan dominee Al Sharpton die opkomt voor de rechten van de mens in de regering van Obama.

Maar het hield daarmee niet op. Amy zou ook een aantal top-acteurs door het slijk hebben gehaald, zoals Leonardo DiCaprio die toen bezig was met onderhandelingen voor een Steve Jobs (2015) film in regie van Danny Boyle. De rol zou ondertussen zijn gegaan naar Michael Fassbender. Blijkbaar zou DiCaprio de rol hebben geweigerd. Producer Mark Gordon had in een email zijn beklag gedaan over het foute gedrag van de acteur. Amy stond meteen klaar om de producer bij te springen en zei dat DiCaprio eigenlijk verachtelijk was.

Ook Angelina Jolie (pics) ontsnapte niet aan de scheldtirade van de CEO en zei verweet de gerenommeerde actrice een 'verwend nest' te zijn. Alstublieft! Maar de email-discussie was zelfs nog veel vinniger dan dat. Het begon allemaal met die andere Jobs producer Scott Rudin die het script naar Sony had gebracht en niet tevreden was met het feit dat Angelina Jolie net iets teveel regisseur David Fincher aan het verleiden was voor haar Cleopatra (201?) project, ook al is er nog geen goedgekeurd script. Fincher zou dus toch een keuze moeten maken tussen deze prent en de Steve Jobs biopic.

"You better shut Angie down before she makes it very hard for David to do Jobs" zei de producer tegen Amy die meteen in tegenaanval ging. "Do not fucking threaten me. I have been asking you to engage with me on this for weeks." Rudin reageerde: "What the hell are you talking about? Who's threatening you? Let me remind you I brought this material to you and I can off her from it in a phone call. Don't for one second even think about trying this shit with me." En toen sloegen de stoppen door en de CEO zei waar het voor haar op stond: "There is no movie of Cleopatra to be made (and how that is a bad thing given the insanity and rampaging spoiled ego of this woman and the cost of the movie is beyond me) and if you won't tell her that you do not like the script - which, let me remind you, SHE DOESN'T EITHER - this will just spin even further out into Crazyland but let me tell you I have zero appetite for the indulgence of spoiled brats and I will tell her this myself if you don't." Amy en Angelina hebben elkaar ondertussen al gezien tijdens een wel heel vervelend event in L.A.. Mochten blikken kunnen doden...

bond_24_spectre_casting.jpgdonald_pleasance_blofeld_you_only_live_twice.jpg

Als hoofd van een toonaangevende filmmaatschappij die haar succes deels te danken heeft aan verwende nesten zoals Jolie of verachtelijke figuren zoals DiCaprio, zou je toch wat meer je woorden moeten wikken en wegen - en al zeker bij schriftelijke conversaties. Als ze haar ongecensureerde mening wil geven over Hollywood en zijn acteurs kan ze altijd haar job opgeven en een filmblog beginnen. Het zal wel iets minder verdienen als haar huidige job, maar ze heeft dan wel die vrijheid om (al dan niet verbloemd) te zeggen wat ze denkt. Angelina heeft ondertussen haar kat gestuurd voor de promotie van de Sony film Unbroken (2014) die ze heeft geregisseerd. Volgens Jolie zou dat te wijten zijn aan een aanval van waterpokken, maar Sony insiders weten wel beter na het debacle met Amy.

In ieder geval stinkt de vuile was van Sony nog erger dan de vuilbekkerij van hun CEO. Zo zouden er emails zijn gelekt over de opkomende 190 miljoen dollar James Bond film waarvan de studio eigenlijk zelf niet te spreken is over het script van John Logan (Skyfall). Blijkbaar zou het een zware teleurstelling zijn. Het 007-scenario zou rammelen aan alle kanten en MGM president Jonathan Glickman, die de film maakt met Sony, zou zijn ontgoocheling niet kunnen wegsteken. In de film zou Bond de strijd voeren tegen Spectre en Blofeld - de villain die ze nog niet bij naam wilden noemen tijdens hun Spectre-prestentatie. Maar blijkbaar zouden de motieven wel wat licht zijn uitgevallen en nauwelijks te vatten, en ook de climax naar het einde zou zwaar ontgoochelen. Het feit dat Sam Mendes al aan het draaien is, belooft niet veel goeds. Glickman zou ook kritiek hebben op de portrettering van Blofeld die als een iconische vijand van James Bond wel heel erg lullig wordt opgevoerd. "Also, there needs to be some kind of a twist rather than a series of watery chases with guns. This is Blofeld after all. What does he have up his sleeve?" Volgens Jonathan zouden ze zelfs 20 pagina's uit het script moeten verwijderen.

Ook Sony producer Elizabeth Cantillon zit verveeld met het Spectre script. De mensen van Daily Mail schreven het volgende: "Bond is simply fighting henchmen in many overblown and familiar sequences – helicopter, elevator shaft, netting." Ze vond het allesbehalve een verfijnd script. In het gelekte script zou Bond een deel van Mexico City vernielen zonder goedkeuring van MI6 en zou opnieuw tot ontslag gedwongen worden, in een periode waarbij MI6 zou fusioneren met MI5. Veel mensen die op de set staan zouden het script zelfs niet gelezen hebben, omdat het naar verluidt nog niet afgewerkt is en Neal Purvis en Robert Wade nog steeds bezig zijn met rewrites.

Sony zit ondertussen met de handen in de haren en willen zowel Amy Pascal op staande voet ontslaan én grote nieuwsorganisatie voor de rechter sleuren wegens de vele media-aandacht die wordt geschonken aan de Sony-Leaks. De wereld op zijn kop. Wordt zonder twijfel vervolgd...

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende