03/03/2015

Gone Girl (2014) **** Blu-ray recensie

Het was meteen duidelijk dat Gone Girl (2014) een typische David Fincher film zou worden, gedraaid met sfeervolle low lights waarin talentvolle acteurs het beste van zichzelf geven in een relaas waar de verborgen bloederige gruwel op het einde van de rit ontrafelt wordt en in ons gezicht spat. Deze psychologische thriller kon misschien wel wat korter en het einde komt niet zonder een zekere teleurstelling, maar de geraffineerde wijze waarmee de regisseur zijn verhaal vertelt is simpelweg betoverend, onthutsend en aangrijpend.

gone girl,David Fincher,Ben Affleck,Rosamund Pike,Patrick Fugit,Carrie Coon,Neil Patrick Harris,Missi Pyle,Jeff Cronenweth,Kirk Baxter,Trent Reznor,Atticus Ross,Kim Dickens,Gillian Flynn

Korte inhoud: De film graaft in de geheimen van een modern getrouwd koppel. Ter gelegenheid van zijn vijfde huwelijksverjaardag, meldt Nick Dunne (Ben Affleck) dat zijn mooie vrouw, Amy (Rosamund Pike), is verdwenen. Onder druk van de politie en het groeiende media-circus, begint het portret van een uniek samenzijn af te brokkelen, en al snel moeten deze plaats ruimen voor leugens en bedrog. Een duistere vraag die iedereen zich stilaan begint te stellen: Heeft Nick Dunne misschien wel zijn vrouw vermoord?

Dit is het soort film waar je eigenlijk zo weinig moet over lezen, want hier laat Fincher ons echt wel gissen naar het wie, waarom en het hoe van de mysterieuze verdwijning. Gone Girl is gebaseerd op de bestseller van Gillian Flynn, die tevens het scenario schreef, en dat betekent dus dat we hier dicht bij het originele werk aanleunen. Het resultaat is een gewiekste thriller waar de subtiele humor nu en dan de sombere sfeer doorprikt. Deze thriller is minder brutaal dan een Se7en (1995) of een The Girl with the Dragon Tattoo (2011), maar daarom niet minder intens. Het is wat mij betreft toch de meest Hitchcockiaanse prent uit zijn gehele oeuvre, met een perfecte balans tussen elegantie en brutaal geweld. Zelfs thematisch zitten we dicht bij het werk van Alfred Hitchcock.

Ik kan eigenlijk weinig over de acteurs vertellen zonder noodgedwongen een paar belangrijke plotpoints te spoilen, maar wat ik kan vertellen is dat niet Ben Affleck maar wel Rosamund Pike hier een intense en verrassende vertolking neerzet. Affleck speelt altijd goed wanneer hij zich begint in te houden, en dat is precies wat hij hier doet. Bij de bijrollen zien we de blonde Kim Dickens opduiken als detective die het onderzoek naar de vermiste vrouw voert. Ze moest voor de rol waar de haren donkerbruin kleuren, als contrast op de blonde haren van hoofdactrice Rosamund. De agente wordt bijgestaan door hulpofficier Jim Gilpin, gespeeld door een overheerlijke Patrick Fugit. De tweelingzus van Nick wordt gespeeld door Carrie Coon en in de rol van een ex vriendje van Amy zien we Neil Patrick Harris, die altijd wel een geschikte figuur is om een jonge rijke creep te spelen. Toch dacht ik even dat Fincher hiervoor Justin Timberlake in gedachten had, maar zodra het plot vordert begrijp je meteen de keuze.

gone_girl_2014_review_pic01.jpggone_girl_2014_review_pic02.jpggone_girl_2014_review_pic03.jpg
gone_girl_2014_review_pic04.jpggone_girl_2014_review_pic05.jpggone_girl_2014_review_pic06.jpg

Gedeeltelijk gebaseerd op gebeurtenissen in het dagboek van Amy en ondervragingen door de politie pluizen we het verhaal uit. Wat centraal staat in Gone Girl is de grens tussen perceptie en realiteit, slogans en feiten. Datgene wat we zien is niet altijd datgene wat is, en zo krijgen we hiervan honderden voorbeelden uitgewerkt op verschillende niveaus. Ook de media wordt op de korrel genomen via nieuwsanker Ellen Abbott (Missi Pyle), die op twee druppels lijkt als de blondines bij Fox News. Ze brengen de berichten in een eigen verhaal en schamen er zich niet voor om met een beschuldigend vingertje te wijzen en mensen publiekelijk terecht te stellen. De ouders van Amy zijn de auteurs van het populaire kinderboek 'Amazing Amy', een verbloemde versie van wat hun eigen dochter is. En wanneer Nick en Amy in het huwelijksbootje stapten leek het leven van de echte Amy samen te vallen met het leven van het sprookjes Amy.

Voor deze film heeft Fincher opnieuw beroep gedaan op de fotografie van Jeff Cronenweth, monteur Kirk Baxter en de muziek van Trent Reznor en Atticus Ross. Het resultaat is in ieder geval een prent die de bezoeker niet beschouwt als dom popcorn-vretende vee die om de 15 minuten wakker geschud moet worden met cgi-vertier. Je moet er zelf je kopje bij houden, want de tijdstructuur wordt behoorlijk door mekaar geschud en de karakters zijn allesbehalve kartonnen borden.

Gone Girl werd genomineerd voor slechts één Oscar, met name deze voor Rosamund Pike als Beste Actrice, maar won uiteindelijk niet. Ook regisseur David Fincher was niet genomineerd en heeft ook nog nooit het felbegeerde beeldje gewonnen. Op de Blu-ray vinden jullie de audio-commentaar van de regisseur.

rating

Beoordeling: 4 / 5
Recensie door op 3 maart 2015

***Related Posts***
15/04/2014: Rosamund Pike in lijkenhuisje in Gone Girl
14/07/2013: David Fincher werkt aan Gone Girl met Ben Affleck

 

*** Gone Girl trailer ***

02/03/2015

Cold in July (2014) *** Blu-ray recensie

Het is even wennen om Michael C. Hall a.k.a. Dexter te zien bibberen wanneer een indringer 's avond in zijn woning binnensluipt en hij nauwelijks kogels in zijn pistool kan stoppen. Maar hiermee maakt regisseur Jim Mickle meteen duidelijk dat we hier niet te maken hebben met een geroutineerde seriemoordenaar, maar een gewone man. Cold in July (2014) is gebaseerd op de roman van Joe R. Lansdale, en in een script gegoten door de regisseur en Nick Damici.

cold_in_july_2014_blu-ray.jpg

Korte inhoud: We bevinden ons in Oost-Texas, in 1989. Richard Dane (Michael C. Hall), een gewone man, schiet uit zelfverdediging een man dood. Dan krijgt hij te maken met Ben Russel (Sam Shepard), een ruige ex-gevangene en de vader van de man die Dane heeft neergeschoten. Russel is vastbesloten om de dood van zijn zoon te wreken. Maar dan neemt de zaak een bijzondere wending.

Cold in July heeft een gelijkaardig realistisch karakter als No Country for Old Men (2007) met een gewone Texaan die het recht in eigen handen neemt om zijn leven en dat van zijn familie te beschermen. Maar ook al lijkt deze prent in het begin een vrij voorspelbare verhaallijn te volgen begint alles een andere wending te nemen. We bevinden ons in redneck gebied waar zo goed als iedereen met een pistool loopt en een crimineel neerknallen aanziet wordt als een heldendaad. Maar deze film wil op geen enkel ogenblik de wapenindustrie aanvallen of zelfs nog maar ter discussie leggen. De film neemt een zwaai naar het minder interessante terrein van de snuff film, iets waar alle karakters (alsook het publiek) zich achter kan scharen om het te bestrijden. En iets wat begon als een vrij realistisch portret glijdt af in cliché actiescènes en de motieven van elkeen wordt alsmaar vager.

Maar het begin van de film steekt vrij verrassend in mekaar. De redneck wil niet aanzien worden als een held. Hij heeft ook wroeging voor zijn daad, en dat is toch vrij zeldzaam in de Amerikaanse cinema. Na het geven van zijn verklaring aan de politie na de moord gaat Dane naar huis. Waneer zijn vrouw (Vinessa Shaw) vraagt hoe het met hem gesteld is, antwoordt hij zonder aarzeling dat het niet goed met hem gaat. En tot halverwege de film zitten we echt op het puntje van onze stoel met de vader van de vermoorde jongen die net uit de gevangenis is en nu in de slaapkamer staat van Dane. Het had wel iets weg van Cape Fear (1962).

cold_in_july_2014_blu-ray_pic03.jpgcold_in_july_2014_blu-ray_pic02.jpgcold_in_july_2014_blu-ray_pic01.jpg

Maar de rollen worden halverwege gedraaid en we krijgen een onwaarschijnlijke buddy movie met Dane en Russel, die ook nog eens een privé-detective onder de arm nemen, genaamd Jim Bob gespeeld door de vlammende en excentrieke Don Johnson. Wat begon als een sterk drama vervalt in een 12-in-een-dozijn misdaadverhaal met kartonnen borden van personages. Spijtig dat de regisseur niet heeft besloten om het verhaal compleet te herschrijven, want met de aanwezige cast en sfeer had dit echt wel een tweede 'No Country for Old Men kunnen worden.

De DVD en Blu-ray van Cold in July komt niet uit op 4 maart 2015, maar zou verschoven worden naar 28 mei 2015. Daarop vinden jullie enkel nog wat deleted scenes, maar geen andere extraatjes.

rating

Beoordeling: 3 / 5
Recensie door op 2 maart 2015

 

*** Cold in July trailer ***

01/03/2015

Samba (2014) *** Blu-ray recensie

Samba (2014) van de regisseurs Olivier Nakache en Eric Toledano is geen Step Up deel X noch Fame. Het is geen dansfilm, gelukkig. Samba is een film over illegalen in Frankrijk die de eindjes aan mekaar proberen te knopen en vastzitten in een oneindige juridische en administratieve rompslomp met in realiteit slechts één uitkomst: een retourtje richting thuisland. Waar dat Thuisland ook is.

samba_2014_blu-ray.jpg

Terwijl het thuisland na jaren illegaliteit toch wel voor hen 'La Douce France' is geworden. Pas op, Samba is geen sociale aanklacht, het is geen maatschappelijk drama, het is een tragi-komedie met een bijzondere invalshoek die het allemaal goed verteerbaar maakt. Het is dus geen tweede "The Invader", zoals ik had verwacht gelet op de relatie tussen een Afrikaanse illegaal en een blanke eenzame vrouw. Gelukkig, want anders ging een deel van de originaliteit van deze film verloren.

Korte Inhoud: Samba (Omar Sy), is een Senegalese illegaal, hij verblijft al tien jaar bij zijn oom die gelukkig wel een verblijfsvergunning heeft. Samba werkt als afwasser en kan opklimmen tot in de keuken, maar daarvoor heeft hij een verblijfsvergunning nodig. Voor de zoveelste keer probeert hij gelijk te halen voor de rechter met behulp van de plaatselijke rechtshulpjes. Die rechtshulpjes zijn de enorm gemotiveerde advocate-stagiaire Manu (Izïa Higelin) en Alice (Charlotte Gainsbourg), een eenzame dame die een burn-out heeft. Samba is het eerste dossier voor Alice, die alle tips ten spijt meteen haar telefoonnummer geeft aan Samba. Ietwat ongeloofwaardig, maar goed de film buit dit niet uit gelukkig waardoor dit incident snel vergeten is.

Voor Alice en ook voor de kijker gaat een wereld open... de vrijwilligers, allemaal bejaarde dames, die de verhalen van de illegalen proberen te reconstrueren. Verhalen die van complete nonsens tot je reinste gruwel gaan. De toon van de film is op die momenten typisch droge Franse slapstick, zodat de lichtvoetigheid van de film behouden blijft. Afstand houden is daarbij de boodschap, maar zowel Alice als Manu slagen daar niet in.

Er ontwikkelt zich een bijzondere relatie tussen Samba en Alice. Ze kruisen een paar keer elkaars pad en wanneer Samba door zijn illegale klusjes in de problemen komt blijkt Alice zijn enige toevlucht. Toch proberen de twee afstand te bewaren. Wat niet makkelijk is, want ze zijn erg op elkaar gesteld. Samba of de vertolking ervan, is erg geslaagd. Omar Sy profileert zich als de voorbeeldige illegaal die niets van kwaads in de zin heeft en zijn uitspraken en uitdrukkingen komen een beetje clichématig over. Maar Omar wint onze sympathie en dat is nodig voor deze film. Hij heeft ook zij naam niet gestolen aangezien hij telkens de dans ontspringt. We zien Samba in relatie tot zijn oom, in relatie met een mede-illegaal in het detentiecentrum, een andere illegaal Wilson, een flamboyante 'Braziliaan' die hem allerlei klusjes weet aan te smeren en dan Manu en Alice van de rechtshulp.

Samba,Olivier Nakache,Eric Toledano,intouchables,Omar Sy,Izia Higelin,Charlotte Gainsbourgsamba_2014_blu-ray_pic02.jpgsamba_2014_blu-ray_pic03.jpg

Het wordt allemaal verteerbaar gebracht en de film kan zelfs overtuigen op de meeste momenten. De charlataneske komische scènes incluis. Ook Charlotte Gainsbourg acteert overtuigd naturel. Van de eerste oogopslag weet je met wat voor persoon je te doen hebt... onzeker, getormenteerd, kwetsbaar, eenzaam en met een leegte in haar leven die gevuld moet worden. Samba vult die leegte deels op en je ziet haar ook opfleuren naarmate ze meer naar mekaar toegroeien. Wilson, de regelaar en plantrekker, is de ambiancemaker van dienst en zorgt voor herkenbare situaties. Hij brengt wat leven in de brouwerij. Dit allemaal tegen de achtergrond van het eigenlijk harde leven vol uitbuiting in de Parijse illegaliteit. Mooi en ontspannend, die Samba.

Samba is sinds vorige week verkrijgbaar op Blu-ray,DVD en Video on Demand, met een pak deleted scènes, een making of en nog meer 'achter de schermen' videos.

rating

Beoordeling: 3 / 5
Recensie door op 1 maart 2015

 

*** Samba trailer ***

28/02/2015

The King's Speech (2010) **** Blu-ray recensie

Iets waarin Engelsen goed in zijn, ook een beetje vanwege hun eeuwenlange ervaring met de materie, is het verfilmen van koningsdrama's, al dan niet gebaseerd op werk van Hamlet of waar gebeurde verhalen. Toch is The King's Speech (2010) een beetje van een buitenbeentje en is het geen typisch historisch drama met luisterrijke bals en intriges in en rond het paleis. Vanavond kan je er van genieten, gezien deze indrukwekkende prent te zien is op Eén. En gezien we deze film hier nog niet hadden besproken, konden we niet anders dan deze manco te corrigeren.

the_kings_speech_2010_blu-ray.jpg

Korte inhoud: Nadat zijn broer aftreedt wordt George (Colin Firth) nogal ongewild de nieuwe Koning van Engeland en gaat door het leven als George VI. Helaas stottert hij, wat niet echt Koninklijk overkomt. Hiervoor schakelt hij de hulp in van de onorthodoxe spraaktherapeut Lionel Logue (Geoffrey Rush) wat resulteert in een reeks ongewone technieken en een bijzondere vriendschap.

The King's Speech werd genomineerd voor maar liefst twaalf Oscars, en won er uiteindelijk vier, waaronder deze voor Beste Acteur (Colin Firth), Beste Scenario (David Seidler), Beste Regie (Tom Hooper) en Beste Film. In plaats dat we een koning zien die zijn land regeert of zijn jonge dochter uithuwelijkt aan een ongemanierde snotaap van een andere koningsfamilie, krijgen we hier een intiem project van een koning met een handicap. Iets waar wij als Vlamingen wel sympathie voor kunnen hebben, gezien ons koningshuis ook moeilijk uit hun woorden kunnen in het Nederlands - ook al was dat niet te wijten aan een handicap.

In het verhaal zien we een wel heel ongewone relatie ontstaan tussen de koning en zijn logopedist. En ook al zien we op de achtergrond de troonsafstand van Edward VIII en de opkomst van het nazisme, gaat deze film vooral over een man die worstelt met zijn demonen. Iedereen weet van hem dat hij een groot koning kan zijn, maar wanneer hij het woord moeten voeren lijkt van dat Koninklijke niet al teveel van overgebleven.

Een film over iemand die stamelt kan ook heel stuntelend overkomen, maar Hooper koos er voor om zijn film te bezetten met uitstekende acteurs. Colin Firth, belichaamt George VI met voldoende nuance zonder in de karikatuur te vallen. Hier is geen ruimte voor overdreven sentimentaliteit of pathos, maar wordt men overweldigd door ingetogen verdriet. Hier hebben we geen bekkentrekkerij, geen geschreeuw en geen tranen, maar het publiek houdt wel de adem in bij elke toespraak.

Geoffrey Rush zorgt in deze prent voor de humor. Net zoals in de Pirates of the Caribbean films of in Shakespeare in Love (1998) steelt hij de show met zijn ondeugende ogen en scherpe humor. De eenvoud waarmee hij omgaat met zijn Koninklijke patiënt is heerlijk om te zien. De sprankelende Helena Bonham Carter zorgt dan weer voor een perfecte aanvulling van het driemanschap waarrond de film lijkt draaien.

the_kings_speech_2010_blu-ray_pic03.jpgthe_kings_speech_2010_blu-ray_pic02.jpgthe_kings_speech_2010_blu-ray_pic01.jpg

De mise-en-scenes steken vrij klassiek in mekaar en bepaalde frames zien er bijna uit als schilderijen, maar het resultaat is wel doeltreffend en past perfect bij de emoties en gevoelens van het hoofdpersonage. Tom Hooper laat ons tevens de radio herontdekken, en vooral ook de vereisten van dat toestel. De cineast is een ware virtuoos om de intieme relaties tussen de personages bloot te leggen. Lionel Logue ontpopt zich een beetje als een behulpzame vader en zoon George VI nog steeds onderdrukt door zijn vader. The King's Speech is een zeldzaam pareltje die door zijn eenvoud, verfijning en elegantie een lust is om naar te kijken. Het intieme menigte zich perfect met de geschiedenis en we beleven een mooi cinemagebeuren. Op de Blu-ray vinden we niet alleen de audio-commentaar van de regisseur, maar tevens een making of featurette en nog heel wat deleted scenes. En oh ja, de film heeft een R-rating gekregen. Geen flauw benul waarom maar dit is dus allesbehalve een R-rated film.

rating

Beoordeling: 4 / 5
Recensie door op 28 februari 2015

 

*** The King's Speech trailer ***

27/02/2015

The Last Stand (2013) *** Blu-ray recensie

Vanavond is er de tv-première van de moderne western The Last Stand (2013) met Arnold Schwarzenegger, die na zijn cameootjes in The Expendables stilaan aan zijn Hollywood terugkeer werkte.

the_last_stand_2013_blu-ray.jpg

Korte inhoud: Voormalig LAPD-agent Owens (Arnold Schwarzenegger) heeft zich overgegeven aan het simpele leven in het kleine dorpje Sommerton Junction na een gefaalde operatie die zijn partner gehandicapt achterliet. Owens verdrijft zijn tijd daar door zich met kleine overtredingen bezig te houden als de aangewezen sheriff. Hij wordt uit zijn dagelijkse routine gehaald als er vlakbij een spectaculaire ontsnapping plaatsvindt, waarbij de drugsbaron Gabriel Cortez (Eduardo Noriega) samen met zijn bendeleden onder leiding van Burrell (Peter Stormare) en een aantal gijzelaars in een gepantserde wagen ontsnappen. De drugsbaron besluit richting Mexico te reizen om aan de Amerikaanse autoriteiten te ontsnappen. Het enige dat hem nog in de weg staat om de grens te bereiken, is het dorpje Sommertown Junction, bewaakt door sheriff Owens.

Het boeiende aan deze neo-western is dat het geregisseerd wordt door de Zuid-Koreaan Jee-woon Kim die we nog kennen van zijn A Tale of Two Sisters (2003), A Bittersweet Life (2005) en I Saw the Devil (2010). Stuk voor stuk ijzersterke films met verhalen waar je het koud zweet van krijgt. Zijn films zijn genadeloos, onvergetelijk en zonder compromissen. Ik kon geen betere regisseur voor de geest halen om ons de stuipen op het lijf te jagen en hij behoort nog steeds tot mijn top 10 favoriete regisseurs. En met The Last Stand heeft hij zijn Amerikaans debuut achter de rug. Spijtig genoeg was het uiteindelijk niet de voltreffer die ik had verwacht.

Hoe slaagt Arnold er altijd weer in om op te duiken in heel wat veelbelovende projecten (Terminator Genisys, Triplets, The Legend of Conan). Als ik zie met welke rotzooi-regisseurs Jean-Claude Van Damme altijd komt opdraven - cf. zijn laatste film Pound of Flesh (2015). Maar goed, het was de keuze van de regisseur die op zoek was naar een iets oudere kick-ass hoofdacteur voor de rol. Zijn eerste keuze was Liam Neeson, maar hij bleek zich niet te kunnen vrijmaken met al zijn Taken-projecten en toen viel de naam van Arnold. Het enige wat Jee-woon Kim eigenlijk nodig had was een sterk script en hier taste hij wat in het duister met het scenario van Andrew Knauer, iemand waarvan ik nog nooit heb van gehoord. Hij werd echter bijgestaan door Jeffrey Nachmanoff (The Day After Tomorrow, Traitor) en George Nolfi (The Bourne Ultimatum, The Adjustment Bureau), geen hoogvliegers maar wel talentvolle scenaristen. Maar het resultaat is toch wel ontgoochelend. Het script is onderontwikkeld, met heel wat scenes met heen-en-weer-geschiet, overvloedig veel one-liners en onwaarschijnlijke plotwendingen. Maar de regisseur probeert het boeltje te redden met opgefokte achtervolgingen en iets teveel testosteron.

the_last_stand_2013_blu-ray_pic02.jpgthe_last_stand_2013_blu-ray_pic01.jpgthe_last_stand_2013_blu-ray_pic03.jpg

Arnold is in de film te zien zijn naast de bevallige Genesis Rodriguez als Agent Ellen Richards en Agent John Bannister wordt gespeeld door Forest Whitaker. Daarnaast zien we tevens Jaimie Alexander, Johnny Knoxville, Harry Dean Stanton en Rodrigo Santoro opduiken. Los van de keuze van Johnny Knoxville vond ik dit echt wel een interessante casting. De productie van de film is in handen van Transformers producer Lorenzo di Bonaventura. Regisseur Jee-woon Kim heeft voor dit Amerikaans debuut zijn cameraman Ji-yong Kim en zijn componist Mowg meegebracht, kwestie om toch wat bekende koppen rondom hem te hebben.

jee-woon kim,arnold schwarzenegger,the last stand,eduardo noriega,peter stormare,andrew knauer,jeffrey nachmanoff,george nolfi,genesis rodriguez,forest whitaker,jaimie alexander,johnny knoxville,harry dean stanton,rodrigo santoro,lorenzo di bonaventura,ji-yong kim,mowg,a tale of two sisters,a bittersweet life,i saw the deviljee-woon kim,arnold schwarzenegger,the last stand,eduardo noriega,peter stormare,andrew knauer,jeffrey nachmanoff,george nolfi,genesis rodriguez,forest whitaker,jaimie alexander,johnny knoxville,harry dean stanton,rodrigo santoro,lorenzo di bonaventura,ji-yong kim,mowg,a tale of two sisters,a bittersweet life,i saw the deviljee-woon kim,arnold schwarzenegger,the last stand,eduardo noriega,peter stormare,andrew knauer,jeffrey nachmanoff,george nolfi,genesis rodriguez,forest whitaker,jaimie alexander,johnny knoxville,harry dean stanton,rodrigo santoro,lorenzo di bonaventura,ji-yong kim,mowg,a tale of two sisters,a bittersweet life,i saw the deviljee-woon kim,arnold schwarzenegger,the last stand,eduardo noriega,peter stormare,andrew knauer,jeffrey nachmanoff,george nolfi,genesis rodriguez,forest whitaker,jaimie alexander,johnny knoxville,harry dean stanton,rodrigo santoro,lorenzo di bonaventura,ji-yong kim,mowg,a tale of two sisters,a bittersweet life,i saw the devil

Toch is deze prent geen doodgewone Amerikaanse actie/drama film. Zoals we van de regisseur gewend zijn is het een R-rated film met veel bloed, geweld en grof taalgebruik. Het is tevens een ode aan de nostalgie van de B-actiefilms uit de jaren 80. De cineast weet hoe hij het scherm moet opvullen, en zijn superster moet omringen met heel wat explosieve zaken en boosaardige schurken. De bodycount in deze prent is tevens ook stukken groter dan de grappen en bij momenten begint alles wat te lijken op een Fast and Furious film. De choreografie van de actie-scenes is soms wel zo hectisch dat je nauwelijks kan volgen wat er precies gebeurt. Technisch ziet alles er wel beter uit dan in een doorsnee recente JCVD-film, ook al heb je alles al gezien in andere films, maar dan beter. Als een soort comeback vehikel, heeft het net genoeg gezond verstand om de finishlijn te bereiken, spijtig genoeg niet bij de koplopers. Met een minder iconische acteur in de hoofdrol, had deze prent nooit de binnenkant van een bioscoop gezien. Met zijn productiekost van 45 miljoen dollar haalde deze prent slechts 48 miljoen dollar op, en bijgevolg een gigantische flop. Maar voor wie zijn hoge verwachtingen in toom kan houden, zal hiervan nog wel kunnen genieten van The Last Stand.

rating

Beoordeling: 3 / 5
Recensie door op 27 februari 2015

 

*** The Last Stand ***

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende